Skip to content

יום שלישי – 30 אוגוסט 2016

פוליטי בנט על המחלוקת עם נתניהו: "לא אתקוף בחזרה את ראש הממשלה" * שר החינוך התייחס לחילוקי הדעות בינו לבין רה"מ נתניהו אודות טיוטת דוח מבצע צוק איתן ואמר כי הוא עסוק בחינוך וכי אין בכוונתו להשיב לו ולתקוף אותו. "אני יודע שהוא העביר כל מה שרצה למבקר המדינה, אכבד כל מה שייכתב בדוח" (חדשות2) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פוליטי
בנט על המחלוקת עם נתניהו: "לא אתקוף בחזרה את ראש הממשלה" * שר החינוך התייחס לחילוקי הדעות בינו לבין רה"מ נתניהו אודות טיוטת דוח מבצע צוק איתן ואמר כי הוא עסוק בחינוך וכי אין בכוונתו להשיב לו ולתקוף אותו. "אני יודע שהוא העביר כל מה שרצה למבקר המדינה, אכבד כל מה שייכתב בדוח" (חדשות2)

ביטחוני
שבי שומרון: כוחות צבא סורקים בשל זיהוי עקבות מחוץ לגדר

מדיני

חברת התעופה הבלגית בריסל אירליינס החזירה את החלבה הישראלית למטוסיה – "לא נחרים את מוצרי 'אחוה'" * דגן על פרשת החלבה: "רק עמידה על שלנו מביאה לתוצאות"

שר הביטחון אמר בשיחות סגורות כי גופות החללים שמקום קבורתם לא נודע לא יוחזרו משום שהוא אינו מוכן למו"מ עם חמאס (חדשות10)

– משפחת גולדין פנתה לרה"מ: "הבהר את עמדתך ביחס להשבת הבנים"

– משפחת גולדין: "אין לליברמן תוקף מוסרי לכהן כשר הביטחון של מדינת ישראל" – "אין תוקף מוסרי לשר ביטחון שמחליט לוותר על החזרת חיילים"

– ח"כ פרץ: ליברמן מפר את הקוד המוסרי של החזרת חיילים משדה הקרוב – "אמירה מבישה שמאיימת למחוק את הקוד האתי של צה"ל"

– בלשכתו סירבו להתייחס לציטוטים, אך הבהירו כי לדעתו "אסור שאף אחד יחשוב שהטרור משתלם" – "השר התנגד תמיד לעסקאות שבויים"

-ליברמן מכחיש את הפרסום כי להערכתו גופות החיילים הנעדרים לא יוחזרו לישראל (רשת ב')

נציג האו"ם למזרח התיכון מתח ביקורת חריגה בעוצמתה על התנהלות שר הביטחון אביגדור ליברמן נגד הטרור הפלסטיני ועל התנהלות הממשלה בשטחי יהודה ושומרון. "שום לוליינות משפטית לא יכולה לשנות את העובדות" * לשכת רוה״מ: "דברי נציג האו"ם מעוותים את ההיסטוריה ומרחיקים את השלום"

חוץ

ארה"ב:הבית הלבן: ארה"ב תעמוד במכסת קבלת הפליטים הסורים למדינה * הושג היעד לקליטת 10,000 פליטים סוריים

– ארה"ב לאזרחיה: איום הטרור בטורקיה תקף ויש להימנע מלנסוע לשם

טורקיה: הבית הלבן: נשיא ארה"ב אובאמה ונשיא טורקיה ארדואן ייפגשו בתחילת שבוע הבא

סוריה: סוריה באיגרת לאו"ם: "טורקיה מבצעת פשעים נגד האנושות בשטחנו"

– טורקיה: המורדים הנתמכים בידינו כבשו 10 כפרים בצפון סוריה

-דיווח: מקורבי אסד מקבלים מהאו"ם חוזים בשווי עשרות מיליוני דולרים * ה"גארדיאן" הבריטי טוען כי כל תוכניות הסיוע של הארגון הבינלאומי נשלטות על ידי הממשל בדמשק, שעושה בהן כרצונו

-קרטר לטורקיה: הימנעו מפגיעה בכוחות הכורדים בצפון סוריה

– וושינגטון הפסיקה את החיפוי האווירי שממנו נהנו הכוחות הטורקיים בסוריה מהשבוע שעבר.

הפיליפינים: 15 חיילים נהרגו בקרבות עם ארגון אבו סיאף

חדשות

תושבי הבירה האוקראינית שמעו אתמול קולות רבים של פיצוצים והבחינו בעשן המיתמר ממבנה השגרירות הישראלית בבירה. הסיבה: תרגיל שערכו הכוחות המיוחדים במקום, שדימה מתקפת מחבלים.

במשפטו של החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, אלאור אזריה, מנסה התביעה להפריך את עדותו של מפקד המחלקה ששירת בפלוגה של אזריה. בתשובה לשאלה למה לא הרחיק מהזירה אזרחים, ענה המ"מ: "פשוט לא עשיתי. תמיד טועים, וחלק מהטעויות זה, זה"

מקומי
ראשון לציון – הבוקר יצאו חמישה קופים מכלוב התצוגה בחי כיף לטיול וזאת לאחר שאחת המטפלות לא סגרה היטב את הכלוב. חמישה מתוך שמונה קופים יצאו, ארבעה נותרו ליד כלוב התצוגה. אחד הקופים, זכר וסקרן, יצא לטיול מחוץ לכותלי החי כיף. הווטרינר ד"ר טל אסיף והמפקח העירוני יגאל אוחנה איתרו אותו בעזרת המוקד העירוני ברחוב נורית הסמוך. רופא השירות הווטרינרי ירה בו חץ הרדמה. הווטרינר הזריק חומר סותר להתעוררות הקוף והוא חזר לכלוב בשלום. לכל הקופים שלום

חינוך
שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס בישיבת הממשלה היום לשנת הלימודים שבפתח ואמר כי "לראשונה בתולדות המדינה, צמצמנו את מספר התלמידים בכיתה". לדברי בנט, "נגמרו הימים בהם 40 תלמידים נדחסו בכיתה צפופה. השנה כיתות א' וב' ילמדו בכיתות קטנות בהן מספר התלמידים הממוצע הינו 28 בלבד". הוא הוסיף כי "בתוך ארבע שנים ניישם את הרפורמה בכל כיתות בית הספר היסודי בכל הארץ".

פלילי
בפשיטה של בלשי משטרת ישראל על המקום באזור התעשיה באילת, נתפסו "פלטות חשיש" (חתיכות במשקל 100 גרם כל אחת) במשקל כולל של 920 גרם ברוטו בשווי עשרות אלפי שקלים, במקום נתפס גם 13 אלף שקל במזומן. משטרת אילת עצרה שני חשודים בני 22 תושבי אילת החשודים בסחר בסמים .

איכות סביבה
עשרות פעילים מקואליציית המאבק של ארגוני בעלי החיים בישראל מפגינים בשעה זו מול קריית הממשלה בירושלים בה נערכת ישיבת הממשלה. המפגינים הקימו במקום כלבייה ומוחים על היעדר תקצוב לעיקור וסירוס כלבים וחתולים ונגד המתות של כלבים בריאים. רק 0.4% מתקציב משרד החקלאות מופנה לנושא ובמשרד אף הקשו את התנאים לרשויות המקומיות לקבל תקצוב. בקואליציית המאבק 25 עמותות ובהן תנו לחיות לחיות, אס.או.אס חיות, הכלבים שבצל וצער בעלי חיים ירושלים, רמת גן וחיפה.

תחבורה

בגלל הפסדי החברות: מחירי ביטוח הרכב יעלו * מרבית חברות הביטוח הציגו הפסדים חסרי תקדים, והדבר צפוי להתגלגל לכיסי הנהגים. בעבר אמר שר האוצר כי יבטל את עליית המחיר (חדשות10)

כלכלי
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, פנה היום לשר האוצר, משה כחלון, ודרש לצמצם את היקף הצעת חוק ההסדרים המרכיבה את תקציב המדינה לשנים 2018-2017. "במצב הדברים הקיים לא ניתן יהיה להניח את הצעת חוק ההסדרים המסתמנת על שולחן הכנסת", כתב אדלשטיין לכחלון וביקש להנחות את משרד האוצר לדון עם צוות מטעם הכנסת ולהגיע להסכמות שיאפשרו את הנחת חוק ההסדרים על שולחן הכנסת במועד.

אחרי אישור מתווה הגז: מו"מ על עסקה גדולה ב"תמר" * איגוד גז ספרדי מצוי במגעים עם החברות שמנהלות את המאגר הישראלי על הסכם שבמסגרתו יועברו 6 מיליארד קוב מטר גז בשנה, כך נודע ל"בלומברג". כחלק מההסכם, יוותרו הספרדים על תביעת בוררות נגד חברת הגז הלאומית של מצרים (nrg)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן