Skip to content

חדש בטלוויזיה: רביעי, 07 בספטמבר, 2016

מסע בין תבלינים, דימונה טוויסט, מבקרי החופשות, פיפ"א: ספ בלאטר ואני, זכאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

16:30 מסע בין תבלינים | Spice Trip, ערוץ האוכל 

השף סטיבי פארל ובוחשת התבלינים המקצועית, אמה גראזט, בסדרה הסוקרת את עולם התבלינים. השניים ייצאו למסע אקזוטי בעקבות הצ'לי במקסיקו, הפלפל השחור בקמבודיה, המוסקט בגרנדה, הכמון בטורקיה, הציפורן בזנזיבר והקינמון בהודו.

21:00 דימונה טוויסט | Dimona Twist, ערוץ Yes דוקו 

הסרט התיעודי הישראלי הטוב ביותר – פסטיבל ירושלים 2016. שבע נשים הגיעו מהאנייה בשנות החמישים והשישים היישר אל דימונה, עיירה שאך הוקמה. כעת הן פותחות חלון נדיר לחיים שמעולם לא סופרו מנקודת מבטן. מה קרה בחמש-עשרה השנים הראשונות לילדות ולנשים שהגיעו עם משפחותיהן מצפון אפריקה ומפולין ומצאו את עצמן מקימות עיר במדבר? הן מספרות לבמאית מיכל אביעד ("ג'ני וג'ני", "החלוצות", "לא רואים עלייך") על כאבי עקירה מהמולדת שהשאירו מאחור; על דלות המולדת החדשה; על קשיי ההסתגלות; ועל ניסיונותיהן העיקשים והיצירתיים ליצור חיים עשירים ומלאי משמעות. בשילוב ארכיונים פרטיים וציבוריים, שבע הנשים – כל-כך שונות, אך גם כל-כך דומות – חולקות עמנו את המאבקים שלהן ואת התובנות שקנו בהומור, עצב ופיכחון. ישראל, 2016.

21:10 מבקרי החופשות Travel Guides, ערוץ הטיולים 

המאה ה-21 הפכה כל אדם עם אינטרנט למבקר, אך כיצד ניתן לסמוך על חוות דעתו של מבקר חסר פנים, בייחוד כאשר גן העדן של אדם אחד הוא הגיהנום של הזולת? הסדרה תעקוב אחר חופשותיהן של ארבע משפחות בעלי רקע דמוגרפי שונה. הנופש הנבחר עשוי להיות טיול יוקרתי בפיורדים בנורבגיה, או קאמפינג סחוף רוחות בפארק הלאומי 'ברקון ביקונס' שבחבל וויילס. כל משפחה תחווה את אותו הנופש בדיוק – החל מהטיסות, היעד, המלון, האוכל והפעילויות – וכמצופה, כל אחת תגיב אחרת. במה שונה תהיה התרשמותו של זוג גמלאים מזו של זוג גייז צעירים? או זו של משפחה חובבת פעילויות לעומת זו של אם חד הורית מפונקת?

22:00 פיפ"א: ספ בלאטר ואני | FIFA Sepp Blatter & Me, ערוץ 8

XXXXX

הכתב, אנדרו ג'נינגס מה-BBC, יוצא לחקור את השחיתויות בפיפ"א וקבלת השוחד של בכיריה, בהם הנשיא ספ בלאטר, תמורת זכויות שידור ואירוח אליפות העולם בקטאר. באמצעות תובנות מחקירות ה-FBI, ג'נינגס מספק ראיות חדשות על כך שבלאטר ידע על השחיתות הקיימת לכל אורך הדרך ולא עשה דבר. BBC, 2015.

22:00 זכאי Acquitted Frikjent, ערוץ Hot פלוס 

דרמת הפשע הנורבגית בת 10 הפרקים, שמתהדרת בסגנון פילם-נואר ובאלמנטים פסיכולוגיים, נוצרה על-ידי זוכה האוסקר הנורבגי, סין רג'נדרם (יוצר הגרסה המקורית של "Those Who Kill"), הסופרת והשחקנית אן באצ'-וויג (כוכבת "ממון"), הבמאי גייר הנינג הופלנד ("ליליהאמר") ובית ההפקה Miso Film. מי שמובילים את הדרמה הםניקולאי קליב ברוץ' ("מקס מאנוס: איש של מלחמה") ולנה אנדרה ("נערה עם קעקוע דרקון", "המאסטר"). העלילה המסקרנת, מלאת העוצמה ומעוררת ההזדהות על המקרה הבלתי מפוענח של בריג'יט טנג, שהייתה בת 17 בלבד כשנרצחה בברוטאליות. בשעתו, בן דודה של טנג נעצר, נשלח למאסר ולאחר מכן זוכה מאשמה. במרכז נמצא אקסל בורגן, שטיפס במעלה הסולם העסקי של אסיה והפך לבכיר בתאגיד ענק, 20 שנים לאחר שזוכה מאשמה ברצח אהובתו מהתיכון. אך כשעיירת מולדתו נקלעת למשבר כלכלי, בורגן מוצא את עצמו חוזר למקום שהפנה לו עורף, כדי להציל את החברה המרכזית מפשיטת רגל. המטענים לא נשכחו, פצעים נפתחים מחדש וקונפליקטים טריים צפים כשהעבר והווה נפגשים, במה שנהפך לקרב האשמות, נקמות וגם תקווה לפיוס עבור אקסל, האיש שאולי זוכה אבל עוד לפני כן – הורשע, כפי שרבים מתושבי העיירה לא מאפשרים לו לשכוח. בעקבות ההצלחה, חודשה הסדרה לעונה שנייה. ציון איי.אם.די.בי.: 7.6/10


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן