Skip to content

7 חיילי צה"ל נפצעו בתאונה בין נגמ"ש לדחפור בהר דב

בתום יום עבודות הנדסיות, נעו נגמ"ש ודחפור לחניון לילה כשמסיבות לא ברורות עדיין הנגמ"ש איבד בלמים, האיץ והתנגש בדחפור D9. צה"ל והמשטרה הצבאית פתחו בחקירת נסיבות המקרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבעה חיילי צה"ל נפצעו הערב (שלישי) מהם שלושה בני אדם באורח בינוני עד קשה וארבעה נוספים באורח קל בהתנגשות נגמ"ש בדחפור D  בהר דב שבצפון רמת הגולן.  בין השבעה קצין, נגד וחמישה חיילי צה"ל, מתוכם 2 פצועים קשה. הפצועים הועברו לטיפול בבתי החולים מרכז רפואי זיו בצפת ובבית החולים רמב"ם בחיפה.

אזור התאונה ( צילום: OC)
אזור התאונה ( צילום: OC)
הפצועים מגיעים למרכז הרפואי זיו בצפת (צילום: המרכז הרפואי זיו)
הפצועים מגיעים למרכז הרפואי זיו בצפת (צילום: המרכז הרפואי זיו)

מהמרכז הרפואי זיו נמסר כי לחדר הטראומה במרכז הרפואי זיו בצפת הובאו 4 פצועים. 2 במצב קל עם חבלות גפיים וחבלות כהות ו 2 במצב בינוני עם חבלות גפיים, חזה וגב. שעברו בדיקות CT עם בהגיעם. 3 פצועים נוספים הוטסו במסוקים לרמב"ם. ד"ר האני באחוס, ראש מערך הטראומה בבית החולים רמב"ם, מסר כי "קיבלנו שלושה פצועים, שניים מהם מוגדרים כפצועים קשים, אחד מהם מוגדר כפצוע בינוני. יש להם פציעות מרובות בחלקי גוף שונים. לאף אחד מהם לא נשקפת סכנת חיים". ד"ר באחוס הוסיף כי "אחד מהם יעלה לחדר הניתוח, ואת כולם לאחר מכן יאשפזו במחלקה לטיפול נמרץ כללי להמשך טיפול ומעקב שלהם. הפציעות הן בחלקי גוף שונים, חלקן אורתופדיים, חלקן פציעות של חזה, חלקן פציעות של אזור הפנים. ולכן כולם במעקב מאוד קפדני בטיפול נמרץ".

מפרטים ראשונים עולה כי בתום יום עבודות הנדסיות בגזרתך הר דב, נעו הכוחות לחניון לילה כשבראש מוביל דחפור ה D9  ואחריו במרחק של כ 200  מטר נע הנגמ"ש. מסיבה לא ידועה בשלב זה הנגמ"ש כנראה איבד בלמים, פיתח מהירות והתנגש בדחפור. כתוצאה מכך נפצעו 7 לוחמי הנגמ"ש בהם  2 פצועים קשה. 6 מהם פונו באמצעות מסוקים ופצוע אחד ואחד באמצעות אמבולנס. 6 מהפצועים הם  מאותה יחידה. דובר צה"ל מסר כי האירוע מתוחקר ונסיבותיו נבחנות. כמו כן, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

כמה שעות קודם לתאונה ביקרו שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט בפיקוד צפון.
ליברמן קיבל במהלך ביקורו סקירות מקיפות על האתגרים וההתפתחויות בגזרה הצפונית, וכן עדכונים מודיעיניים על הנעשה בסוריה ובחיזבאללה. במהלך הביקור נפגש שר הביטחון עם ראשי הרשויות בצפון ועמד מקרוב על צרכי הרשויות והיערכותן למצבי החירום. בפגישה השתתפו מפקד פיקוד צפון, , ראש רשות החירום הלאומית, נציגי פיקוד העורף, ראש היחידה להתיישבות, נציגי מערכת הביטחון, ראשי הרשויות ונציגי משרדי הממשלה (הבריאות, החינוך, הפנים והרווחה). שר הביטחון ציין כי צה"ל ומערכת הביטחון פועלים לחיזוק ההרתעה והמוכנות לחירום. ליברמן בירך על הפעילות הענפה ושיתוף הפעולה המצרפי בין גורמי מערכת הביטחון, משרדי הממשלה וראשי הרשויות המקומיות בהיערכותם לחירום.

מפגש שר הביטחון עם ראשי הרשויות בצפון (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
מפגש שר הביטחון עם ראשי הרשויות בצפון (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן