Skip to content

יום חמישי – 25 אוגוסט 2016 (בוקר)

תחזית מזג אוויר התחזית: מעונן חלקית עד בהיר מזג האוויר: היום (ה') יהיה מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה וללא שינוי ניכר. במישור החוף ימשיך לשרור מזג אוויר הביל. הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קריית שמונה 24-36, קצרין 22-33, צפת 20-30, טבריה 27-37, נצרת 23-31, חיפה 26-30, תל אביב 26-30, ירושלים 20-30, אשקלון 26-30, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


תחזית מזג אוויר
התחזית: מעונן חלקית עד בהיר

מזג האוויר: היום (ה') יהיה מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה וללא שינוי ניכר. במישור החוף ימשיך לשרור מזג אוויר הביל.

הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קריית שמונה 24-36, קצרין 22-33, צפת 20-30, טבריה 27-37, נצרת 23-31, חיפה 26-30, תל אביב 26-30, ירושלים 20-30, אשקלון 26-30, עין גדי 30-39, באר שבע 23-34, ערד 21-32, מצפה רמון 20-31 ואילת 28-40.

מחר, יום שישי, יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. במישור החוף יוסיף להיות הביל.

ביום שבת, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ולא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות.

ביום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם ירידה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים. במישור החוף יוסיף להיות הביל.

פוליטי

רה"מ לשעבר אולמרט הגיש בקשה לשחרור מוקדם מהכלא

יו"ר הקואליציה הסיר תמיכתו מהצעת החוק לחייב הצבת דגל ישראל בכל אירוע בו משתתפים ח"כים

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לביקורות שהטיחו בו השרים ליברמן ובנט במהלך מבצע "צוק איתן" במפגש שערך עם עיתונאים ואמר כי לא יכול היה לנקוט בצעדים חריפים כלפי השרים שהשמיעו עליו ביקורת – ולפטרם: "בשיטת הממשל שלנו, משטר קואליציוני זה בעייתי, הממשלה יכולה ליפול". על דוח המבקר בנושא אמר: "דוח מיותר" (חדשות2)

דיווח: גדעון סער החליט להודיע רשמית רשמית על חזרה לפעילות פוליטית כבר בימים הקרובים * לטענת גורמים במפלגה, היעד הראשון של השר לשעבר הוא כיבוש המקום הראשון כבר בפריימריז הקרובים * סער ל'קול חי': "טרם החלטתי אם לחזור לחיים הפוליטיים"

שר התחבורה: "לא אתן שום היתר לחילולי שבת בעבודות הרכבת"

בטחוני
ירי בוצע הבוקר לעבר ספינה יחיל הים נול עזה. ללא נפגעים
במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל ושוטרי מחוז ש"י באיו"ש 13 מבוקשים. 12 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור ובהפרות סדר אלימות.  פירוט המעצרים: מבמנשה- בקבטיה נעצר מבוקש. בבנימין- בסילואד נעצרו 6 מבוקשים. ביברוד נעצר מבוקש. באל עמרי נעצר מבוקש.
באבו דיס נעצר מבוקש. בבית לחם נעצרו 2 מבוקשים.  ביהודה- ביטא נעצר מבוקש.
דיווח: צה"ל עצר מחבל שניסה לדקור חייל במחסום אבו ריש דרומית לחברון.
אמש, סמוך למערת המכפלה עצרו שוטרי מג"ב פלסטינית שעוררה את חשדם. דיווח: פיגוע דקירה ליד יצהר; חייל נפצע קל * לפי המידע פלסטיני יידה אבנים מרכבו תוך נסיעה בשומרון, ובעקבות מרדף של כוח נח"ל אחריו הוא יצא מהרכב ופצע חייל קל בדקירה * המחבל חוסל
מזל"ט –  אחרי 70 יום: העציר המינהלי בילאל כאיד הפסיק לשבות רעב * הפלסטינים מדווחים שהוסכם כי המחבל השובת רעב ישוחרר.
מספר בקבוקי תבערה נזרקו לעבר רכב ישראלי בכביש 446 סמוך לנעלין
הרמטכ"ל: מטרת תגובת צה"ל לירי אל שדרות בתחילת השבוע הייתה להגן על אזרחי ישראל
המנהל האזרחי ממשיך בהרס שיטתי של  מבנים בכפר הבדואי אום אל ח'יר, שבסמוך אליו נבנתה התנחלות כרמל בדרום הר חברון. אחד מהמבנים נבנה מחדש לאחר שהמנהל הרס אותו מוקדם יותר החודש. כוחות המנהל המשיכו הלאה לחלת א-דבע והם נערכים לעקור עצים בטענה שהשטח הוא אדמת מדינה. מה שמותר למתנחלים – אסור לפלסטינים.

חדשות

ספינת האוויר הארוכה ביותר בעולם "איירלאנדר 10" נפלה היום (רביעי) על הקרקע במהלך טיסת הניסוי השנייה שלה באנגליה * האחראים על הניסוי מסרו כי "הטיסה עברה ממש טוב, והבעיה היחידה הייתה בנחיתה"

ביומיים האחרונים: 14 שבח"ים מאזור ג'נין נתפסו באתר בנייה ובמחסן בבוסמת טבעון

במהלך עבודות שינוע בנמל חיפה נשמט מיכל המכיל חומר מסוכן, אין נפגעים

המשטרה החזירה לחייל ששלף אקדח מול תושבים מקומיים בעכו את נשקו.

עלותו של הנגמ"ש הגלגלי הראשון של צה"ל "איתן" צפויה להיות נמוכה מאוד, והוא יהיה כלי הלחימה הגלגלי המתקדם והממוגן ביותר בעולם

בקרוב: גם שוטרי מג"ב יוכלו לרשום דוחות תנועה לנהגים

מדיני

לראשונה: ישראלי פעיל BDS הגיש בקשה למקלט מדיני בקנדה: "אני נרדף" * עו"ד גלעד פז המריא למונטריאול בעקבות כוונת הממשלה לגרש פעילים זרים התומכים בחרם על ישראל. עם נחיתתו הגיש את בקשת המקלט בנימוק של חשש סביר לרדיפה פוליטית – "הבנתי שלאנשים כמוני אין מקום בארץ, החלטתי לעזוב לפני שיהיה מאוחר מדי" * השר לביטחון פנים ארדן בתגובה: "צריך להיות מחיר לאלה שמוציאים את דיבתה של ישראל"

ביהמ"ש בניו-יורק דחה תביעה של אזרחים ישראלים נגד הבנק הלבנוני-קנדי על רקע מימון טרור

בתום בדיקה: צה"ל סגר ארבעה תיקים שעסקו בהרג אזרחים ב"צוק איתן" * באחד המקרים שלא ייחקרו נהרגו 15 אזרחים בהפצצת בניין ברפיח. בנוסף, הוחלט לסגור כמה חקירות מצ"ח שעסקו בין השאר בחשד לביזה. טרם הוחלט אם לפתוח בחקירת אירועי "יום שישי השחור" ברפיח (הארץ)

מתקפה אנטי ישראלית על ראש עיריית לונדון: אחרי שראש העיר המוסלמי אמר שלא יתמוך בג'רמי קורבין בבחירות לראשות מפלגת הלייבור, טוענים נגדו שהוא משרת 'אדונים בתל אביב'

המנהל האזרחי פינה מבנים באום ח'יר שהוקמו מחדש לאחר שנהרסו לפני כשבועיים

חברת התעופה הבלגית בריסל איירליינס הודיע כי לא תחלק יותר לנוסעיה את חטיף החלווה של חברת 'אחוה' משום שהוא מיוצר מעבר לקו הירוק * שר התיירות יריב לוין: לחברה כזאת אין מקום בשמיה של מדינת ישראל וראוי ששמה יימחק מלוח הטיסות בנמל התעופה בן-גוריון * נוסעים ישראלים ויהודים מהעולם הודיעו שיבטלו את נסיעתם בחברת התעופה הבלגית "לא אטוס בחברה גזענית ומפלה"

מסמכים שנחשפו בבריטניה: ישראל מכרה נשק לארגנטינה בזמן מלחמת פוקלנד

חוץ

איטליה: מניין ההרוגים ברעידת האדמה באיטליה עלה ליותר מ-247 בני אדם – 300 נעדרים * נתניהו הציע לראש ממשלת איטליה סיוע במאמצי הההצלה * הרצוג על רעידת האדמה: "שולח את תנחומינו לעם האיטלקי"

אפגניסטן: מתקפת ירי על האוניברסיטה האמריקאית בקאבול * הרוג ו-14 פצועים

הבחירות בארה"ב: נחנך מטה הבחירות הראשון של דונלד טראמפ בתל-אביב * המפלגה הרפובליקנית בישראל פתחה עד כה מטות בחירות בירושלים ובמודיעין * בשבוע הבא: מטה רביעי ייפתח בשטחים

טורקיה: ג'ו ביידן בטורקיה: מצטער של הגעתי קודם * רק בית משפט יוחל להחליט על הסגרתו של גולן * סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת טורקיה כי ארצו תשתף פעולה בחיפושים אחר איש הדת פתהוללה גולן, החשוד בתכנון ניסיון ההפיכה בחודש שעבר. והוסיף כי ארצות הברית לא מעוניינת להגן על אדם שפגע בשותפה שלה, ותעניק לטורקיה את כל התמיכה הנדרשת. * הבית הלבן: בוחנים בזהירות ראיות מהבקשה להסגרת גולן

– שלושה חיילים נפצעו בפיצוץ בסמוך לאנטליה

– נמשך מסע הטיהורים בעקבות ניסיון ההפיכה בטורקיה: כ-3,000 שופטים ופרקליטים פוטרו

– סגן נשיא ארה"ב: לא נקבל "ישות כורדית" לאורך גבול סוריה-טורקיה

מיאנמר: רעידת אדמה בעוצמה 6.8 השאירה לפחות 3 הרוגים

סוריה: דאע"ש ירה פצצת מרגמה לטורקיה ופגע בשדה ריק

– דוח: רוסיה הרגה יותר אזרחים סוריים מאשר דאע"ש

-צבא טורקיה החל בפעולה קרקעית בסוריה * צבא טורקיה והמורדים הסורים החלו במבצע לכיבוש העיר ג'רבולוס מידי דאעש * ארדואן: "טורקיה תיקח לידיה את העניינים בסוריה כדי להגן על שלמותה" * דיווח: כוחות המורדים הנתמכים בידי טורקיה השתלטו על העיר ג'רבלוס, מעוז דאעש בסוריה * דיווח: מטוסי קרב אמריקנים מסייעים לכוחות הטורקיים בסוריה * ארדואן: המורדים הסוריים כבשו מידי דאעש עיר בסמוך לגבול

– סוריה מגנה את טורקיה: "חציית הטנקים – הפרה בוטה של הריבונות"  * רוסיה מביעה דאגה עמוקה מהמתיחות בגבול טורקיה סוריה, בעקבות פתיחתו של המבצע הצבאי הטורקי

– רוסיה: לברוב וקרי ידונו מחרתיים בז'נבה במצב בסוריה

קוריאה:

ארה"ב ויפן באו"ם: לכנס את מועצת הביטחון בעקבות שיגור טיל מצפון קוריאה

קנדה: מורה ממוצא לבנוני, שתמכה במאבק הפלסטיני וקראה להשמדת כל ישראל במהלך עצרת יום אל-קודס, הושעתה מתפקידה ע"י הנהלת בתי הספר "נהגה בחוסר מקצועיות"

מקומי

הוד השרון: פועל נפל מגובה 6 מ' ברח' יסוד המעלה, פונה במצב קשה לבהי"ח בילינסון

כביש 443 נפתח מחדש לתנועה לאחר שנחסם בשל חפץ חשוד

בריאות

עוד ייצוגית נגד יוניליוור: "הסתירה את הסלמונלה במשך יותר מחודש" * התובע הוא ילד בן 15 הטוען כי חלה בסלמונלה עקב צריכת קורנפלקס של יוניליוור * לתביעה צורף תיעוד שיחות של אבי התובע עם נציגי יוניליוור, המתעקשים כי אף מוצר נגוע לא יצא מהמפעל – דבר שבהמשך התברר כלא נכון (גלובס)

קבוצת נטו, שנחשבת לאחת מקבוצות המזון הגדולות בישראל, עצרה היום (רביעי) משלוח של דגי סלמון מנורבגיה. * דגי הסלמון יועדו לעישון ומכירה בישראל ונעצרו בשערי המפעל בגלל חשש להימצאות חיידק הליסטריה. *המשטח טרם הושמד * בנטו טוענים שהמשטח הנגוע לא נכנס לרצפת הייצור במפעל

ג'סר א-זרקא: 2,000 ביצים האסורות למאכל הוחרמו בכפר

סביבה

המשרד להגנת הסביבה: כתם הנפט בנמל עקבה לא נע לאילת

ירדן: הרשויות הצליחו להשתלט על זיהום הנפט שנגרם מהתפוצצות צינור במסוף הדלק בעקבה

חדרה: השר שטייניץ הורה לסגור 4 יחידות לייצור חשמל בחדרה * השר להגנת הסביבה אלקין: "החלטתו של שטייניץ אמיצה והיסטורית"

חיפה: עיריית חיפה: נשקול לעתור נגד הרחבת מפעלי בז"ן

כלכלי

הישראלים ממשיכים להסתער על המשכנתאות * הערכות בבנקים: באוגוסט ניטלו משכנתאות חדשות של כ-5.5-6 מיליארד שקל, בנק ישראל: בחודש יולי לקחו הישראלים משכנתאות ביותר מ-5.35 מיליארד שקל (דה מרקר)

חברות הגז הטבעי, "דלק קידוחים" ו"אבנר", מדווחות על רווחים של 64 מיליון שקל ברבע השני של השנה, עליה של כ-30% לעומת השנה שעברה. מנכ"ל שתי השותפויות, יוסי אבו, אומר כי העלייה נובעת מגידול בביקושים לגז טבעי בישראל.

חרדים

עיריית חיפה סגרה הבוקר (רביעי) את המזרקה בפארק הציבורי * לטענת כלי תקשורת בעיר מאחר והיוותה אטרקציה שמשכה משפחות חרדיות לפארק למורת רוחם של שכנים חילוניים. יונה יהב ראש העיר בתגובה: "מסע הסתה פרוע" (כיכר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן