Skip to content

בכיר בחמאס מאשים: הזרוע הצבאית בחמאס הכשילה את עסקת החזרת הנעדרים

לראשונה מאז שנחשף כי ישראל הציעה לחמאס עסקה להחלפת גופות מחבלים ומחבלים בתמורה להשבת הנעדרים בעזה, מגיב בכיר חמאס אחמד יוסף ומצביע אצבע מאשימה לעבר גדודי עזאדין אל-קסאם, שסירבו לבצע כל עסקה שלא כוללת את שחרורם של אסירי עסקת שליט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החמאס מגיב היום (רביעי) לראשונה לאמירות שהעלה השבוע אל"מ (מיל') ליאור לוטן, האחראי מטעם ראש הממשלה להחזרת הנעדרים מעזה. ביום  שלישי השבוע בעת שהופיע בפני באי כנס במרכז הבינתחומי הרצליה, שם סיפר האל"מ כי ישראל לא מוכנה להיענות לדרישת החמאס לשחרר אסירים שאינם תושבי עזה ואינם קשורים למבצע צוק איתן – ולכן, אין התקדמות בהשבת הנעדרים. לוטן חשף כי "ישראל העבירה לחמאס באמצעות מספר של ערוצים, במספר לא מבוטל של פעמים, הצעה להשיב את כל השבויים והגופות שנתפסו בידי ישראל בתקופת צוק איתן ובתמורה ביקשנו לקבל את חללנו שנפלו במערכה".  הוא הוסיף כי הצעה נוספת הייתה להשיב לחמאס עזה את האזרחים מרצועת עזה שנמצאים בישראל, כשמדובר בעשרות אזרחים שחצו ביוזמתם את הגבול לישראל ומצויים בידיה.

הזרוע הצבאית הכשילה עסקה עם ישראל - ד"ר אחמד יוסף (צילום: וואסם סלאח
הזרוע הצבאית הכשילה עסקה עם ישראל - ד"ר אחמד יוסף (צילום: וואסם סלאח

בראיון שנתן הבוקר בכיר בחמאס, אחמד יוסף לסוכנות הידיעות הפלסטינית, יוסף אצבע מאשימה כלפי הזרוע הצבאית של החמאס בכישלון יישום העסקה ובכך אישר למעשה את דבריו של לוטן לפיו חמאס "סירבה להצעה של עסקה שהייתה מונחת על השולחן".
"הדברים האלה מקובלים בנורמות בעולם בכל סוף עימות בין לוחמים, כולל בעימותים הקשים ביותר. באופן חסר תקדים חמאס השיב בשלילה להצעה הזאת. ובאופן חסר תקדים הציב תנאי מקדים להמשך השיח. התנאי היה פתרון של אסירים אחרים, שאינם כלל מרצועת עזה ואשר אינם קשורים כלל למערכת צוק איתן. אנו לא יכולים להיענות לכך. לא מקצועית ולא עניינית", הרחיב לוטן באותו מעמד.
"הזרוע הצבאית עמדה על כך שמשוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש ישוחררו", הבהיר יוסף בכיר החמאס במהלך הראיון, "היו מתווכים ממדינות ערביות ומתווכים זרים שנכנסו לסוגיה במטרה להוביל לעסקת חילופי אסירים בין חמאס לישראל, אבל ניסיונות הגישור נתקעו תמיד בעמדה העיקשת של עזאדין אל-קסאם, שסירבו לבצע כל עסקה שלא כוללת את שחרורם של אסירי עסקת שליט".
יוסף גילה באתו ראיון כי בחמאס מתכוונים לערוך בחירות סודיות להנהגת הארגון ברבעון הראשון של השנה החדשה תוך שהוא מציין כי איסמעיל הנייה יהיה המועמד להחליף את חאלד משעל בתפקיד ראש הלשכה המדינית של החמאס.
בהקשר לעובדה כי הנייה יצא בתחילת השבוע לסעודיה על מנת לבצע את טקס העלייה לרגל למכה. עדכן יוסף  כי האחרון צפוי להיפגש עם מספר גורמים התומכים בחמאס. "הוא יבקר באיראן, קטאר ובתורכיה ויעדכן על המצב ברצועה", הוא סיכם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן