Skip to content

הפלסטיני שובת הרעב, מאלק אל קאדי מצוי על סף מוות

אמש הוזעקה אמו של העציר המנהלי בן ה-19.5 לבית החולים וולפסון לאחר שהוא אבד הכרה לאחר 58 ימי שביתה. מבמשרד הבריאות נמסרטוענים כי העציר נמצא בטיפול נמרץ וכי מצבו קשה אך יציב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מצבו של העציר המנהלי מאלק אל קאדי בן ה-19.5 ששובת רעב מזה 58 יום, הדרדר ואמו הוזעקה אמש (מוצ"ש) בידי השב"ס לבית החולים וולפסון בו הוא מאושפז. לדברי ארגון רופאים ללא גבולות, סיכמו רופאיו בבית החולים כי "האסיר נמצא במצב של סכנת חיים מידית. אין ספרות מקצועית רבה בנושא זה ואנו מהלכים על קרקע שאיננה מוכרת לעומק. משביתות דומות בעבר הרחוק, דוגמת שביתת האירים לעצמאות ב־1920 או שביתת ה־IRA ב־1981, אנו נמצאים בימים קריטיים." למרות שוועדת האתיקה של בית החולים החליטה לאפשר טיפול בכפייה, מציין הרופא המטפל כי "לא ניתן בשלב זה לטפל בו כנגד רצונו ברמה המעשית [שכן] הדבר יהווה סיכון ממשי לחייו".

מאלק אל קאדי (צילום מדף הפייסבוק)
מאלק אל קאדי (צילום מדף הפייסבוק)

לדברי ארגון רופאים ללא גבולות מאלק אל קאדי שנכנס ליום ה־58 לשביתת רעב מלאה, נמצא בסכנת חיים מידית. בארגון מסבירים כי האתגרים העומדים בפני הצוות הרפואי המטפל בו בבית החולים וולפסון עצומים בשל המורכבות האתית והלחצים הפוליטיים, כאשר למעשה, הפתרון מצוי בידי הדרג הפוליטי והצבאי: שחרורו ממעצר מנהלי – המהווה הפרה בוטה של זכותו של כל אדם לחירות ולהליך הוגן, זאת תוך כליאתו לזמן לא מוגדר, ללא כתב אישום וללא גישה של עורך דינו לחומר הראיות,, לשון הארגון. מנכ"ל אגודת האסיר הפלסטיני הביע חשש כי אלקאדי עלול למות בכל רגע. ממשרד הבריאות נמסר כי "בבית החולים וולפסון מאושפזים, שני שובתי הרעב לאחר 60 ימי שביתת רעב .מצבם קשה אך יציב והם מאושפזים במחלקת טיפול נמרץ. צוות הרופאים והאחיות פועלים ככל שניתן כדי להציל את חייהם בהינתן סירובם לקבל טיפול רפואי.  הצוות הרפואי  בבית החולים עוקב אחרי כל שינוי במצבם.  המידע נמסר לנציגי המשפחות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן