Skip to content

רביעי 07 ספטמבר 2016 (ערב)

פוליטי כחלון בירך על כך שבג"ץ לא יתערב בהגבלת שכר הבכירים * בהרכב של 7 שופטים הודיעה נשיאת העליון "איננו מוצאים עילה להתערב בחוק הגבלת שכר הבכירים, ולכן אני מציעה להתמקד בהוראת המעבר", בכך הבהירה נשיאת העליון כי הדיון יתמקד בפגיעה בזכויות של בכירי המגזר הפיננסי ולא בחוקיות החוק. פרבדה הישראלי: עתירה לחייב את מבקר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פוליטי

כחלון בירך על כך שבג"ץ לא יתערב בהגבלת שכר הבכירים * בהרכב של 7 שופטים הודיעה נשיאת העליון "איננו מוצאים עילה להתערב בחוק הגבלת שכר הבכירים, ולכן אני מציעה להתמקד בהוראת המעבר", בכך הבהירה נשיאת העליון כי הדיון יתמקד בפגיעה בזכויות של בכירי המגזר הפיננסי ולא בחוקיות החוק.

פרבדה הישראלי: עתירה לחייב את מבקר המדינה לבחון את התעמולה ב"ישראל היום" * עוה"ד שחר בן מאיר ויצחק אבירם דורשים מהמדינה לבחון האם עיתון "ישראל היום" הוא למעשה מימון מפלגות אסור בהתנהלותו המעניקה סיקור מוטה לטובת ראש הממשלה בנימין נתניהו (דה מרקר)

פלילי
השחיתות בעיריית נתניה – מעצרה של ראשת העיר נתניה מרים פיירברג הוארך בשישה ימים (במקום 10 שביקשה המשטרה) – "חברה לגורמי הון, טובות ההנאה נאמדות במיליונים" * לדבריה כל מה שעשתה חוקי.
נשיא בית המשפט בנצרת, השופט יצחק הכהן שאולץ לפרוש בשל חשדות לפילים כנגדו, התבשר היום כי יוגש נגדו כתב אישום על מעשה מגונה והטרדה מינית בעובדת שלו. הפרקליטות מבקשת לערוך את הדיונים בבית משפט אחר ולא במחוז צפון כדי למנוע מראית של עיוות צדק

בטחוני

פצצת מרגמה התפוצצה בשטח פתוח ברמת הגולן, בחדי שמים אין נפגעים ולא נגרם נזק, צה"ל בודק את נסיבות המקרה

בציר 443 נזרקו מספר בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב – אין נפגעים

מדיני

ממשלת צ'כיה החליטה להפוך את החלטתה ולא להסיר את ירושלים בירת ישראל מהאטלס של תלמידי צ'כיה * ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "האמת ניצחה את השקר"

יפאן תשקיע 300 מיליוני דולרים בפיתוח אזור התעשייה ביריחו

מסמך מ-1969 חושף: הצנזורה פסלה ידיעות על הקמת ההתנחלויות הראשונות כדי להימנע מביקורת ציבורית * לפי תכתובת פנימית במשרד החוץ מלפני 47 שנה, הצנזורה פסלה כתבות שהעבירו "הארץ" ו"הצופה" על הקמת התנחלויות: "נסב לעצמנו נזק מיותר על ידי פרסומת לדברים שניתן לעשותם בשקט" (הארץ)

שגריר ישראל בשווייץ החליט להחרים כנס של "הקרן החדשה לישראל" ועיתון "הארץ" בציריך, למרות שאישר מוקדם יותר את השתתפותו * הכנס צפוי לעסוק בין השאר במצבה של הדמוקרטיה בישראל

חוץ

שרי החוץ של גרמניה וצרפת ידונו בפתרון המשבר באוקראינה

שר ההגנה האמריקאי קרטר מבקר התנהגות רוסיה באוקראינה, ברוסיה ובתחום הסייבר ואמר כי אינה מקצועית. לדבריו, הקרמלין מנסה לערער את היציבות במזרח התיכון ובאזורים אחרים.

בלגיה: אדם חמוש בסכין תקף 2 שוטרים בפארק בבריסל, הם לא נפגעו

מקסיקו: שר האוצר התפטר מתפקידו על רקע ביקור טראמפ

מרוקו: נחשף תא טרור של דאע"ש שתכנן פיגועים בצפון המדינה ושלושת חבריו נעצרו

סודאן: נשיא סודאן הכריז על שלום בדארפור, למרות הקיפאון בשיחות הפסקת האש ביוזמת האיחוד האפריקני והימשכות הלחימה באזור, שמונעת את חזרתם של אלפי אזרחים לבתיהם

סוריה: רוסיה לטורקיה: כניסתכם לסוריה מחריפה את מצבה הפוליטי

רוסיה: 6 חשודים בטרור נהרגו בידי המשטרה בדרום המדינה

חדשות

במשטרה מתחזקת ההערכה כי כשל הנדסי ותכנוני של החברה המבצעת גרם לקריסה. צפויים עוד מעצרים בפרשה. בקריסת החַניון נהרגו לפחות 4 בני אדם.

המכונית הבאה של נתניהו: אאודי A8 מאובטחת * הרכב, שהדגם הקודם שלו משמש את ראש הממשלה כיום, חסין מפני נשק קל, מטעני צד וגז רעיל. אאודי תוזיל אותו ואת חלפיו ותספקו לקראת סוף 2017 (כלכליסט)

חופשה: בעוד שהרוב המכריע של העובדים בישראל נהנים מכ-10 ימי חופשה בתחילת דרכם ועד 20 ימי חופשה אחרי שצברו ותק בן 12 שנים, חברת סאנדיסק הודיעה היום (רביעי) כי החליטה לשפר באופן משמעותי את תנאי ההעסקה של עובדיה בישראל, וכי החל מהחודש הקרוב הם יזכו לימי חופשה בתשלום ללא כל הגבלה כאשר השיטה החדשה לאישור ימי חופשה תהיה מבוססת על אמון בעובדים – הם יקבלו ימי חופשה ללא הגבלה בתיאום עם המנהל הישר, ובחברה יסמכו עליהם שיעמדו ביעדים טרם היציאה לחופש. (bizportal)

תקשורת

בדיון שהתקיים היום הוצגה חוות דעת של יועמ"ש הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, שלפיה רמי סדן (המקורב לנתניהו) כשיר לתפקיד יו"ר חדשות 10 * הרשות השנייה החליטה להטיל חובת סודיות על כל חברי המועצה והרשות השנייה בכל הנוגע לחוות הדעת ולדיונים השונים סביב כשירותו של רמי סדן לכהן בתפקיד יו"ר חדשות 10.  * ההכרעה בנושא תתקבל רק, לאחר דיון שהתקיים בקרוב בו ישתתפו סדן וכן דירקטור נוסף, עמית זיגנר, ויענו על שאלות חברי המועצה. * כפי שנחשף ב-TheMarker, סדן מעולם לא כיהן בתפקיד ניהולי בכיר הדרוש כתנאי סף לתפקידו הציבורי, למרות זאת, הרשות השנייה ממליצה להשאירו בתפקיד ומסרבים לחשוף את הפרטים לגבי הניסיון הניהולי שלו וכשירותו לתפקיד. (דה מרקר)

כלכלי

שער יציג: בנק ישראל רכש 300 מיליון דולר, היציג ללא שינוי על 3.766 שקלים * הרכישות התבצעו אתמול והיום, לאחר שנתון מאכזב בארה"ב שלח את השטר הירוק לשפל של 3 חודשים מול השקל. פריקו: "בנק ישראל פועל כמבוגר האחראי" (כלכליסט)

מסמך פנמה: דנמרק היא המדינה הראשונה בעולם שקונה מידע מההדלפה של מסמכי פנמה, ומתכוונת לחקור כ-500-600 אזרחים דנים שמוזכרים בהם – וייתכן כי העלימו מס. * שר המיסוי של דנמרק, קרסטן לאוריסן, אמר כי שילם 9 מיליון קרונה דנית (1.21 מיליון דולר) עבור המידע, שהגיע משרד עורכי הדין המבוסס בפנמה, מוסאק פונסקה. לדבריו, מקור אנונימי פנה בנושא לממשלה הדנית.  * המקור שלח דוגמה ראשונית של מסמכים, והממשלה בחנה אותם. לאחר שהגיעו למסקנה כי הם מקוריים, נערך משא ומתן סודי במטרה לקבל את תמיכת המפלגות בפרלמנט לעסקה השנויה במחלוקת. * הממשלה הדנית אמרה כי קיבלה הצעה לרכוש את המידע על מעלימי המס ממקור אנונימי. כ-600 דנים מוזכרים במסמכים והממשלה כבר פתחה בחקירה של שמונה בנקים מקומיים (דה מרקר)

אגרות חוב: חברת החשמל הגדילה את גיוס האג"ח ל-3.3 מיליארד שקל * במכרז המוסדי גייסה החברה 3 מיליארד שקל בשתי סדרות, לאחר שקיבלה ביקושים בהיקף של 4 מיליארד שקל – ומול תוכנית מקורית לגיוס של 2 מיליארד שקל (כלכליסט)

מקומי

כביש 466 בגליל נחסם לתנועה משני הכיוונים בעקבות שריפה

ילדה נחנקה מחרוז כששיחקה בחצר בניין בביתר עילית

חרדים

ההתערבות נמשכת: מנהל המחוז החרדי: להפסיק את תקצוב סמינר עטרת רחל בטבריה * ההוראה מגיעה לאחר שהנהלת הסמינר סירבה לקבל התערבות של המחוז בסמינר. יד לאחים בפניה להנהלות מדרשיות ופנימיות: "למנוע מקרי טמיעה והתבוללות"

500 יחידות דיור חדשות יצאו לשיווק בשכונת בני ישראל בקרית גת. בניגוד לשכונה הסמוכה כרמי גת, המכרז פתוח לכל המרבה במחיר ואינו כלול במסגרת מחיר למשתכן. עמותות חרדיות מביעות עניין בפרויקט, שישווק כמקשה אחת ויאפשר להן שליטה בציבור הרוכשים (mynet)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן