Skip to content

מת כן, זכאי בשום פנים ואופן לא

ההספדים אחרי מותו הם בגדר נקרופיליה. אז הוא היה אדם נחמד, אז מה? האדם הנחמד הזה ייצג את הציבור והואשם במעילה באמונו. סביר להניח שהחקירה בעניינו תלך לפח האשפה אבל זה בשום פנים ואופן לא הופך אותו לזכאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בן אליעזר - קריקטורה: שרה פלד

בניימין בן אליעזר נפטר בגיל 80 – כשעל ראשו מונח כתב אישום חמור על שחיתות. כן הוא היה חיל טוב כמו ישראלים רבים. יתכן שהיה גם איש נחמד וחביב. אבל מותו איננו הופך אותו לזכאי, כמו שטוען עורך דינו.

פסטיבל ההספדים של בכירי האומה ועיתונאים רבים מעורר בי קבס. מי הם בכירי המדינה (ציטוט ישיר מאחד העיתונים), בניימין נתניהו? עוד אחד שחקירת שחיתות רובצת על ראשו? הגישה ש"לא מדברים סרה במתים" מטרידה ומרגיזה, אז מה אם הוא לא הגיע לשלב המשפט? זה לא הופך אותו לזכאי.

בנימין בן אליעזר היה עבור רבים "פואד"  עבור רבים אחרים הוא היה קומבינטור פוליטי עבור משטרת ישראל הוא היה חשוד בשחיתות והוגש נגדו כתב אישום עשיר שכלל את הסעיפים הבאים: הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. נטען גם כי המיר ללא דיווח ותוך נקיטת פעולות הסוואה והסתרה, מט"ח בשווי מאות אלפי דולרים, והחזיק אותו במזומן בכספות בביתו ובבנק.

ולמי ששכח, הרי שבן אליעזר פרש מהמירוץ לנשיאות אחרי שאי אילו סכומי כסף גדולים לא מוסברים אותרו בכספת שלו. יתכן מאוד שמישהו, צייץ. אבל הכסף אכן היה במקום, ובן אליעזר פרש מהמירוץ מבלי לנסות להגן על עצמו. בנו סרב להופיע לחקירת המשטרה והוצא נגדו צו מעצר.

בן אליעזר איננו טלית שכולה תכלת, ומותו לא מזכה אותו. ולא אכפת לי כמה חבר טוב הוא היה או איזה חייל צייתן. בן אליעזר היה פוליטיקאי רוב ימיו. עוד אחד מאלו שהפכו את הפוליטיקה הישראלית לפח אשפה של קומבינות.

ההספדים אחרי מותו הם בגדר נקרופיליה. אז הוא היה אדם נחמד, אז מה? האדם הנחמד הזה ייצג את הציבור והואשם במעילה באמונו. סביר להניח שהחקירה בעניינו תלך לפח האשפה אבל זה בשום פנים ואופן לא הופך אותו לזכאי. והנטיה לראות את החקירה והגשת כתב האישום כקוריוז בקריירה של פוליטיקאי צריכה להטריד כל אחד. ולא אינני מדבר סרה במתים אני רק מזכיר לכם, את מה שכולם רוצים שתשכחו.

9 Comments

  1. יגאל גיל
    1 בספטמבר 2016 @ 12:02

    בניגוד לאחד המגיבים למאמר, אני כיהודי מאמץ גם את ערכי העם היהודי ההיסטורי, ולכן בהחלט מאמץ את הערך של כיבוד המת, גם ע"י אחרי מות-קדושים אמור. אולם לדעתי, אחרי ימי השבעה על מות בן אליעזר, חייבת המשטרה להמשיך בחקירה במטרה לברר האם התקיימה שחיתות ע"י הנפטר, לא כדי לבזותו, אלא כדי לברר אם היו שותפים נוספים לשחיתות זו, במטרה להלחם ולבער את השחיתות במדינה.

  2. דן בר-דוב
    29 באוגוסט 2016 @ 16:36

    הוא מת כשעננה כבדה (יותר או פחות) מרחפת מעליו, אך הוא מת זכאי. מותו לא "הפך" אותו זכאי,אלא כידוע לך חזקת החפות עומדת לכל אחד עד שהוכחה אשמתו (לא בטריבונל של התקשורת) , ומשמת יהיה קשה להוציא את ההליכים המשפטיים לפועל . אני לא חסיד של תפיסת ה"אחרי מות קדושים אמור" ונראה שלא מעט מן המספידים לא מהססים להזכיר גם את ההאשמות הכבדות שרבצו מעליו,עם זאת הרשעתו וחריצת דינו כ"לא זכאי" נראית לי לא נכונה,בלשון המעטה.

    • עמית מנדלזון
      29 באוגוסט 2016 @ 17:08

      דן, יש הבדל עצום בין "לא אשם", "זכאי", ו"לא עמד לדין כי נפטר בטרם עת". הוא לא זכאי כי אף בית דין לא זיכה אותו, הוא גם לא אשם כי אף בית דין לא זכה למצוא אותו אשם. אבל הוא בהחלט "לא זכאי" כמו שאמר עורך דינו ביודעו שכלום לא יבדק ויתברר

  3. אליק מאור
    29 באוגוסט 2016 @ 11:08

    "פסטיבל ההספדים של בכירי האומה ועיתונאים רבים מעורר בי קבס…. הגישה ש"לא מדברים סרה במתים" מטרידה ומרגיזה…ההספדים אחרי מותו הם בגדר נקרופיליה"
    סורי מנלזון, אני לא נקרופיל, ולא טוען לזכאות פואד ז"ל.
    אני פשוט לא מוכן בטרם התקררה גופתו. טרם הוא נקבר, לזעוק ולצרוח שהאיש סרח.
    ותתפלא – עומדים לזכות האיש עשרות מעשים רציניים לטובת המדיה והכלל.
    אינך יכול למחוק אותם במחי יד.
    נהוג הוא כשקוברים אדם, לדבר על מה שבשבחו.
    ולפואד יש רקורד לא קטן שבגינו ניתן לדבר בשבחו.

    • עמית מנדלזון
      29 באוגוסט 2016 @ 11:12

      נהוג לא מעניין אותי, אינני מוחק כלום אני פשוט טוען שמותו לא מזכה אותו. ופוליטיקאי, כל פוליטיקאי גם עם יש לו הרבה נקודות זכות ברגע שמעל באמון הציבור מאבד את כולן. יש כאלו שיקפידו על "מה שנהוג" מתפקידי להזכיר שלא מדובר בטלית שכולה תכלת, ולא אכפת לי מה נהוג

    • גידי
      29 באוגוסט 2016 @ 18:02

      אליק.
      שמחתי והופתעתי לקרוא את דעתך.
      אכן פואד עתיר זכויות,פואד לא נתן לאוייב להרגיש שהיהודים אידיוטים או פריירים שאפשר לחסל אותם או שיחסלו את עצמם אם רק ימתינו קצת כפי שהשמאל הקיצוני מטיף. . פואד מת על אפו וחמתו של עמית זכאי ,זכאי ,זכאי!!! עמית כל כך מוכשר שהוא מינה עצמו לשופט ותליין.
      נקרופילים נהנים מגופות , עמית מה זה נהנה ללכלך על גופת המת ,הפוסל במומו פוסל ,…

      • עמית מנדלזון
        29 באוגוסט 2016 @ 21:18

        אי אי אי גידי אדם אינטיליגנט כמוך קצין משטרה בדימוס שלא יודע לקרוא כמה עצוב. ושלא מבדיל בין זכאי , ללא נשפט…

        • גידי
          29 באוגוסט 2016 @ 23:40

          עמית השותף שלי קורא אני השוטר שיודע לכתוב…

          • עמית מנדלזון
            30 באוגוסט 2016 @ 0:21

            ראשית איך אומרים בצרפתית? chapeau bas יענו אני מוריד את הכובע…חוש הומור יש לך. עכשיו תכריח את השותף שלך לקרוא מה כתבתי מילה במילה ותגיד לי אם אני טועה במשהו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן