Skip to content

יום שישי 26 באוגוסט 2016 (צהריים)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי) היום: מעונן חלקית ויעשה נאה, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית. שבת: מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות וייעשה מעט חם מהרגיל. ראשון: מעונן חלקית וייעשה נאה. תחול ירידה קלה בטמפרטורות והן יהיו רגילות בעונה. שני: ללא שינוי של ממש במזג האויר. פוליטי בעקבות הצהרותיו של אהוד ברק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)
היום: מעונן חלקית ויעשה נאה, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית.
שבת: מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות וייעשה מעט חם מהרגיל.
ראשון: מעונן חלקית וייעשה נאה. תחול ירידה קלה בטמפרטורות והן יהיו רגילות בעונה.
שני: ללא שינוי של ממש במזג האויר.
פוליטי
בעקבות הצהרותיו של אהוד ברק על הנזק הביטחוני שנגרם למדינה, – בנט: "אין ולא היה כלום".
חברי כנסת ששוחחו עם ברק מבהירים כי חזרתו למפלגת העבודה לא צפויה בקרוב
ביום ראשון יתחדש משפטו של החייל היורה מחברון, אלאור אזריה, פוליטיקאים מהימין נערכים לגזירת קופונים

מדיני
האו"ם: הודעת הפרקליטות על מספר תיקים פליליים – מס' החקירות נגד אירועים חריגים ב"צוק איתן" – נמוך מידי
בטחוני
13 חרדים נעצרו לאחר שחדרו ללא אישור תוך סיכונם וסיכון אחרים לתפילה בקבר יהושע בן נון *

פלילי
מטען חבלה התפוצץ הלילה בצמוד לעסק בעיר קריית גת. כוחות משטרה שהחלו בסריקות איתרו וסגרו זירה. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית.
הלילה ביצעו שוטרי מחוז חוף במחוז צפון 50 ביקורות במועדונים ברחבי המחוז על מנת לבדוק ולבחון את עמידתם של בעלי המועדונים בתנאי הרישוי והאבטחה. כמו כן נבדקו בסיוע עמותת אור ירוק עשרות בליינים בנשיפונים במתחם חוף הבננה ביץ שבנהריה. במפרץ חיפה נסגרו שני מועדונים האחד בגין אי עמידה בתנאי הרישוי והאבטחה והשני בגין קטטה שהתפתחה בין בליינים שהיו בגילופין בתוך המועדון במהלכה נפגע קל אחד המאבטחים.

חוץ
איטליה: הוכרז מצב חירום; מניין ההרוגים עומד על 250
– ניצני ביקורת על תיפקוד הממשלה בעניין טיפול ברעידות אדמה
הבחירות בארה"ב: בית משפט הורה לבדוק אם לקלינטון עוד מיילים חשודים
– סיטי גרופ: ניצחון טראמפ בנובמבר עלול להוביל למיתון עולמי * ניצחון כזה יגדיל את חוסר הוודאות בשווקים, נתון שיפגע בחזרתה של הכלכלה העולמית לפסים של צמיחה
– ההנהגה ההיספנית בארה"ב לטראמפ: חדל מלהסית נגדנו
– קלינטון על טראמפ: "מביא להשתלטות הקיצונים על מפלגתו"
בוליביה: סגן שר הפנים בממשלת בוליביה נחטף והוכה למוות ביידי כורים בשביתה * הרשויות: מעשה פחדני ואכזרי
טורקיה: ארבעה ראשי ערים הודחו בעקבות קשריהם לפתהוללה גולן
– פיצוץ סמוך לתחנת משטרה בסירנק שבדרום מזרח המדינה
מצרים: דאעש בסיני הוציא להורג שוטר שנחטף באל-עריש
נפאל: לפחות 20 הרוגים בהתרסקות אוטובוס לתוך נהר
סוריה: דיווח: כוחות המורדים מתקדמים לעימות נוסף מול דאעש בגבול עם טורקיה
– קרבות בין צבא טורקיה והצבא הכורדי YPG בצפון סוריה
צרפת:
סרקוזי: לא אסבול ניסיונות להשפלת העם הצרפתי
קולומביה: נכנסה לתוקף הפסקת האש עם ארגון FARC
קנדה: 3 נרצחו מירי חץ וקשת * צוותי הרפואה והמשטרה שהגיעו לזירת "דקירות עם נפגעים רבים" נדהמו לגלות כלי רצח לא שגרתי. חשוד אחד נעצר אך המניע עדיין לא ידוע

חדשות
הגנרל מוחמד עלי אל פלאקי. לשעבר בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, סיפר בראיון לסוכנות הידיעות 'האיראנית 'משרג' כי הממשל בטהרן הקים יחידה צבאית בשם המטרה האמורה. * המשימה של הכוח הראשון ביחידה היא למחוק את ישראל מעל פני האדמה תוך 23 שנים, בייחוד שהגדודים האלו נמצאים על הגבול הישראלי", אמר פלאקי וצוטט המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, שאמר שישראל תחדל מלהתקיים תוך פחות משלושה עשורים. * פלאקי חשף בראיון כי 'צבא השחרור השיעי' לא מורכב רק מאיראנים, אל גם ממגויסים מקומיים באזורים בו הוא לוחם. (jdn)
ארנו רוביק ממציא ה'קוביה ההונגרית' בראיון למגזין "תצפית" של 'הפלס': אף שהשיא במהירות פתרון הקוביה עומד על 4.9 שניות אך לי אורך לא פחות מדקה לפתור אותה "לא כל מי שבונה פסנתר יודע לנגן בו".
הפנטגון לא מרוצה מפיתוח ה-F35: "לא מספק את הסחורה" * מטוס הקרב שמפתחת לוקהיד מרטין ספג ביקורת חריפה מהבוחן הבכיר בפנטגון * מייקל גילמור, ראש מחלקת בדיקות מבצעיות במשרד ההגנה, במזכר שהגיע לידי בלומברג: "ההגעה ליכולת לחימה מלאה נמצאת בסיכון" – חיל האוויר אמריקאי הכריז על יכולות לחימה ראשוניות ב-2 באוגוסט, אבל "רוב המגבלות" שזוהו קודם לכן בתוכנה, עיבוד הנתונים, הלוחמה האלקטרונית ושימוש בכלי נשק עדיין ממשיכות, כתב גילמור. * המזכר משמש תזכורת לנושא שהנשיא הבא ושר ההגנה יתמודדו עמו. ב-2019 הם אמורים להחליט אם מטוס הקרב יעבור לייצור מלא – השלב המשתלם ביותר עבור לוקהיד מרטין, הקבלנית הגדולה ביותר של הצבא האמריקאי. זהו גם נושא חשוב עבור בנות בריתה של ארה"ב שהתחייבו לקנות את המטוס, ובהן בריטניה, איטליה, אוסטרליה, יפן וישראל.

מקומי
הבוקר ב06:03 פוצץ באורח מבוקר שלד מלון שעמד 16 שנה על חוף עכו בכניסה הדרומית לעיר

תחבורה
כביש 1 נפתח מחדש לתנועה באזור מחלף חמד * נמשכים שיבושי התנועה בכביש 1 למערב סמוך לצומת חמד * כחלק מהשיפוצים הנרחבים בכביש 1 נחסם הלילה הכביש בשני הכיוונים בשל עבודות במחלף חמד
הגורם לשריפת קרון הרכבת אתמול בחדרה: כשל טכני במערכת הבלמים * שריפת הקרון באזור חדרה, הובילה לעומסים בלתי רגילים ברחבי הארץ.

חרדים
נציגי החרדים בקואליציה דרשו מנתניהו לעצור מה שלטענתם מהווה חילולי השבת רחבי ההיקף באישור המשרדים הממשלתיים * עבודות הנרחבות מתוכננות להתקיים השבת ע"י רכבת ישראל בתל אביב, באר שבע, דימונה, וע"י נתיבי ישראל בכביש 22. * המשטרה מתנגדת לדחייה: "עבודות ביום אחר – סכנת חיים"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן