Skip to content

חדש בטלוויזיה: חמישי, 18 באוגוסט, 2016

פשוט נייג'לה 2, לגנוב את שאנל, התינוק שלי: פסיכוזה ואני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

16:00 פשוט נייג'לה 2 | Simply Nigella 2, ערוץ האוכל 

הדיווה הגדולה של המטבח שבה לערוץ האוכל בעונה חדשה. הפעם תציג נייג'לה חזון קולינרי המבוסס כולו על פשטות וטריות. האייקון הבריטי תציג בפנינו מנות קלות להכנה, הסיפור מאחוריהן, ודרכים לבשל אותן במטבח הביתי.

22:00 לגנוב את שאנל Stealing Chanel, ערוץ לייפטיים 

קומדיה רומנטית. אמו המהמרת של ג'ורג'יו מגדלת אותו בשכונת קווינס הקשה בניו יורק. הוא גדל בעוני אבל מפתח חיבה עמוקה לבגדי יוקרה ומעצבים, כי הוא מאמין שאם אתה לבוש טוב – אין משהו שיכול לנצח אותך. הדרך היחידה שבה הוא מצליח להשיג את הבגדים האלה היא דרך גניבה סדרתית ומחושבת לפרטי פרטים – הוא הופך להיות מקצוען ומצליח לגנוב מהמעצבים הכי שווים, לא משנה איזו מין אבטחה הם ארגנו לחנות שלהם. הוא גונב יותר בגדים ממה שהוא צריך, ובאקט רובין-הודי מוכר אותם בזול לאלו שלא שפר עליהם מזלם. יום אחד תופסים אותו והוא נשלח לתכנית לשיקום אסירים. הוא מקבל פסיכולוגית צמודה ושחצנית העונה לשם שאנל. היא בת לשושלת של עשירים, נואשת לקבל כבר את התואר שלה וגם אחת מהמתלבשות הגרועות שידע העולם. השניים מתקשים להסתגל האחד לשניה, אבל לצערם (ואז לשמחתם) מתפתח ביניהם משהו עמוק יותר שגובר על הפערים המשמעותיים במעמדות, בחוש הטעם האופנתי ובתפקידים החברתיים. שחקנים: אדם לאבורגנה, לידיה הירסט, קרול אלט ("לרומא באהבה"). בימוי: רוברטו מירוטי. ארה"ב, 2015.

22:00 התינוק שלי: פסיכוזה ואני | My Baby, Psychosis and Me, ערוץ Yes דוקו 

XXXXX

ג'ני והאנה, שתי אימהות אמיצות, חושפות בסרט חדש מבית ה-BBC את ה-PPD שלהן: דכאון לאחר לידה – אחת ההפרעות הנפשיות החמורות ביותר. מדובר בתופעה שרוב האימהות המיועדות ובני משפחתן פחות מודעים אליה, אך הסטטיסטיקה אומרת כי אחת מתוך 500 לידות יכולה להוביל להתפרצותה של אפיזודה פסיכוטית פתאומית: האימהות החדשות מוצפות בשינויים קיצוניים במצבי רוח, במחשבות מוזרות ומסוכנות, בפראנויה ובהזיות – כמו האמונה שהן ילדו את ישו או את השטן בעצמו. במשך ששה חודשים אנו עוקבים מקרוב אחר החוויות האינטנסיביות של ג'ני והאנה ובני משפחותיהן, כשהן עוברות טיפול ביחידה לאם ולתינוק בווינצ'סטר. מאחורי הדלתות הסגורות של היחידה הפסיכיאטרית הזו, ד"ר אלן גרגואר וצוות המומחים שלו נותנים לנשים טיפול אינטנסיבי הדרוש לריפוין. בעוד שכאמור מדובר בצורה החריפה ביותר של מצוקה נפשית, עם הטיפול התרופתי הנכון והתמיכה הפסיכולוגית הראויה, רוב הנשים יכולות לשוב לביתן בתוך ששה שבועות. הטיפול מסביב לשעון שבו נוכח גם התינוק, מאפשר לאימהות ולתינוקן להישאר יחד, במקום להפריד אותן ולגרום בכך להשלכות קשות עוד יותר. אלא שלא כולן זוכות לטיפול המוצלח של ד"ר גרגואר וצוותו. למעלה מ-80% מהיולדות באנגליה הסובלות מדיכאון לאחר לידה – לא זוכות לטיפול הזה. בימוי: רבּקה בארל. 63 דקות, אנגליה, 2016.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן