Skip to content

חייל גדוד נצח יהודה שירה למוות בפלסטיני חשוד בגרימת מוות

חייל הגדוד החרדי שירה והרג את איאד זכריה חמיד בן 38 תושב סילוואד בשישי האחרון חשוד בגרימת מוות של הפלסטיני. בניגוד לטענת החייל כי חש בסכנה וירה בו, הרי שהחייל יתקשה להסביר מדוע נורה הפלסטיני בגבו לאחר שברח מהמקום לשמע הירי באוויר של חיילי הכוח. מצ"ח חוקרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לוחם גדוד נצח יהודה החרדי מחטיבת כפיר, שירה למוות ביום שישי האחרון בפלסטיני לא חמוש ליד ההתנחלות עפרה ביום שישי, נחקר היום (שני) במצ"ח תחת אזהרה בחשד לגרימת מוות. חקירתו החלה אמש וצפויה להימשך היום ובימים הבאים. גורמים בצה"ל מסרו הבוקר כי החקירה היא נוהל קבוע לאחר כל הרג כתוצאה מירי צה"ל, ולפי שעה מדובר בחשד ראשוני בלבד.

עמדת פילבוקס (צילום ארכיון)
עמדת פילבוקס (צילום ארכיון)

מפרטי האירוע עלה כי הפלסטיני, איאד זכריה חמיד בן 38 תושב סילוואד, הגיע לאזור הפילבוקס בעמדת צה"ל ולטענת החייל פתח בריצה לעבר עמדת צה"ל הסמוכה להתנחלות ולא נענה לנוהל מעצר חשוד שנפתח נגדו. חבלנים שהגיעו לזירת האירוע בדקו את גופתו. ואולם, בבדיקה נתגלה כי הוא לא נשא עליו כל סוג של נשק. החיל הוסיף וטען כי חש בסכנה לאחר שראה את הפלסטיני, שהיה לא חמוש, רץ בצורה חשודה לעבר הכוח בעמדת הפילבוקס ולא נענה לקריאות החיילים לעצור.
אך מפרטי החקירה שנפתחה בידי מצ"ח עולה תמונה שונה לחלוטין הנוגדת את הסברי חיילי הכוח. מפרט החקירה מתברר כי איאד חמיד הגיע לאזור עמדת הפילבוקס כשאינו וחמוש ומהווה איום והלך באזור הפילבוקס. בשלב זה, היות ולכאורה הוא עורר חשד בחיילים בוצע לעברו נוהל עצירת חשוד שכלל ירי באוויר. חמיד נבהל וברח מהמקום ואז נורה בגבו ונהרג. כך גם נטען על ידי הפלסטינים שהעידו כי חמיד אב לשלושה ידוע כאדם הלוקה בנפשו. עוד טוענים הפלסטינים כי איאד נהרג לאחר שנפגע בגבו מפגיעת קליעים של ארבע יריות שנורו בו ולא מקליע אחד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן