Skip to content

אישום: רדף עם טרקטורון וירה באקדח אוויר לתוך מונית פלסטינית

משה ינון אורן , בן ה-18 תושב המאחז הלא חוקי גבעת ערוסי, מואשם בירי באמצעות אקדח אוויר לעבר מונית ערבית. הוא נחקר בשב"כ תחת איסור מפגש עם עו"ד. עורך דינו: "אם היה מדובר בנער מתל אביב הוא לא היה נחקר בשב"כ". המשטרה: כל אירוע ירי נחקר בחומרה עד לבירור הפרטים המלאים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום –  פעיל ימין קיצוני, צעיר בן 18, תושב המאחז הבלתי חוקי – גבעת ערוסי שבשומרון, נעצר לפני שבוע כחשוד בירי מאקדח אוויר על מונית פלסטינית שהובילה חמישה פועלים שעבדו בהתנחלות הר ברכה, כך התירה המשטרה היום (ראשון) לפרסום.  הצעיר שהה במעצר במשך שבוע במתקן שב"כ ונחקר תוך איסור מפגש עם עורך דין. תוך כך הוצא צו איסור פרסום על הפרשיה בטענה שמדובר בפרשיה ביטחונית חמורה, אולם מעובדות וסעיפי כתב האישום שהוגש הבוקר בסופו של דבר לבית המשפט המחוזי בלוד עולה כי הרקע למעשה הוא סיכון חייו בידי נהג המונית, ואין כל אזכור לפרשה ביטחונית או מניע גזעני בכתב האישום.

חור חדירת הקליע מתוך ומחוץ המונית (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
חור חדירת הקליע מתוך ומחוץ המונית (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

על פי כתב האישום האירוע התרחש בתאריך 24.8.16. משה ינון אורן , בן 18, תושב גבעת ערוסי. נסע על טרקטורון בכביש המוביל לישוב הר ברכה, כאשר מונית ובה חמישה פועלים ערבים נסעה בנתיב הנגדי כשירדה מהישוב. בכתב האישום נטען כי באחד העיקולים בכביש, לטענת הצעיר סטתה המונית לעברו שרכב על הטרקטורון, באופן שהביא אותו לרדת לשולי הכביש בכדי להימנע מפגיעה בו בידי המונית. בתגובה לכך ביצע הנאשם פניית פרסה, נסע בעקבות המונית, ובסמוך לכיכר הראשונה בכפר חווארה שלף אקדח אוויר שהיה ברשותו וביצע ירי של קליע אחד שניפץ את שמשת המונית.
ארבעה ימים לאחר התקרית ב – 28.08.16 במהלך פעילות של בילוש פשיעה לאומנית במשטרת ש"י נעצר משה ינון אורן , בן ה-18 כחשוד בביצוע ירי מאקדח אוויר לעבר מונית פלסטינאית כשתוצאה מהירי נופצה השמשה האחורית, ללא נפגעים.
בחיפוש שבוצע בביתו שבהתנחלות הלא חוקית נתפס אקדח אוויר ששימש לפעילות, טרקטורון בו נהג הנדון במהלך הירי, מחסנית עם כדורי פלסטיק, מחסנית 5.56 ללא כדורים, בלוני גז, קלע דוד, ארגז מתכת ובתוכו 37  "נינג'ות" (דוקרנים כנגד רכבים). בחקירתו הודה משה ינון אורן במיוחס לו ושיחזר את המעשה, הגיע רכוב על טרקטורון לכביש 60 סמוך לצומת יצהר הגדולה, שם ירה מאקדח האוויר לעבר הרכב הפלסטיני ונמלט מהמקום.

מקלעי אבנים, תחמושת והאקדח שנתפשו בבית החשוד (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
מקלעי אבנים, תחמושת והאקדח שנתפשו בבית החשוד (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

פרקליט הפעיל: "לא ייתכן שמקום מגוריו של מרשי יוביל להחלטה לחקור את התיק בשב"כ" 

עו"ד איתי רוזין - יח"צ
עו"ד איתי רוזין - יח"צ

לדברי עו"ד איתי רוזין, פרקליטו של פעיל הימין הקיצוני, מרשו נעצר במוצאי השבת שעברה ושהה במתקן שב"כ תוך איסור מיפגש עם עו"ד, למרות שכתב האישום מייחס לו בסופו של דבר עבירה של 'ידוי או ירי של חפץ או אבן לעבר כלי תחבורה', ללא עבירות נשק או עבירות ממניע גזעני.
עו"ד רוזין מסר בתגובה: "מדובר בבחור צעיר העומד לפני גיוס לצה"ל שחש סכנה כתוצאה מנסיעה פרועה של המתלוננים ועשה שימוש ברובה צעצוע – רובה אוויר. לא מדובר בפעולת תג מחיר, מרשי אינו קשור לקבוצה כזו או אחרת ואף כתב האישום לא מייחס לו עבירות ממניע גזעני או עבירות בנשק. לא ייתכן שמקום מגוריו של מרשי יוביל להחלטה לחקור את התיק בשב"כ ולאסור עליו לפגוש עורך דין תוך פגיעה קשה ומתמשכת בזכויותיו הבסיסיות, והכל תחת איסור פרסום כביכול מדובר בפרשה ביטחונית חמורה. אם היה מדובר בנער מתל אביב או הרצליה וודאי שלא היה נחקר בידי השב"כ ולא היו מונעים ממנו מפגש עם עו"ד. אני בטוח שהדברים יקבלו את משקלם הראוי במהלך המשפט".
ממשטרת ש"י נמסר כי "ברגע שיש אירוע ירי כל רכב הפרשה נחקרת על ידי המשטרה והשב"כ שפועלים בהנחה שלפניהם מקרה חמור מאוד. לאחר חקירה ומעצר יודעים מה כיוון החקירה. עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה חמור יותר מעבירות פליליות אחרות".  חקירת המשטרה בנושא נמשכת ולבקשתה בית המשפט בפתח תקווה האריך היום את מעצרו של הצעיר עד תום הליכים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן