Skip to content

כדורגל, שחייה והגנה עצמית- איזה חוג מתאים לילד שלכם?

חשוב ביותר לעודד את הילדים לפעילות גופנית גם במהלך היום וגם אחר הצהריים לאחר שעות מרובות של ישיבה. על מנת שיעשו את הפעילות בכיף כדאי לדאוג לרשום אותם לחוגי ספורט שיעזרו להם לפתח מיומנויות שונות והכרחיות ויתרמו להתפתחות שלהם. אך מעבר לסוג הספורט שהילד אוהב בגלל תוכניות טלוויזיה שונות או שכל החברים שלו הולכים לאותו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חשוב ביותר לעודד את הילדים לפעילות גופנית גם במהלך היום וגם אחר הצהריים לאחר שעות מרובות של ישיבה. על מנת שיעשו את הפעילות בכיף כדאי לדאוג לרשום אותם לחוגי ספורט שיעזרו להם לפתח מיומנויות שונות והכרחיות ויתרמו להתפתחות שלהם. אך מעבר לסוג הספורט שהילד אוהב בגלל תוכניות טלוויזיה שונות או שכל החברים שלו הולכים לאותו חוג, חשוב לבחור חוג או פעילות שמתאימה עבורו .כדורגל, שחייה או הגנה עצמית- איזה חוג מתאים לילד שלכם? לפניכם היתרונות של כל אחד מהם:

כדורגל-הספורט הקבוצתי הנפוץ ביותר בעולם:

כדורגל הוא הספורט הקבוצתי הנפוץ ביותר בעולם ואפשר למצוא ילדים ומבוגרים משחקים פה כמעט בכל מקום ברחבי תבל. מטרת המשחק היא להכניס גול לשער של הקבוצה היריבה כאשר יש מספר חוקים וזמן קצוב למשחק. מדובר במשחק כייפי למדי שגורם לילדים לרוץ ולהוציא אנרגיה וגם ללמוד לשחק בקבוצה.

יתרונות המשחק:

  1. שיפור הקואורדינציה– בזמן המשחק הילד נדרש לתאם בין המח לרגליים על מנת לבצע פעולות רגליים רבות.
  2. שיפור הראייה המרחבית -בזמן ריצה במגרש על הילד להיות קשוב  מה כל אחד מהשחקנים האחרים עושה ואיפה נמצא הכדור ולפעול בהתאם
  3. תפקוד הלב- משחק כדורגל והתנועה שבו משפרת את תפקוד הלב ומחזור הדם
  4. פעילות קבוצתית– המשחק שבו יש שתי קבוצות המשחקות זו נגד זו מחייבת את הילדים בכל קבוצה ללמוד לשחק ביחד שכן כל שחקן הוא אמנם שחקן אחד אך ביחד מדובר בקבוצה ולכן יש לעבוד יחדיו כקבוצה- שיפור של יכולות חברתיות.
  5. קשב וריכוז– מחקרים הראו שילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז מצליחים לשפר את יכולות הריכוז וההתמדה שלהם בזמן משחק כדורגל ובעזרת כלים שהם לומדים במהלכו.
  6. שרירים- משחר הכדורגל הינו משחק שגורם לא רק לשרירי הרגליים אלא לשרירי הגוף כולו.

הגנה עצמית- שילוב של הצד המנטאלי עם הצד הפיזי:

אומנויות הלחימה השונות המספקות דרכי הגנה עצמית לילדים משפרות את הביטחון העצמי ואת המוראל של הילד מצד אחד ומצד שני תורמות רבות לירידה במשקל ושיפור תפקוד הלב וזרימת הדם. פעילות גופנית שמשלבת הגנה עצמית ותורמת רבות לילד, בעיקר לכאלו בעלי ביטחון עצמי נמוך או קושי להתמודד עם הסביבה.

היתרונות:

  1. יציבה–  פעילויות שונות של הגנה עצמית משפרות את היציבה של הילד מה שתוקם רבות לבריאות וגם לביטחון ולהרגשה.
  2. תיאום- באומנויות הלחימה השונות הילד לומד מיומנויות תיאום שונות בין איברי הגוף ובכך משפר את הגמישות שלו והופך להיות זריז יותר ויעיל יותר.
  3. משמעת– אחד העקרונות המרכזיים בכל אחת מטכניקות ההגנה העצמית ואמנויות הלחימה היא משמעת עצמית ודחייה של סיפוקים מיידיים. הילד לומד לעבוד קשה ולהתמיד ולזכות בתוצאות חשובות לאחר שלמד לשלוט בעצמו ולהתאמן.
  4. הערכה עצמית- בנוסף לעבודה על משמעת עצמית הילד לומד לעבוד קשה ולהשקיע. בכל שלב שהילד מתקדם- כל תרגיל שהוא מצליח, כל "קרב" שהוא מנצח וכל חגורה שהוא מתקדם בה בהתאם לאומנות הלחימה אותה הוא לומד מוסיף להערכה העצמית שלו. ילדים בעלי ערך עצמי נמוך וגם ילדים שאינם בטוחים בעצמם דיו מקבלים הרבה יותר ביטחון כאשר הם לומדים להגן על עצמם וחווים את היתרונות הפיסיים והמנטאליים הרבים שיש בסוג כזה של ספורט.

שחייה- אימון ללא משקל ולחץ:

שחייה מאפשרת פעילות גופנית אינטנסיבית ויכולת עבודה על איברי הגוף השונים ללא המשקל והלחץ המופעלים על הגוף מחוץ למים. שחייה טובה בכל הגילאים- החל משחיית תינוקות ועד פעילות מים אירובית בגיל מבוגר. גם לילדים שחייה מציעה יתרונות רבים.

  1. יציבות השרירים– כאשר הילד שוחה הוא דוחף את עצמו במים על מנת להתקדם וכך גם מייצב וגם מחזק את השרירים על ידי תרגילי התנגדות. במקביל לחיזוק השרירים השחייה מחזקת את העצמות.
  2. גמישות– תנועות השחייה השונות משאירות את המפרקים והרצועות המחברות את המפרקים רפויים וגמישים ובצורה כזו כל תנועה מאריכה את השרירים ומשפרת את הגמישות
  3. חיזוק הלב– שחייה היא אחת הפעילויות המחזקות את הלב ומשפרות את זרימת הדם בגוף.

ספורט טוב לילדים הסובלים מאסתמה– מכיוון שהפעילות נעשית בבריכה והאוויר מסביב לח ולא יבש כמו בפעילויות אחרות, הפעילות עצמה מסייעת בהפחתה של סימנים של קוצר נשימה ואף עוזרת בהפחתה של נחירות אצל ילדים המתאמנים בשחייה באופן קבוע.

ישנם סוגי ספורט נוספים המתאימים לילדים כאשר לכל אחד היתרונות שלו. כאמור, מעבר לרון של הילד או של ההורה לגבי סוג הספורט אותו ילמד או בו ישחק חשוב לבחור ספורט המתאים לילד ושיעזור להתפתחות שלו. ספורט הוא גם הנאה וגם משחק חברתי וגם תורם להתפתחות של הילד ועוזר לו ללמוד, להרגיש את הסביבה וללמוד להקשיב לגוף שלו ולהבין כיצד להתמודד במצבי לחץ, קושי ולהתקדם בחיים לא רק ברגע המשחק אלא גם מחוצה לו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן