Skip to content

יום שני 22 באוגוסט 2016 (אחה"צ)

פוליטי כבל: "אם היחס לתאונות היה דומה לטרור – ממשלות היו נופלות" ח"כ קסניה סבטלובה: "חייבים לקבוע אסטרטגיה בעזה שנמצאת על סף אסון הומניטרי" שדולת שתי המדינות בכנסת נגד ליברמן: "אבו מאזן הוא הדרך לפתרון" * ח"כ חיליק בר מהמחנה הציוני, העומד בראש השדולה, העביר לאחרונה לשר הביטחון אביגדור ליברמן מסר חריף בעקבות דבריו מהשבוע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פוליטי

כבל: "אם היחס לתאונות היה דומה לטרור – ממשלות היו נופלות"
ח"כ קסניה סבטלובה: "חייבים לקבוע אסטרטגיה בעזה שנמצאת על סף אסון הומניטרי"
שדולת שתי המדינות בכנסת נגד ליברמן: "אבו מאזן הוא הדרך לפתרון" * ח"כ חיליק בר מהמחנה הציוני, העומד בראש השדולה, העביר לאחרונה לשר הביטחון אביגדור ליברמן מסר חריף בעקבות דבריו מהשבוע שעבר, לפיהם יש לקיים שיחות עם גורמים פלסטיניים שאינם יו"ר הרשות אבו מאזן: "עבאס הוא הגורם הנכון והיחידי שיש לנהל מולו הידברות" (חדשות2)
נתניהו וכץ סיכמו: תוקם ועדת שרים לענייני מאבק בתאונות דרכים

 

ביטחוני
הג'יהאד האיסלאמי מגיב לתקיפות בעזה: "אם המצב יסלים – נגיב"
קצין בכיר על התקיפה בעזה: "מוכנים לאופציה שהשקט יופר" * גורמים בכירים בצה"ל: "חמאס ספג אמש את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן"
דיווח לבנוני:  מקור לבנוני טוען כי בסביבות שעה 12:20 בצעו מטוסי קרב ישראלים טיסות בגובה בינוני מעל אזורי דרום לבנון . מדובר באזורי חצביא וערקוב והחרמון וחוות שבעא
תנועת החזית העממית ברצועת עזה הוציאו היום הודעה לפיה התנועה לא תאפשר לישראל למרר לדבריהם את חייהם של האסירים הפלסטינים הכלואים בבתי הסוהר בישראל עוד נאמר כי כל עוד הכיבוש נמשך לא תתקיים הפסקת אש. חוסיין מנצור חבר הוועד המרכזי של החזית אמר היום בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות הפלסטינית שיהאב כי ההסלמה הלילה של הכיבוש נגד רצועת עזה הינה ניסיון כושל במטרה לכפות משוואות חדשות על ההתנגדות הפלסטינית מנצור הסביר כי ההתקפות של הכיבוש הלילה לא יעברו ללא תגובה ההתנגדות שלנו תישאר ואיש לא יצליח לכופף אותנו אמר מנצור בנוסף הוא מתח ביקורת על עמדת הרשות הפלסטינית בקשר לתוקפנות הישראלית שלא עושה כלום ואינה פונה לבית המשפט הבינלאומי לזכויות אדם על מנת לכפות על ישראל להפסיק את התוקפנות כלפי העם הפלסטיני.

 

מדיני
טורקיה: "לא נשתוק על תקיפות ישראל בעזה"
נשיא מצרים: "תומכים במאמצים להגיע להסכם שלום"
ריבלין לראג'יפ ארדואן: "חיוני שנתאחד כולנו על מנת לשים קץ לשפיכות הדמים"
טורקיה: פעילים טורקים הפגינו במחאה על התקיפות בעזה * נעצרו 5 בני-אדם שניסו לפרוץ לקונסוליה הישראלית באיסטנבול
סקר: יותר ישראלים מפלסטינאים תומכים ב-2 מדינות. ע"פ הסקר ירידה בתמיכת ישראלים ופלסטינים בפתרון שתי המדינות – עם זאת: חצי מהפלסטינים ו-59% מהישראלים בעד שתי מדינות
ביהמ"ש העליון דן בעתירות שהגיש העציר המנהלי בילאל כאייד השובת רעב למעלה מ 64 יום. אמו הגיעה לעתירות.

 

חוץ
הבחירות בארה"ב: מהפך: סקר ה'לוס אנג'לס טיימס' טראמפ מוביל על קלינטון ב-2% (45%-43%)
טורקיה: הפיגוע בדרום טורקיה: 22 מההרוגים – מתחת לגיל 14
יפן: רעידת אדמה בעוצמה 5.2 הורגשה במזרח המדינה
ניגריה: בוקו חראם הרג עשה בני אדם וחטף 13
סוריה: הכורדים פתחו במתקפה לכיבוש אל-חסכה מידי אסד
– איראן נגד רוסיה: רוסיה הפסיקה לעשות שימוש בבסיס חיל האוויר האיראני * שר ההגנה האיראני: "הודעת רוסיה על שימוש בבסיסים איראניים – רברבנות"
עיראק: ארגון המדינה האסלאמית שלח ילד כבן 12 למשימת התאבדות צפונית לבגדד * נתפס על ידי כוחות המשטרה.

 

חדשות
עובדים ישראליים בשגרירויות בחו"ל פתחו בשביתה ב-12 נציגויות
מצב חירום הוכרז בשדה התעופה בהרצליה, המטוס נחת בשלום
תושבי הדרום שגנבו דלק מצה"ל יפצו את המדינה במיליון שקל

 

פלילים
המשטרה חשפה מבצעי שוד אלים וגניבת אופנועים והגישה הצהרת תובע כנגד החשודים וכתב אישום כנגד מעורבים נוספים. בימ״ש השלום בראשל״צ האריך עד יום רביעי את מעצרם של שני חשודים במספר מקרי שוד מזויין וגניבה של אופנועים, תוך ביצוע עבירות נוספות, לאחר שיחידה ארצית של משטרת ישראל הגישה הצהרה על כוונת פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) להגיש נגדם כתב אישום. כמו כן הגישה התביעה המשטרתית היום לבימ״ש השלום בתל אביב כתבי אישום כנגד שני מעורבים בפרשה, תושבי כפר עקב, אשר נתפסו על חם בעת ניסיון להעביר אופנוע גנוב לשטחים.

 

צרכנות
ביום שישי הבא (תחילת ספטמבר) צפוי לזנק מחירו של בנזין אוקטן 95 ב־4.75%. המחיר אמור לעלות ל־5.96 שקלים לליטר בנזין אוקטן 95 בשירות עצמי, במקום 5.69 שקלים כיום.
המאבק להורדת מחירי הבשר: מענק של 30 מיליון שקל להקמת שתי משחטות חדשות * הושק מסלול להקמת משחטות במרכז ההשקעות של משרד הכלכלה והתעשייה; המטרה: להוריד את הריכוזיות בתחום הפירוק והאריזה של בשר בקר כשר – בו שולטות תנובה ודבאח (דהמרקר)

 

מקומי
הופסקה תנועת הרכבות בין הרצליה לבית יהושע בשל כבל שנפל על המסילה * הכבל פונה ממסילות הרכבת ותנועת הרכבות תחודש בהדרגה

 

כלכלי
קבוצת דלק חתמה מול קבוצת פוג'יאן יאנגו הסינגפורית על הסכם למכירת השליטה (52.31%) בחברת הביטוח הפניקס בכ-1.95 מיליארד שקל * להסכם נדרשים אישורים לעסקה מהממונה על שוק ההון, רשות ני"ע והבורסה * יוזכר כי המפקחת על הביטוח דורית סלנגר, לא העניקה בזמנו היתר שליטה לקבוצת פוסון הסינית * הסכום שמציעה יאנגו למעשה גבוה ב-100 מיליון דולר לעומת ההצעה של פוסון ומשקף חברת הביטוח הישראלית שווי של 3.7 מיליארד שקל.

 

ספורט
"היום פיטרו אותי כמאמן בהפועל תל אביב. האהבה שלי. הבית שלי", כתב גילי מוסינזון בפוסט שפרסם היום בפייסבוק. המאמן התפרסם לאחרונה בעקבות סרטון ווידאו בו הוא צולם בעירום בעת קיום יחסים. מוסינזון התוודה שהוא ובת זוגו דו מיניים וחיים בפתיחות.
מוסינזון מפנה היום גם אצבע מאשימה אל עבר התקשורת ואומר כי "לכל טורי השטנה וההשמצות באתרים וברשת כנגדי בסוף השבוע היה מכנה משותף אחד והוא: הזעקה כנגד היחס שבין היותי סלב חזק בעל הון פוליטי לעומת כל אותן נשים מסכנות, צעירות ומובלות שבטח עירבבתי אותן ככה וגזרתי עליהן קופון".

 

חרדים
בעקבות דבריו של סגן שר הביטחון נגד המגזר החרדי בראיון שפורסם לפני שבועיים בעיתון שתומך בנתניהו- 'ישראל היום' ובקריאה לצמצם את זכויות חופש הביטוי המגיעים למגזר. פורסמה בסוף השבוע האחרון במוסף 'כל השבוע' של הפלס החרדי, קריקטורה בו נראה בן דהן בלבוש אופייני המשמש כתליין של בני הישיבות, כשהוא כורך את חבל התליה גם על המקור של היונה על מנת שלא תזהיר אותו בעת סכנה.



 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן