Skip to content

רביעי 07 ספטמבר (בוקר)

תחזית מזג אוויר מעונן חלקית עד נאה מזג האוויר: היום (רביעי) יהיה מעונן חלקית עם ירידה קלה בטמפרטורות. ייתכן טפטוף מקומי בצפון הארץ ובמישור החוף. הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קריית שמונה 21-33, 19-29, צפת 26-17, טבריה 22-35, נצרת 19-29, חיפה 24-30, תל אביב 25-30, ירושלים 18-27, אשקלון 23-30, עין גדי 28-37, באר שבע 21-33, ערד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחזית מזג אוויר

מעונן חלקית עד נאה

מזג האוויר: היום (רביעי) יהיה מעונן חלקית עם ירידה קלה בטמפרטורות. ייתכן טפטוף מקומי בצפון הארץ ובמישור החוף.

הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קריית שמונה 21-33, 19-29, צפת 26-17, טבריה 22-35, נצרת 19-29, חיפה 24-30, תל אביב 25-30, ירושלים 18-27, אשקלון 23-30, עין גדי 28-37, באר שבע 21-33, ערד 18-30, מצפה רמון 17-28, אילת 26-37.

מחר, יום חמישי, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם עלייה קלה בטמפרטורות.

ביום שישי, תחול עלייה נוספת בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

ביום שבת, ימשיך להיות חם מהרגיל ויבש ותורגש הכבדה מסוימת בעומסי החום.

פוליטי

הרכבת עדיין לא קיבלה היתרים: חיים כץ יכריע האם תחלל את השבת * בעקבות הנחיית שר העבודה, נפגשה הנהלת הרכבת עם בכירי משרד העבודה כדי להציג את 20 הפרויקטים המתוכננים לשבת זו – אך ההכרעה לא תתקבל בידי הדרג המקצועי * כץ השיב לידיו את השליטה על העבודה בשבת והודיע כי כל ההיתרים ייבחנו מחדש: "אחזיר את האמון" (דה מרקר)
הישיבה המקצועית בין רכבת ישראל ומשרדי התחבורה והעבודה הסתיימה אמש בשעות הערב, ולפי הדיווחים, שר העבודה והרווחה חיים כץ, נוטה לאשר את שלושת העבודות שנדחו מהשבת האחרונה * (נ.ב. עוד לא בוצע? אז למה סגרו את הרכבת ביום ראשון?, גם יוזכר כי בשבועות הקרובים אמורה הרכבת להיות מושבת למשך שבוע שלם בכל אופן).
גורמים בש"ס: "דרעי לא מקדם סגירת עסקים בת"א בשבת" * ח"כ חרדי: "המלחמה על העסקים הרבה יותר חשובה מהמלחמה על הרכבת" (ישראל היום)
יו"ר הקואליציה על סקר חדשות 2: המטוטלת תנוע לטובתנו * גורמים בליכוד: לא מתרגשים מהסקר בבחירות האחרונות ניבאו לליכוד 18 מנדטים,  ראינו מה קרה בבחירות האמתיות.

פרשנות פוליטית: לראשונה יש עתיד לא יצאה רשמית לקמפיין נגד המגזר החרדי, לפיד מעדיף כפל לשון ולמשוך אליו את החרדים. המריבות בתוך הליכוד גדלו, ויש עתיד מובילה במפת המנדטים. הדברים מוכיחים שוב, שעם ישראל שוכח במהירות דברים וחיי על פי מצב הרוח.  בכנסת  הנוכחית, המחנה הציוני שהפגין רפיון רוח וידיים, היה יותר "אנטי חרדי" מלפיד שכנראה הפנים את דבריה של ח"כ יעל גרמן כי פגיעתם בחרדים לקחה מהם 8 מנדטים. * במקביל, המריבות הפנימיות הפומביות בתוך הליכוד בין נתניהו לבכירי מפלגתו, מן הסתם גם תרמו לא מעט לעליית לפיד בסקרים. יצחק (בוז'י) הרצוג תרם גם הוא לא מעט להתחזקות יש עתיד כשכמעט הוביל מפלגה מרוסקת בזחילה לתוך הממשלה.

פלילי

פרשת השחיתות בנתניה: נעצרו ארבעה חשודים נוספים, ביניהם בכיר בעירייה, שני קבלנים ואישיות המקורבת לראש העירייה.
משטרת מחוז חוף (חיפה) עצרה כנופית סוחרי נדל"ן שזייפה מסמכים של דירות שבעליהן בחו"ל או נפטרו ומכרה אותן. חברי הכנופיה ביניהם עורכת דין, אישה שהתחזתה לעורכת דין, בתה ועוד שני עורכי דין, חשודים שבדרך זו הרוויחו  עשרות מילוני שקלים

ביטחוני

ירושלים: אבנים יודו לעבר הרכבת הקלה בציר שועפט; בחסדי שמים אין נפגעים, רק נגרם נזק לשמשה

שייחים נגד אבו מאזן: "הסכסוך היהודי-אסלאמי לא קיים לפי הדת" * "אטבח אל יהוד הוא מושג שכלל לא כתוב בקוראן" – את הדברים המפורשים והמפתיעים האלה אומר שיח' פלסטיני בכיר לעיני המצלמה ומול מתנחלים. (חדשות10)

מחדל אבטחה בירושלים: בתי ספר בקו התפר בלי אבטחה עקב חוסר במאבטחים
אבנים הושלכו בעיקול 160 באזור חברון.
במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שוטרי מחוז ש״י ולוחמי משמר הגבול באיו"ש 13 מבוקשים.  9 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.

במנשה- בסילת אל חרתיה נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמא״ס. בג׳נין נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמאס. בקבטיה נעצר מבוקש.

בשומרון- ברפידיה נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמא״ס. בג׳בל שימאלי נעצר פעיל ארגון הטרור חמאס. בבורין נעצרו 2 מבוקשים.

באפרים- בקלקיליה נעצר מבוקש

בבנימין- בקלנדיה נעצר מבוקש.

בעציון- באבו דיס נעצר מבוקש. בצוריף נעצר מבוקש.

ביהודה- בחברון נעצרו 2 מבוקשים.

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט.

מדיני

נאסרה תפילת יהודים ברובע המוסלמי ללא אישור – "גורמים להפרות סדר"

דו"ח האו"ם: הכיבוש הישראלי גורם נזק כבד לכלכלה הפלסטינית

ישראל מעודדת את ארה"ב ומדינות אירופיות לסייע למשטר בסודאן * באחרונה ניתקה סודאן את קשריה עם איראן והתקרבה לסעודיה. שליט המדינה הוא אחד הדיקטטורים הידועים לשמצה בעולם ומבוקש בבית הדין בהאג (הארץ)

ליברמן ייפגש היום עם שרי הביטחון של בריטניה וארה"ב

חדשות

נמנע משבר בנמלים לאחר הסכמה בין ההסתדרות להנהלות – סיכמו על תוספת שכר לעובדים

שר העבודה חיים כץ: "רק הרתעה וענישה מחמירה להפרות בטיחות יביאו לשינוי בשטח"

מחדל החניון: קצין בכיר בפיקוד העורף: "בלי קורות, ברזל דק, לבניין לא היה סיכוי"

בעוד שמאמצי החילוץ מהריסות החניון שקרב ברמת החייל לא מפסיקים לרגע, מתברר כי לא מדובר בתקלה החמורה הראשונה במבנה של "דניה סיבוס". * באירוע חמור נוסף לפני 9 חודשים קרס חלק מתקרה ועמוד תמיכה באתר של החברה בחולון, כשרק בחסדי שמים נגמר בלי נפגעים

חוץ

שלושה שוטרים וטייס נהרגו במהלך הלילה לאחר שהמסוק בו טסו הופל על ידי חמושים באזור מקסיקו.
חללית רוסית ועליה שלושה אסטרונאוטים נחתה בשלום הבוקר בקזחסטן

אובמה: הוכפל התקציב לפינוי פצצות אמריקניות שנותרו בלאוס

מועצת הביטחון גינתה את שיגור הטילים הבליסטיים של צפון קוריאה

פולין תבקש לרכוש מארה"ב מערכות הגנה מטילים בשווי 5 מיליארד דולר

האו"ם: 28 מיליון ילדים גורשו מבתיהם בשל עימותים אלימים

ארה"ב: הסנאט דחה חוק להקצאת מיליארד דולר למאבק בזיקה

בריטניה: ראש ממשלת בריטניה הבטיחה שתפעל להגבלת ההגירה לבריטניה

מקדוניה: 6 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס קל ליד הבירה

מקסיקו: חברי כנופיה ירו במסוק משטרתי והפילו אותו; 4 נהרגו

סוריה: ארה"ב השיגה התקדמות בשיחות עם רוסיה על הדרכים להפסיק את מעשי האיבה בסוריה * ארה"ב: לא נתפשר על עסקה עם רוסיה ברמה שהיא פחות מאידיאלית

סעודיה: סעודיה שוקלת לבטל פרויקטים בשווי כולל של 20 מיליארד דולר, ע"מ לרסן את גרעון התקציב שלה שתפח בשנה שעבר ל-16% מהתוצר * הממשלה בוחנת אלפי פרויקטים בשווי של כ-260 מיליארד ריאל (69 מיליארד דולר), והיא רשאית לבטל שלי מהם * תכנית נפרדת כוללת מיזוג כמה משרדי ממשלה ובחיסול אחרים. (בלומברג)

צרפת: שר הפנים הצרפתי: ירידה חדה במספר הצרפתים המתגייסים לדאעש

– מרידה של ביהמ"ש באי קורסיקה בביהמ"ש העליון בפריז

תימן: צבא ארה"ב חיסל 13 פעילי אל-קאעידה בתימן

פרסום ושיווק

יינות ביתן תשקיע 15-20 מיליון שקל בפרסום רשת מגה * אף עפ"י שתקציבי המותגים יינות ביתן ומגה ינוהלו באותם משרדי פרסום – יהושע TBWA ובלאנקו – הכוונה היא להשאיר אותם כמותגים נפרדים-מתחרים גם בהתנהלות וגם בפרסום (גלובס)

כלכלי

בקושי עתק של 4 מיליארד שקל בהנפקת חברת חשמל * לחברה יש דירוג לגיוס של שני מיליארד שקל * דירקטוריון החברה התכנס אמש לבחון הגדלת היקף ההנפקה (גלובס)

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הסדרתם של הבנקים החברתיים

בג"צ ניתן להגביל רישיונות דיג בשל משבר בענף ; נדחתה טענת העותרים לפיה אין לפקיד משרד החקלאות סמכות לקבוע מגבלות ברישיונות הדיג

מקומי

חיפה: אישה נפצעה בינוני, ככל הנראה מחומר כימי

חרדים ופוליטיקה

מתווה חדש במערך הכשרות ברבנות: ועדה של הרבנות הראשית בוחנת בימים אלו שינויים במערך הפיקוח על הכשרות בבתי עסק. לפי המתווה יתקיימו שני שינויים מרכזיים במערך: משגיח הכשרות לא יועסק על ידי העסק וימונה נאמן כשרות בכל בית עסק. השינוי השני מציע להציב מצלמות במטבחים של בתי עסק לצורך מעקב (חדשות2)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן