Skip to content

קצין צה"ל נפצע בינוני בידי מחבל בסמוך להתנחלות אפרת בשטחים

מ"פ מילואים נפצע בעת שסרק עם חייליו אחר דמות חשוד שזוהה בסמוך להתנחלות. המחבל נחשף לאחר מספר שעות כשהוא מסתתר בשיח ממנו קפץ, דקר את הקצין ונורה בידי חיילי הכוח הצבאי. בהתנחלות הודיעו כי היום לא תותר כניסת עובדים פלסטינים להתנחלות. אבו מאזן גינה אירועי אלימות משני הצדדים וטען כי צעירים פלסטינים יוצאים לבצע דקירות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפקד פלוגת מילואים, קצין צה"ל כבן 30 נפצע הבוקר (ראשון) באורח בינוני עד קשה מדקירת סכין מתחת לשחיו על ידי מחבל בציר ההיקפי של התנחלות אפרת שבאזור יהודה בעת שפעל בסריקת האזור לאחר שמערכת האבטחה זיהתה דמות חשודה המסתובבת בטווח של כ 400 מטר מחוץ להתנחלות. הקצין, איש מילואים פונה לבית החולים הדסה עין כרם שם  טופל בחדר הטראומה כשמצבו יציב. המחבל נורה בידי חיילי הכוח הצבאי, נפצע קשה ופונה מאוחר יותר לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא במצב קשה עד אנוש.

הסכינים שהיו בידי המחבל (צילום: דובר צה"ל)
הסכינים שהיו בידי המחבל (צילום: דובר צה"ל)
מטפלים במחבל (צילום: מדברים תקשורת)
מטפלים במחבל (צילום: מדברים תקשורת)

מפרטים ראשונים עלה כי בסביבות השעה 02:00 לפנות בוקר זיהתה מערכת האבטחה היישובית דמות המסתובבת בטווח של כ 400 מ' מחוץ לישוב. כיתת הכוננות של הישוב הוקפצה ויחד איתם כוחות צבאים. במהלך כל הלילה בוצעו סריקות רגילות. בסמוך לשעה 06:00 בבוקר עלה כוח חפ"ק מ"פ  על מחבל שהסתתר בתוך שיח וזה קפץ מתוכו ודקר את המ"פ, קצין מילואים. הקצין הפצוע פונה והמחבל נוטרל בירי חיילי הכוח ופונה כשהוא פצוע. על המחבל נתגלו מספר סכינים. מהתנחלות אפרת נמסר כי "אנו משבחים את כוחות הביטחון שמנעו פיגוע קשה. מערכת הביטחון של הישוב הוכיחה את עצמה. צר לנו שנדרשנו לבחינה זו אך ב"ה נמנע פיגוע קשה מאד".
מהצלה יו"ש אפרת מסרו כי "בעקבות זיהוי חשוד סמוך לשעה 1:40 באזור גבעת הזית התנהלו סריקות לאורך הלילה . בשעה  6:00 המחבל תוקף כוח צבאי שנמצא במקום בסריקות ודוקר קצין בשחי פוצע אותו בינוני  . המחבל נורה בקרקפת פונה לעין כרם במצב קשה בהכרה".
הפרמדיקים של מד"א משה בניטה ועיסא דוויאת סיפרו : "ראינו צעיר כבן 30 בהכרה מלאה, הוא סבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון , הענקנו לו טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותו בדחיפות להמשך טיפול בבית חולים כשמצבו הוגדר בינוני עד קשה, הוא תיקשר אתנו כל הדרך לבית החולים ומצבו היה יציב". מקורות פלסטינים זיהו את המחבל בשם בהאא א-דין מחמד עודה בן 20, תושב הכפר וואדי רחאל הסמוך להתנחלות (גזרת בית לחם).
המועצה המקומית אפרת מסרה לתושבים זמן קצר לאחר מכן כי הם רשאים לצאת מהבתים אך אלו התבקשו לא להגיע לזירת האירוע. עוד נמסר כי מוסדות החינוך בהתנחלות נפתחים כרגיל, ואילו בשכונת הזית שבה אירע הפיגוע ייפתחו המוסדות בתגבור אבטחה. לא תותר כניסת פועלים ליישוב היום.
מצה"ל נמסר כי מתחקיר ראשוני של הפיגוע עולה שלפנות בוקר התקבלה התרעה על חשש לחדירה לאפרת כתוצאה מזיהוי חשוד באמצעי ההגנה האלקטרוניים של היישוב. למקום קפצו כוחות צה"ל וסרקו את היישוב, ובשעה 04:00 הופיעה שוב ההתרעה במערכות, והכוחות קפצו שוב וביצעו סריקות. בשעה 6:00 לערך נתקל המ"פ במחבל שהתנפל עליו עם סכינים.
אתמול (שבת) נפצע באורח קל חייל מגדוד 50 של הנח"ל לאחר שמחבל הסתער עליו בסמוך לתל רומיידה בשכם.  החייל נפצע קלות. החיילים שהיו במקום פתחו באש וחיסלו את המחבל.
ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הגיב הבוקר לגל הפיגועים ואמר כי צעירים פלסטינים אוחזים בסכינים ויוצאים לבצע פיגועי דקירה על דעת עצמם, לא משום שמישהו דוחף אותם ומסית אותם אלא מאחר שאיבדו את התקווה. אבו מאזן קרא להתנגדות עממית בדרכי שלום ואמר כי ידי הפלסטינים מושטות לשלום. הוא הוסיף שהפלסטינים מגנים את הטרור בכל צורותיו ולא משנה מה מקורו אך לא התייחס ישירות לפיגועים בסוף השבוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן