Skip to content

עדלאידע בצרפתית

כמיליון תיירים הגיעו לעיר ניס בריביירה הצרפתית כדי לחוות את הקרנבל ותהלוכות הפרחים. זו הפעם ה-128 שהאירוע מתקיים, הוא נחשב לססגוני מבין הקרנבלים הפולקלוריסטיים באירופה ועדיין אפשר לתפוס את השבוע האחרון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קונפטי, מוסיקה וכיף. הקרנבל בניס
קונפטי, מוסיקה וכיף. הקרנבל בניס

כמיליון תיירים הגיעו לעיר ניס בריביירה הצרפתית כדי לחוות את הקרנבל ותהלוכות הפרחים. הוא נחשב לססגוני מבין הקרנבלים הפולקלוריסטיים באירופה ועדיין אפשר לתפוס את השבוע האחרון
 

כתבה וצילמה עירית רוזנבלום

דמויותיהם עצומות המימדים של בובות המלך והמלכה בקרנבל של ניס, יותר מהזכירו את העדלאידע העברית. מי שרוצה להקדים ולחגוג את פורים, יוכל עוד לצפות במהלך השבוע הזה ובסופו, בקרנבל הצרפתי, הנחשב לססגוני מבין הקרנבלים הפולקלוריסטיים של אירופה. כיום זהו כבר אירוע תיירותי מאורגן היטב, שמגיעים אליו במיוחד לא פחות ממיליון תיירים.

שלום אדוני המלך. מלך הספורט בקרנבל בניס
שלום אדוני המלך. מלך הספורט ניצב בככר מאסנה בניס

לקרנבל, הנערך מדי שנה מה-17 בפברואר עד ה-4 במרץ, ועד בכלל, יש נושא, והשנה זהו "מלך הספורט", כמחווה לאולימפיאדת לונדון המתקרבת, ולספורט בכלל. הקרנבל הנוכחי הוא ה-128 במספר של ניס, והוא נחשב לאירוע החורף החשוב ביותר של הקוט ד'אזור (חוף התכלת), הלוא היא הריביירה הצרפתית.

האירועים בשבועות אלה מתחלקים לתהלוכת קרנבל ססגונית ולתהלוכת פרחים, כאשר פרח השנה העיקרי הוא המימוזה. לאורך הטיילת, הפרומנד דז אנגלה, כמו גם בככר מאסנה, הוקמו יציעי צפייה (טריבונות) רחבי ידיים. עליהן יושבים ועומדים, וצופים בעגלות ענק מקושטות ועמוסות מאות אלפי פרחים שמהן משליכות צעירות מחופשות ומאופרות היטב, פרחים אל הקהל, העונה להן בצעקות עידוד.

פרחים מלוא הטנא. תהלוכת הפרחים בניס
פרחים מלוא הטנא. תהלוכת הפרחים בניס

הרבה קונפטי, מוסיקה ושמחה אמיתית


כ-20 שוזרי פרחים עובדים בהכנת עיצוב הפרחים 72 שעות לפני כל אירוע ומעצבי תלבושות מנסים לשקף את הפרחים והצמחיה הים תיכונית, כאשר התוצאה הסופית היא פרי מאמציהם של ארבעה מעצבים.

תהלוכת הקרנבל כוללת תהלוכות של בובות ענק מתנפחות המייצגות סוגי ספורט שונים, תזמורות ורקדנים מחלקים שונים של אירופה והרבה קונפטי, סרטי נייר (העוברים מיחזור), מוסיקה ושמחה אמיתית. בערב, כל הבימות מוארות והרחובות מקושטים בנורות ובציורים מוארים. הילדים, כמו כל הילדים בעולם, בוחרים להתחפש לבטמן ולמיקי מאוס, וחוגגים עם הוריהם ברחובות.

 

מיצג דרום אמריקאי בקרנבל בניס. צבע וצורה
מיצג דרום אמריקאי בקרנבל בניס. צבע וצורה

לדברי אוליביה צוריכר, מלשכת התיירות והכנסים בעיר ניס, העיריה השקיעה בארגון הקרנבל השנה 6.8 מיליון אירו, אך העיר מרוויחה ממנו כ-35 מיליון אירו בהכנסות ממכירת כרטיסים, לינה במסעדות, ארוחות במסעדות וכדומה.

השבוע האחרון של הקרנבל של ניס, המתחיל היום, יום ראשון ה-26 בפברואר. מתקיימות תהלוכות קרנבל היום וביום שלישי, ב-2.30. תהלוכת קרנבל לילית מתקיימת ביום רביעי ב-9 בערב. תהלוכת פרחים ביום רביעי ב-2.30. בשבת ה-3 במרץ ב-2.30 וב-9 בערב תהלוכת קרנבל. ביום ראשון ה-4 במרץ, נעילה חגיגית של הקרנבל ב-8.30 וב-9.30 גם מופע זיקוקים. הכניסה לערב האחרון היא חופשית. בימים האחרים, מחיר מקום ישיבה על היציע הוא 25 אירו ובעמידה – 20 אירו.

ב-4 באפריל תחל חברת התעופה אייר פראנס בטיסות ישירות לניס. בינתיים אפשר להגיע אליה דרך פריז, אך גם דרך ערים אירופיות אחרות כמו ציריך שבשוויץ, למשל, ממנה אפשר להמשיך בטיסה זולה של איזי ג'ט. לדברי צוריכר, מחירי המלונות בעונה זו נמוכים בכ-40% ממחירי שיא העונה, ואפשר למצוא עדיין לא מעט חדרים במחיר הנמוך מ-100 יורו ללילה. ביניהם:

Hotel Le Grimaldi (4*)
15 rue Grimaldi
T: +33 4 93 16 00 24
www.le-grimaldi.com

Hotel Le Meurice (3*)
14 avenue de Suède
T: +33 97 03 05 20
www.hotel-le-meurice.com

Hotel de Suède (3*)
18 avenue de Suède
T: +33 93 88 73 73
www.hoteldesuedenice.com

Hotel Villa Victoria (3*)
33 Boulevard Victor Hugo
T: +33 4 93 88 39 60
www.villa-victoria.com

Hotel Villa La Tour (2*)
4 rue de la Tour
T: +33 ' 93 80 08 15
www.villa-la-tour.com

כתובת אתר האינטרנט של הקרנבל:
/http://www.nicecarnaval.com

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן