Skip to content

רקטה שוגרה מעזה – התפוצצה בשדרות

קודם לנפילת הרקטה הושמעה באזור אזעקת צבע אדום. נזק לגרם למבנים אך איש לא נפגע, צה"ל תקף באמצעות מטוסים וירי טנק 3 תשתיות טרור ברצועה. ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני): "זוהי שעת מבחן לתפקודו של שר הביטחון החדש, תקופת החפיפה תמה וצריך לקבל החלטות הרות גורל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אזור הנפילה (צילום: בועז צברי חדשות לפני כולם)
אזור הנפילה (צילום: בועז צברי חדשות לפני כולם)
אזעקת צבע אדום
אזעקת צבע אדום

רקטה ששוגרה היום (ראשון) בשעה 14:27 מרצועת עזה התפוצצה בעיר שדרות. בטרם התפוצצה נשמעה באזור התרעת צבע אדום. הרקטה גרמה לנזק לכמה מבנים בעיר אך לא היו נפגעים.
מדוברות המשטרה במחוז לכיש נמסר כי בסריקות אותרה נפילה ברחוב בעיר. כוחות משטרה שהגיעו למקום סגרו את הזירה וחבלני המשטרה מטפלים כעת ברקטה. במשטרה קוראים לציבור שלא להגיע למקום עקב הסכנה הקיימת עדיין בזירה.
כחצי שעה לאחר מכך דיווחו הפלסטינים על תקיפת מטוסי חיל האוויר באזור חאן יונס, הפלסטינים דיווחו כי צעיר ב 20 נפצע אך לא ציינו את חומרת פציעתו.
מצה"ל נמסר כי בתגובה לירי שבוצע לפני זמן קצר לעבר העיר שדרות תקף חיל האוויר שתי מטרות תשתית טרור של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה וכן תשתית טרור נוספת באמצעות ירי על ידי טנק". דובר צה"ל הוסיף כי "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות בכל עת לשמירה על ביטחון תושבי מדינית ישראל."

"שמענו אזעקה ונכנסו לממ"ד, לא לקח כמה שניות והיה פיצוץ, יותר נכון נפילה", שחזר חיים שדני, שסמוך לביתו נפלה הרקטה, "היה רעש אבל לא כמו הפיצוצים של בדרך כלל, יצאנו החוצה והרחנו ריח בחדר השינה וניסינו לחפש אותה. ראינו את העשן שעלה ממקום הנפילה והאבק ואיתרנו את אותה. אחרי שהבנו שלא קרה כלום, הזעיקו את המשטרה, והם הגיעו תוך שלוש דקות". שדני סיפר כי הנפילה מחזיר אותו אחורה לימים לא שקטים בדרום. עם זאת, ציין: "אנחנו כבר מורגלים ויודעים להתמודד גם עם זה".
תוך כך קבלנים וחקלאים שפועלים סמוך לגדר המערכת באזור רצועת עזה הונחו לפני זמן קצר להפסיק עבודות ולהתרחק. זאת, עקב הרקטה שנפלה בשדרות. במקביל, צה"ל העלה את רמת הדריכות באזור הגבול מול רצועת עזה, מחשש לירי נוסף.

ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) התייחס היום לירי הרקטה מעזה וטען כי "זוהי שעת מבחן לתפקודו של שר הביטחון החדש, תקופת החפיפה תמה וצריך לקבל החלטות הרות גורל". לדבריו, "אם יבחר השר בביטחון, הוא יקבל לגיטימציה מימין ומשמאל. על ליברמן לפעול ליצירת שקט בדרום באופן מידי, ובמקביל להוביל תכנית מדינית אסטרטגית הכוללת בניית נמל עמוק מים תמורת פירוז, ליצירת תשתית למשא ומתן לטווח הרחוק".

זביל הרקטה שהתפוצצה בעיר (צילום: ביטחון שדה)
זביל הרקטה שהתפוצצה בעיר (צילום: ביטחון שדה)
אזור הנפילה (צילום: בועז צברי חדשות לפני כולם)
אזור הנפילה (צילום: בועז צברי חדשות לפני כולם)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן