Skip to content

אישום: הבריח מטורקיה כספי סיוע לטובת אסירים ו"שאהידים"

תושב ירושלים, סיף אל-דין עבד אל נבי, בן 39, מואשם שהבריח ארצה כספים שקיבל מאיש חמאס בטורקיה, בכדי להעבירם למשפחות האסירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סיף אל-דין עבד אל נבי, בן 39 מירושלים, בגין עבירות מגע עם סוכן חוץ ואיסור פעולה ברכוש למטרות טרור. על פי עובדות כתב האישום, לסיף אל-דין היכרות רבת שנים עם זכריא נג'יב, פעיל חמאס שנדון בעברו למאסר ממושך ושוחרר. סיף אל-דין הכיר את פועלו של נג'יב במסגרת חמאס, והשניים נפגשו בטורקיה, במהלך נסיעת עסקים של הנאשם לחנות בגדים שבבעלותו, בעיר איסטנבול.
נג'יב, אשר ידע כי סיף אל-דין מתגורר בירושלים, ביקש ממנו להעביר לישראל כספים, אותם התבקש אל-דין לחלק בעתיד, בהתאם להוראותיו, למשפחות אסירים ביטחוניים ו"שאהידים" כתגמול מטעם החמאס.

עריכה - מגפון
עריכה - מגפון

במהלך התקופה שבין המפגש המתואר ועד למועד מעצרו, בעת נסיעותיו של הנאשם לטורקיה נפגש הנאשם במספר הזדמנויות עם נג'יב, וקיבל לידיו סכומי כסף המצטברים לכדי 25,000$, על מנת שיעבירם על פי הוראות ספציפיות למשפחות אנשי חמאס.

 אל נבי העביר את הכספים על גופו לישראל באמצעי הסתרה מגוונים. עם הגיעו לישראל, אל נבי ניסה להסוות את פעילות העברת הכספים ליעדם, באמצעות שימוש במכשירי סלולאר שונים, תיאום העברת הכספים במקומות ציבוריים וכדומה.

 "בביצוע המעשים המתוארים, קיים הנאשם ביודעין מגע עם סוכן חוץ ללא הסבר סביר לכך, ביצע פעולות ברכוש במטרה לקדם או לממן ביצוע של מעשה טרור, או לתגמל בעבור ביצוע של מעשה טרור", נאמר בכתב האישום. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן