Skip to content

חשד: בכירים במפלגת בל"ד חשודים בהעלמת הכנסות למפלגה של מיליוני שקלים

בתום חקירה סמויה של היחידה הארצית של המשטרה עוכבו הבוקר לחקירה יותר מ-20 בכירים ופעילים במפלגה הערבית. הם חשודים בהונאת הרשויות עת הכניסו לקופת המפלגה מיליוני שקלים. בל"ד: "גל המעצרים נעשה באווירה כללית של פשיזציה וגזענות נגד הציבור הערבי בכללותו. כל ניסיונות הרדיפה הפוליטית נגד בל"ד נכשלו, וגם הפעם יתברר שההר יוליד עכבר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוטרי יח"א במשטרת ישראל עצרו הבוקר (ראשון) ברחבי המדינה למעלה מ 20 חשוד בהם בכירים ופעילים במפלגת בל״ד, עורכי דין ורואי חשבון, בגין חשד למעורבותם בפרשה שעניינה חשד לביצוע שורת עבירות מרמה בהקשר לכספים שהתקבלו במפלגה ושימשו למימון פעילותה. החקירה והמעצרים נערכו בעקבות דו"ח מבקר המדינה בו עלו חשדות לשורת עבירות בהקשר לכספים שהתקבלו לצורך מימון פעילות מפלגת בל״ד.
החקירה החלה באישור אביחי מנדלבליט היועמ"ש הקודם לממשלה, בהתאם להמלצת פרקליט המדינה, נוכח ממצאי דו"ח מבקר המדינה. החקירה לוותה מראשיתה על ידי הפרקליטות, בתחילה על ידי פרקליטות מחוז צפון ובהמשך על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כאשר פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה מעודכנים בהתפתחויות החקירה. פעולות חקירה רגישות הובאו מראש לאישור היועץ המשפטי לממשלה. החקירה נוהלה על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל (יא"חה) ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. הפעילות בוצעה כחקירה סמויה והבוקר, הפכה לחקירה גלויה. כוחות ממספר מחוזות ויחידות של משטרת ישראל וכן מהיחידה לפיקוח על נותני שירותי מטבע במשרד האוצר, פשטו על בתי ומשרדי החשודים, עצרו והחרימו מסמכים שונים.
ממצאי דו"ח המבקר שנערך בנושא ותוצרי חקירה סמויה יסודית ומעמיקה שניהלה יחידה ארצית של המשטרה, ביססו חשד לכך שבכירים ופעילים במפלגת בל״ד, בצוותא עם מעורבים רבים נוספים, בהם עורכי דין ורואי חשבון, ניהלו בשנים האחרונות מנגנון שיטתי לכאורה של יצירת מצג שווא אודות מקורם של מיליוני שקלים אשר הוכנסו לקופת המפלגה ושימשו למימון פעילותה, כל זאת, תוך הונאה של הרשויות ושל מבקר המדינה. על פי החשד, מיליוני שקלים שהושגו לכאורה ממקורות שונים בארץ ובחו"ל, דווחו במרמה ככספים שמקורם לכאורה בתרומות ממאות רבות של תורמים בארץ.

 על פי החשד חברו המעורבים לגיוס כספים ולהסתרת מקורם ומסלולם, תוך ביצוע שורת עבירות שבמרכזן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון, עבירות על חוק מימון מפלגות ועל חוק הרשויות המקומיות ועוד.

 במסגרת הפעילות הבוקר ערכו כוחות משטרה חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, בהם משרדים שונים של המפלגה ותפסו מסמכים וחומרים וכן נכסים וחשבונות בנק הקשורים למעורבים, לצורך בקשות חילוט בהמשך. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו חשודים שייעצרו לדיון בהארכת מעצרם בהמשך, בבתי משפט בצפון ובמרכז.
ממפלגת בל"ד דחו את ההאשמות וגינו את המעצרים. "בל"ד דוחה בתוקף את ההאשמות לכאורה נגדה ונגד חברים בשורותיה, ומדגישה שהיא מנהלת את ענייניה המפלגתיים והכספיים במסגרת החוק. הפרסומים כאילו מדובר בעבירות של ניהול כספי של בל"ד הם מצג שווא שנועד לכסות על הכוונה האמתית, שהיא להשתיק בל"ד ולפגוע בתפקודה ובתפקידה הפוליטי כחוד חנית במאבק נגד דיכוי, אפליה ושלילת זכויות", נמסר מהתנועה, ועוד: "לא ברור כיצד סוגיה של מימון מפלגות שנמצאת בעיצומה של בדיקת מבקר המדינה הופכת בין לגל מעצרים שרירותיים באישון לילה, בניסיון להפחיד ולהרתיע ולפגוע בתדמיתה של המפלגה. דבר זה נעשה באווירה כללית של פשיזציה וגזענות נגד הציבור הערבי בכללותו. כל ניסיונות הרדיפה הפוליטית נגד בל"ד נכשלו, וגם הפעם יתברר שההר יוליד עכבר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן