Skip to content

יום ראשון 21 באוגוסט (בוקר)

מזג האוויר היום (ראשון) יהיה בהיר וחם מעט מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ. במישור החוף יהיה הביל. הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קריית שמונה 23-37, קצרין 21-34, צפת 20-32, טבריה 25-38, נצרת 23-32, חיפה 25-31, תל אביב 25-31, ירושלים 21-32, אשקלון 25-31, עין גדי 30-40, באר שבע 23-35, ערד 20-34, מצפה רמון 19-33 ואילת 28-41. מחר, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזג האוויר
היום (ראשון) יהיה בהיר וחם מעט מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ. במישור החוף יהיה הביל.
הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קריית שמונה 23-37, קצרין 21-34, צפת 20-32, טבריה 25-38, נצרת 23-32, חיפה 25-31, תל אביב 25-31, ירושלים 21-32, אשקלון 25-31, עין גדי 30-40, באר שבע 23-35, ערד 20-34, מצפה רמון 19-33 ואילת 28-41.
מחר, יום שני, ימשיך להיות חם מעט מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.
ביום שלישי, ימשיך להיות חם מעט מהרגיל ולא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות.
ביום רביעי, ימשיך להיות חם מעט מהרגיל ולא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות.

פוליטי

מזכירות הליכוד: בהצבעה טלפונית לביטול ההחלטות של ישראל כץ, מזכירות הליכוד ביטלה את הצמצום בסמכויות נתניהו
מספר מקורות דיווחו כי יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה חידשו את המגעים החשאיים בשיחה דיסקרטית בקיסריה, בניסיון נוסף להרחיב את הממשלה * בלשכות ראה"מ ויו"ר האופוזיציה מכחישים * עמיר פרץ (המחנה הציוני): מדובר בספין של לפיד * פעילים בעבודה: "הרצוג משמיד את מעט הכבוד שנותר למפלגת העבודה, עסוק בהישרדות" * גלנט לא יודע על המגעים אבל אבל אני הראשון שיברך על ממשלת אחדות רחבה (חדשות2)

– ח"כ מרגלית: "אסור למפלגת העבודה לתת יד להצלת נתניהו והממשלה הכושלת שלו" * ח"כ שפיר: "מי שהפסיק להאמין ביכולת לנצח את הימין – שיתכבד וילך הביתה" (מעריב)

בדיקת רה"מ: עימותים בסביבת נתניהו * בסביבת רה"מ תוהים מי העביר מידע מסודר על כספים לצורכי בחירות, ועל מתנות למשפחת נתניהו וחושדים במקורבים לשעבר (חדשות 10)

יו"ר ועדת החוץ והביטחון: "ברק סירב להפיגש עמי"

הליכוד: "ברק הוא ראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות ישראל"

מדיני

הפרשן הפוליטי הבכיר של רשת הCNN ביל שניידר ל'הפלס': אמרתי פעם לנתניהו לפני הרבה שנים "בלי הקונגרס ישראל לא הייתה", אני עדיין מאמין שזה נכון – הקונגרס תמיד יהיה לטובתה, גם כשיש קונפליקט עם הנשיא. וזו הסיבה שתנועות פרו ישראלינו כמו איבא"ק משקיעות את מרב המאמצים שלהן בקונגרס. וזה בהחלט מסייע לכך.

עובד בכיר באוניברסיטה אסלאמית בעיר לצ'ה באיטליה כתב שדרוש פתרון סופי חדש עבור הציונים, אבל לא ליהודים שהם קורבנות כלשונו.
הפרלמנט הטורקי אישר את הסכם הפיוס עם ישראל * ישראל תעביר תוך 25 יום כ-20 מליון דולר לקרן פיצויים עבור נפגעי המרמרה * לשכת רוה"מ: ישראל מברכת על אישור ההסכם ע"י הפרלמנט הטורקי ומצפה להמשך יישומו

מוחמד ברכה אומר כי קיבל מפת"ח וחמאס אור ירוק להתקדם ביוזמת הפיוס

שנתיים ל"צוק איתן": חמאס על סף קריסה? * 30 שנה אחרי הקמתה, התנועה ששולטת בחמאס מתקשה לשרוד. העולם הערבי מתנתק ממנה, הרשות הפלסטינית מחרימה אותה, ל-40 אלף פקידים אין משכורות ו-80% מהתושבים נזקקים לסיוע הומניטרי (חדשות2)

בטחוני

אבנים נזרקו הלילה לעבר כלי רכב שנסעו כ 5 קילומטר צפונית למחולה שבבקעת הירדן. אחד הנהגים סטה עם רכבו על מנת להתחמק מפגיעת האבנים וככל הנראה פגע במחבל * המחבל נמלט חזרה לכפר ברדלה וכוחות גדולים של צבא ומשטרה פתחו בסריקות. (MivzakLive)
כוחות צה"ל עצרו במהלך הלילה 4 מבוקשים ביהודה ושומרון החשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. הם הועברו לחקירת כוחות הביטחון.
חיזבאללה: צה"ל פועל בתוך שטח לבנון ומפר את ריבונותנו

נעצר מחבל חמוש בסכין באזור השומרון, המחבל הועבר לחקירה
בראיון מיוחד לתנת אל-מאנאר, לציון עשור למלחמה מכחיש מנהיג חיזבאללה נסראללה את הטענה הישראלית לפיה עבר להתגורר בבונקר מאז סיום מלחמת לבנון השנייה.

חדשות

20 כלבים חדשים הצטרפו למשטרת ישראל

הוועדה המחוזית החזירה למתחם הולילנד את זכויות הבנייה שניסתה לבטל * הוועדה ביקשה להחליף את תוכניות הבנייה, שאושרו בדרכי שחיתות, אך נסוגה לאחר חוות דעת משפטית שהזהירה כי עיריית ירושלים תידרש לשלם ליזמים פיצויים בסך מאות מיליוני שקלים (דה מרקר)

לא נשקפת סכנת חיים ליהודי שנדקר על ידי מחבל בצרפת * המחבל שנעצר מואשם בניסיון רצח

דיווח: ישראל האריכה את מעצרו המנהלי של עיתונאי פלסטיני

סודן: שלטונות מצרים עצרו 70 מאזרחנו בעת שניסו להיכנס לשטח ישראל

כלכלה

מייסד פייסבוק, ששווי המניות שברשותו שוות כיום כ-50 מיליארד דולר והתחייב לתרום 99% מאחזקותיו ברשת החברתית למטרות צדקה, מכר חבילה ראשונה של 760 אלף מניות בשווי 95 מיליון דולר (כלכליסט)

עלייה בחלקן של התחנות הפרטיות בייצור חשמל עלה ב-6% * מייצרות היום 29% מהחשמל בישראל (כלכליסט)

חוץ
נשיא הפיליפינים: אשקול לעזוב את האו"ם ולהקים ארגון חדש

מלך מרוקו: "על המוסלמים, הנוצרים והיהודים להתאחד נגד הקיצוניות והשנאה"

ארה"ב: חמישה בני אדם נרצחו באלבמה * החשוד נעצר על ידי המשטרה והועבר לחקירה * המניע בבדיקה

– משרד ההגנה האמריקאי פרסם דו"ח הקובע כי הדיווחים הפיננסיים של הצבא אינם אמינים וכי בחלק מהמקרים הצבא פשוט בדה נתונים, ובחלק לא טרח להציג חשבוניות או קבלות לנתונים שהוגשו. *  הקונגרס הציב דד-ליין למשרד ההגנה שיכין עצמו לבדיקה חשבונאית עד ה-30 בספטמבר 2017, בו גם יצטרך להשיב לאן נעלמו 6.5 טריליון דולר * דובר מטעם הצבא המעיט בחשיבות הדיווחים הכוזבים ואמר כי הם מסתכמים ב-62.4 מיליארד דולר בלבד.

הבחירות בארה"ב: ביל שניידר הפרשן הפוליטי הבכיר של רשת הCNN בראיון ל'הפלס': אף אחד לא יודע כולל טראמפ עצמו איך הוא יתנהג במדינות חוץ ופנים – העמדות שהוא נוהג אינן עמדות מובילות אלא עמדות מתחילות. – מניח הנחה על השולחן מחכה לתגובה ואז משנה לפי הצורך * כמדינאי – אין לו שום אידאולוגיה, הדבר היחיד שהוא מאמין בו הוא הוא עצמו * אם ישראל תעשה משהו שלא ימצא חן בעיניו הוא יכול פשוט להפנות גב וללכת הלאה, בלי לקיים אף התחייבות מארה"ב

בריטניה: ראש עיריית לונדון לחברי הלייבור: יש להחליף את היו"ר קוברין

טורקיה: הפיגוע בחתונה כורדית בטורקיה: עלה מניין ההרוגים ל-30

– המפלגה הכורדית בטורקיה: הפיגוע בחתונה כוון כנגד אנשינו. * ארדואן: דעאש אחראים לפיגוע בדרום טורקיה

– ראש ממשלת טורקיה: לא נתנגד אם רוסיה תפעל מבסיס אינצ'רליק

שר ההגנה של איראן: דאע"ש נושם את נשימותיו האחרונות

אוקראינה: ארה"ב לרוסיה: להרגיע את המתיחות עם אוקראינה

ארה"ב: חמישה בני אדם נרצחו באלבמה * החשוד נעצר על ידי המשטרה והועבר לחקירה * המניע בבדיקה

– משרד ההגנה האמריקאי פרסם דו"ח הקובע כי הדיווחים הפיננסיים של הצבא אינם אמינים וכי בחלק מהמקרים הצבא פשוט בדה נתונים, ובחלק לא טרח להציג חשבוניות או קבלות לנתונים שהוגשו.

*  הקונגרס הציב דד-ליין למשרד ההגנה שיכין עצמו לבדיקה חשבונאית עד ה-30 בספטמבר 2017, בו גם יצטרך להשיב לאן נעלמו 6.5 טריליון דולר * דובר מטעם הצבא המעיט בחשיבות הדיווחים הכוזבים ואמר כי הם מסתכמים ב-62.4 מיליארד דולר בלבד.

הבחירות בארה"ב: ביל שניידר הפרשן הפוליטי הבכיר של רשת הCNN בראיון ל'הפלס': אף אחד לא יודע כולל טראמפ עצמו איך הוא יתנהג במדינות חוץ ופנים – העמדות שהוא נוהג אינן עמדות מובילות אלא עמדות מתחילות. – מניח הנחה על השולחן מחכה לתגובה ואז משנה לפי הצורך * כמדינאי – אין לו שום אידאולוגיה, הדבר היחיד שהוא מאמין בו הוא הוא עצמו * אם ישראל תעשה משהו שלא ימצא חן בעיניו הוא יכול פשוט להפנות גב וללכת הלאה, בלי לקיים אף התחייבות מארה"ב.
– טראמפ: "המפלגה הרפובליקנית צריכה לשפר את היחס לקהילת השחורים"

– מנהל מטה הבחירות של דונלד טראמפ, פול מנפורט, התפטר מתפקידו על רקע קשריו עם רוסיה ואוקראינה

– ניו יורק טיימס: טראמפ שקוע בחוב של לפחות 650 מיליון דולר

אדם אחד נהרג ולפחות 19 נפצעו בתאונה בין שני אוטובוסים בניו ג'רזי

– הפנטגון מחק תביעה משפטית נגד איש קומנדו שהשתתף בחיסולו של בן לאדן

הבחירות בארה"ב: טראמפ בנושא המהגרים: "קלינטון תמשיך במדיניות הגרועה הנוכחית"

– קלינטון נדרשה למסור עדות בכתב ובשבועה בפרשת האימיילים * בית משפט פדראלי הורה למועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב להסביר מדוע הקימה שרת פרטי בתקופת כהונתה כשרת חוץ. *תאריך התשובה כשבוע לאחר הבחירות הדבר מבטיח שהפרשה תמשיך ללוות את הקמפיין שלה עד הבחירות

אפגניסטן: כוחות הטליבאן כבשו רובע במחוז בצפון-מזרח המדינה

אתיופיה: מחלקת המדינה האמריקנית הוציאה אזהרת מסע לאתיופיה

הולנד: בסיור משטרתי שגרתי מצא כלב גישוש רכב ובו למעלה ממיליון יורו במזומן

טורקיה: נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום כי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) עומד ככל הנראה מאחורי פיגוע ההתאבדות באולם האירועים בעיר גזיאנטפ שבמזרח המדינה. בהצהרה כתובה כתב ארדואן ש"אין שום הבדל" בין תומכיו של המטיף המוסלמי פתהוללה גולן, אותו הוא מאשים בניסיון ההפיכה הכושל במדינה, לוחמי ארגון המורדים הכורדי (PKK) ודאעש – שעליו הוא מטיל את האחריות לפיגוע. במתקפה נרצחו 30 בני אדם.
– המחתרת הכורדית לקחה אחריות על הפיגוע בתחנת המשטרה במזרח המדינה

– מספר העצורים או המעוכבים מאז ניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה עבר 40 אלף

– שירות הביון הטורקי ביקש את עזרת הביון הגרמני בלכידת פתהוללה גולן * צוות משפטי אמריקני יישלח לטורקיה לבחון את טענותיה

ניגריה: עשרה אסירים וסוהר נהרגו בניסיון בריחה מהכלא

סוריה:  דיווח בסוריה: יותר מ-100 ילדים נהרגו החודש בלחימה בח'אלב
חייל או"ם התמוטט ומת והובא לגבול עם ישראל

– רוסיה: לא הייתה לנו שום מעורבות בהתקפה על שכונת המגורים בחלב שבסוריה – הילד שצולם בהריסות בחאלב נפצע בתקיפת המורדים

-עשרות הרוגים בתקיפות אוויריות של כוחות אסד על העיר חסקה בצפון-מזרח סוריה

– ספינות מלחמה רוסיות בים התיכון שיגרו 3 טילי שיוט לעבר מטרות בסוריה

– ארה"ב הזניקה מטוסים על מטוסי קרב סוריים שאיימו על כוחותיה

– ראש ממשלת טורקיה: "אסד יכול להישאר בשלטון זמנית" – לא נאפשר את פיצול סוריה על פי קווים אתניים – משטר אסד רואה בכורדים בסוריה איום

– 22 הרוגים וכ-94 פצועים בפיצוץ באולם חתונות בדרום-מזרח טורקיה

סינגפור: נעצרו שני אזרחים החשודים שתכננו לנסוע לסוריה ולהצטרף לדאעש

פיליפינים: נשיא הפיליפינים: חודשה הפסקת האש עם המורדים במדינה

פקיסטן: הצבא הרג תשעה מורדים במבצע ליד גבול אפגניסטן

תימן: צבא ארה"ב צמצם את יועצי המודיעין התומכים בקואליציה נגד תימן

– הפגנת תמיכה בשלטון המורדים בבירה סנעא

תחבורה פלילי

ירושלים: ילד כבן 6 נפגע קשה בתאונת פגע וברח ברחוב בר אילן * 2 אחים בגירים נמלטו ונעצרו, מעצר הנהג שבהם הוארך הבוקר ביומיים, עד ה 23/08/16

נהג משאית נהרג כשניסה להימלט מבדיקת משטרה ונפגע מרכב בעמק חפר

פלילי
אילת – לפנות בוקר נשמע פיצוץ חזק בסמוך לבניין בשכונה א' בעיר. מבירור ראשוני עולה כי מדובר בהתפוצצות רימון הלם. משטרת אילת פתחה בחקירה. הרקע הוא ככל הנראה פלילי
משטרת ישראל עצרה הלילה גבר בן 29, אשתו ואשה נוספת תושבי לוד בחשד למעורבות באירוע שהתרחש בדירה ברחוב לובלין. מעצרו של החשוד תושב לוד, הוארך הבוקר עד ליום 25.8, מעצר של 2 החשודות, תושבות לוד, הוארך הבוקר עד ליום 23.8.
בזלפה (ואדי ערה) נתקבל אתמול  (שבת) דיווח על קטטה ועל ירי, מהמקום פונו לביה"ח העמק בעפולה שני נפגעים אחד קל והשני לא ידוע, כוחות מתוגברים בפקוד מפקד התחנה נכנסו לכפר ומשליטים סדר. הרקע הוא ככל הנראה סכסוך מתמשך בין שתי משפחות. פונו שני נפגעים מהירי לבי"ח העמק גבר כבן 32 במצב קל וצעיר כבן 19 פצוע במצב קל-בינוני.  פצוע נוסף בשנות העשרים שככל הנראה נפל מגובה פונה במצב בינוני לבי"ח הילל יפה. כוחות התחנה ויסמ"ג השליטו סדר ופתחו בחקירת הנסיבות.
ברחוב קדיש לוז בקרית מוצקין הושלך חפץ לעבר רכב חונה כתוצאה הרכב עלה האש ורכב שחנה בסמוך נפגע אף הוא. אין נפגעים. המשטרה פתחה בסריקות ובחקירה.

 ספורט

שחקן הכדורסל ריצ'ארד הנדריקס שוחרר רשמית ממכבי פוקס תל אביב. הסנטר בן ה-29, שחזר במרץ האחרון לקדנציה שנייה במועדון, לא ימשיך לעונה הקרובה. תגובת המועדון: "אנו מודים לריצ'ארד מקרב לב על תרומתו. הוא צהוב אמתי שנתן את כל כולו למועדון בכל פעם שעלה על הפרקט. אנו מאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך".

חרדים

בערב שבת שוחרר בן ישיבה שנעצר שבועיים לפני החתונה עקב סירובו לשתף פעולה עם הליכי הגיוס לצבא

פרסום ושיווק

סערת יוניליוור: מסתבר כי הסתרת המידע שביצעה חברת יוניליוור על מוצרים מזוהמים של החברה חמורה הרבה יותר. * בעיתון 'יום ליום' מדווח כי קיבלו פניה מחברת הפרסום של יוניליוור בו נאמר להם, שלא יפרסמו על הזיהום ע"מ שיוניליוור לא תדיר מהם את פרסומיה * "קח בחשבון שכדי שלא ייווצר מצב שחברת יוניליוור תשנה את מכסת הפרסום אצלכם, עדיף שתימנעו גם אתם מלפרסם" על השאלה האם זה איום, נענה: "קח את זה איך שתרצה"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן