Skip to content

שנת הלימודים נפתחה במרכז הרפואי לגליל

בעוד מילוני תלמידים צעדו לבתי הספר וגדשו את כיתות הלימוד, הכשירו בבית החולים 10 כיתות לימוד בפרויקט חינוכי יעודי לטובת ילדים ונער המאושפזים במרכז הרפואי. הבוקר נפתחו הכיתות בפני 75 פעוטות, ילדים ונוער. מנכ"ל בית החולים, ד"ר ברהום: "אנו מאפשרים רצף חינוכי לצד הטיפול הרפואי-נפשי בילד במסגרת מרחב חינוכי אפיק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד 2.6 מיליון תלמידים פסעו הבוקר לבתי הספר ברחבי המדינה, במרכז הרפואי לגליל פתחו 10 כיתות לימוד לטובת ילדים ונוער המטופלים במחלקות השונות בבית החולים. צוות מרחב חינוכי אפיק שבבית החולים, בראשות המנהלת יעל קופל ו-35 אנשי צוות הכולל: אנשי חינוך, מטפלים, סייעות ועובדים סוציאליים, המעניקים טיפול לילדים במחלקת ילדים, כירורגית ילדים, אורתופדית ילדים, נפרולוגיה ילדים ובמחלקה להדרכת הילד והמשפחה פתח את שנה"ל תשע"ז וקיבל את פני  75ילדים המטופלים במחלקות השונות מגן הילדים ועד לכיתה י"ב שנבצר מהם להגיע לספסל הלימודים מפאת מצבם הרפואי.

ד"ר ברהום מבקר במעון החינוכי שבמרכז הרפואי גליל (צילום: רוני אלברט דוברות בית החולים)
ד"ר ברהום מבקר במעון החינוכי שבמרכז הרפואי גליל (צילום: רוני אלברט דוברות בית החולים)

יעל קופל, מנהלת המרחב החינוכי אפיק: "פתיחת השנה זהו יום משמח עבור צוות המרחב, שפועל ללא לאות על מנת לתת לילדים הללו את הכלים להתמודד עם המצב הרפואי-נפשי שיאפשר להם מצד אחד, לקבל את הטיפול הרפואי ומצד שני, את המרכיבים החינוכיים הנדרשים. יתרונו של בית חולים כללי הוא ביכולת להסתכלות הוליסטית על הילד והנוער באופן כולל לגוף ונפש. אנו חשים עוגן עבור אותם ילדים והוריהם, בחיבור וביצירת המוכנות להתמודדות עם המחלה ועם הבעיות המאפיינות את הילדים ובני הנוער בגילאים השונים".

בפתיחת יום הלימודים ביקרו צוות הנהלת המרכז הרפואי לגליל בראשות מנהל המרכז, ד"ר מסעד ברהום את הכיתות השונות ששוחח עם הילדים ואנשי הצוות על היום המרגש של פתיחת השנה.

ד"ר ברהום: "אנחנו שותפים מלאים לא רק לתהליך הריפוי של הילד ממחלתו אלא גם בליווי מקרוב בהליך החינוכי שמתנהל במקביל בבית ספרו, ממנו הוא נעדר בשל אשפוזו. בכך אנו מאפשרים רצף חינוכי לצד הטיפול הרפואי-נפשי בילד במסגרת מרחב חינוכי אפיק".

 במקביל החלה שנת הלימודים גם במעון "שקמה", מעון יום שיקומי לפעוטות בעלי צרכים מיוחדים הפועל במרכז הרפואי לגליל וכולל חדרי טיפולים וחוויות. הפעוטות, בני 9 חודשים עד 3 שנים, מגיעים מיישובים שונים באזור הגליל. הם הופנו למעון על ידי רופאים התפתחותיים במכונים להתפתחות הילד, במרכז הרפואי ובמרפאות בקהילה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן