Skip to content

שלישי ספטמבר 2016 (בוקר)

תחזית מזג אוויר היום (ג') תחול עלייה בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל לעונה ויבש – בעיקר בהרים ובפנים הארץ. הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: קריית שמונה 36-21, קצרין 33-20, צפת 30-19, טבריה 37-23, נצרת 33-22, חיפה 31-23, תל אביב 30-23, ירושלים 31-20, אשקלון 30-22, עין גדי 37-28, באר שבע 36-19, ערד 33-20, מצפה רמון 32-19 ובאילת 38-27. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחזית מזג אוויר

היום (ג') תחול עלייה בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל לעונה ויבש – בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: קריית שמונה 36-21, קצרין 33-20, צפת 30-19, טבריה 37-23, נצרת 33-22, חיפה 31-23, תל אביב 30-23, ירושלים 31-20, אשקלון 30-22, עין גדי 37-28, באר שבע 36-19, ערד 33-20, מצפה רמון 32-19 ובאילת 38-27.

מחר, יום רביעי, תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות ויוסיף להיות חם מהרגיל לעונה ויבש. בפנים הארץ ובדרומה יתפתחו תנאי שרב.

ביום חמישי, יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה בטמפרטורות עם הקלה בעומס החום. העננים יתרבו ובשעות הבוקר ייתכן טפטוף מקומי.

ביום שישי, ייתכן גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות. בהרים ייעשה קריר מהרגיל.

ביטחוני
ועדת החקירה, שמונתה על-ידי ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי, בחנה את הנסיבות שהובילו למותו של רב-טוראי אילן יענקלביץ' ז"ל מאגף המודיעין במאגר מים בדרום הארץ.  מממצאי ועדת החקירה עולה כי הגורם הישיר למותו של החייל הוא בליעת מים וטביעה. ברקע האירוע, בעיות פיקודיות ובעיות בהתנהלות הבטיחותית בשגרה. לאור זאת, החליט ראש אגף המודיעין לנקוט בצעדים פיקודיים בהתאם לפקודות הצבא כלפי המעורבים באירוע: הדחת שני המפקדים הישירים בדרג סגן-משנה ובחינת המשך שירותם בצה"ל. הדחת המפקד הישיר בדרג רב-סרן. למפקדם, אזרח עובד צה"ל בדרג ראש ענף, ייערך בירור משמעתי. ראש המחלקה יינזף אצל ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי. תיק החקירה של מצ"ח יבחן על-ידי הפרקליטות הצבאית ויתקבלו החלטות בהתאם.

מחבל ניסה לדקור חייל צה"ל במהלך בידוק בכניסה לבני נעים, אין נפגעים. המחבל נורה ע"י הכוח ונהרג

במהלך מעצרים במחנה הפליטים דהיישה נזרקו מספר בקת"בים ואבנים לעבר הכוח. כוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירי. 2 לוחמים נפצעו ופונו לבית החולים שערי צדק. חייל אחד נפצע מבקבוק תבערה ונכווה. החייל השני נפגע משאיפת עשן וכבר שוחרר מבית החולים.
כמו כן, בכפר בני זיד שבחטיבה המרחבית ״בנימין״ נתפס ציוד ששימש לפעילויות טרור. בנוסף, במהלך הלילה בפעילות של כוחות החטיבה המרחבית "מנשה" בכפר עתיל נמצא רובה ציידים.

בעקבות ניסיון הדקירה במערת המכפלה שאירע אתמול, נכנסו כוחות צה״ל לסריקות במרחב שכונת אבו סנינה שבחברון. במסגרת הסריקות נמצאו מחרטה לייצור נשק, סכיני קומנדו, כדורים וציוד צבאי נוסף. כמו כן במהלך הסריקות נעצרו שלושה מבוקשים אשר הועברו לחקירת כוהב"ט. במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל באיו"ש 27 מבוקשים. 25 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.

במנשה- בג'נין נעצר פעיל ארגון הטרור חמא"ס. בסילת א-חרתיה נעצר פעיל ארגון הטרור חמא"ס. בכפר עתיל נעצרו 2 מבוקשים.

בשומרון- במחנה הפליטים בלאטה נעצר מבוקש. בשכם נעצר מבוקש.

בבנימין- בביתוניא נעצר מבוקש. בעטארה נעצר מבוקש. במחנה הפליטים ג'ילזון נעצרו 6 מבוקשים. בקטנה נעצר מבוקש.

בעציון- באלעיידה נעצרו 2 מבוקשים. בבית פג'אר נעצר מבוקש. בדהיישה נעצרו 3 מבוקשים.

ביהודה- בדהרייה נעצרו 2 מבוקשים. באל-בורג' נעצר מבוקש.

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב"ט.תרגיל העורף: היום – אזעקות יישמעו בכל רחבי הארץ * מהשעה 11:00: אזעקות יישמעו בהדרגה מהגולן ועד אילת * בשעה 19:05 – אזעקה כלל־ארצית

2 חיילים נפגעו הלילה בהפרות סדר בבית לחם * מחבלים יידו הלילה 4 מטעני צינור ו-6 בקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל שפעלו במחנה הפליטים דהיישה שנמצא מדרום-מערב לעיר בית לחם. 2 חיילים נפגעו באורח קל ופונו אל בית החולים (mivzaklive)

עקב הפיגועים: ארה"ב הוציאה אזהרת מסע למזרח ירושלים * הקונסוליה האמריקנית במזרח י-ם: "ממליצים לעובדי מדינה לא להגיע לעיר העתיקה"

במזרח ירושלים התקיימה תהלוכה שבה קראו ההמונים לבצע פיגועי התאבדות נוספים בעיר. כמו כן, התקיים טקס קבלת פנים לעיתונאית פלסטינית ששוחררה ממאסרה בגין הסתה

גורמי ביטחון פלסטינים: "חשש שיותר מחבלים יפעלו בזוגות ובשלשות" * אינתיפאדת היחידים חוזרת לקווי התפר שבין יהודים לפלסטינים כאשר היא מכוונת נגד חיילים ושוטרים שעומדים במחסומים. * גורמי ביטחון פלסטינים התריעו אמש כי מזהים קשר בין תכנים של דאע"ש לבין המחבלים, שביצעו את הפיגועים בימים האחרונים (חדשות10)

פוליטי

יו"ר הקואליציה: "כחלון עובד לבד, מחירי הדיור לא יירדו" – עד שיבין שצריך לעבוד ביחד בנושא הדיור – נפספס את הרכבת

המשנה ליועמ"ש מסר טרם מינויו גילוי על עיסוקי בני משפחתו, ומשרד המשפטים פטר אותו מעריכת הסדר ניגוד עניינים * ניגוד העניינים של רז נזרי: אחותו יועצת תקשורת בפוליטיקה * אחותו: "ויתרתי על הרבה לקוחות מחשש שזה יתנגש בעיסוק של רז" (גלובס)

מדיני

קרי ואבו מאזן נפגשו בניו יורק ודנו בפתרון שתי המדינות * קרי: האלימות בגדה והבנייה בהתנחלויות מאיימות על פתרון שתי המדינות

מסרים סותרים לקראת הפסגה בין נתניהו לאובמה * ראש הממשלה אומר שיודה לנשיא ארה"ב על הסכם הסיוע וידון עמו ב"אתגרים במזרח התיכון", בבית הלבן, לעומת זאת, מבהירים: הפגישה תעסוק בנושא הפלסטיני (מעריב)

צלו של טראמפ מאפיל על פגישת אובמה ־ נתניהו * החשש של אובמה מפני ניצחון טראמפ חזק מכל התחשבנות עם נתניהו. פגישה רעה בין השניים בעצרת האו"ם עלולה להשאיר בבית את המצביעים הרפובליקאים, שכבר חצו את הקווים (הארץ)

צרפת: יש לכנס עוד השנה ועידה שתדון ביחסי ישראל והרשות

כ-90% מחברי הסנאט בוושינגטון חתמו על מכתב הקורא לבלום הצעות החלטה נגד ישראל * על רקע החשש בירושלים שאובמה יקדם החלטה בנושא במועצת הביטחון של האו"ם לפני סיום תפקידו בינואר. שיגרו 88 (מתוך 100) סנאטורים (משני המפלגות) מכתב לנשיא אובמה ביוזמת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק "הטל וטו על כל החלטה חד-צדדית בנושא הישראלי-פלסטיני"

הממשלה תאריך חיסיון על מסמכים בנושא פליטי 1948 "מחשש לפגיעה ביחסי החוץ" * בדיון בוועדה בראשות שרת המשפטים שקד הציגו משרדי הביטחון, החוץ והמשפטים חוות דעת שליליות ביותר על חשיפת המסמכים לעיון הציבור, אף שתקופת ההגבלה שלהם חלפה (הארץ)

חוץ

ארה"ב וסין סיכמו על חיזוק שיתוף הפעולה נגד צ. קוריאה

נשיאי אירן וקובה נפגשו בהוואנה לדון בחידוש הקשרים

מנהיגים מ-193 מדינות סיכמו על סטנדרטים לטיפול בפליטים

אובמה דן עם ראש ממשלת עיראק בלחימה נגד דאעש

ארדואן שב וקרא לארה"ב: הסגירו את פתהוללה גולן

הבחירות בארה"ב: סקר ניו יורק טיימס: שוויון בין קלינטון לטראמפ בפלורידה * בסקר הכולל את מועמדי המפלגות הליברטריאנית והירוקה מובילה קלינטון בפלורידה באחוז אחד – 41% לעומת 40%. אולם בקרב ראש בראש, טראמפ שומר על תיקו

-טראמפ נפגש עם א-סיסי: "מעריך מוסלמים שוחרי שלום"

– טראמפ: לא נביס את הטרור האסלאמיסטי עם עיניים עצומות

יוון: 50 פליטים ניצלו מטביעה לאחר שהסירה בה הפליגו נקלעה למצוקה בלב ים

– חשד להצתת מחנה פליטים בלֶסְבּוֹס, אלפים נמלטו

ירדן: לראשונה מזה עשר שנים יתקיימו היום בחירות בירדן

סוריה: סוריה: שיירת אספקה הומניטרית הופצצה מהאוויר *  18 משאיות סיוע הופגזו, לפחות 32 נהרגו * באו"ם זועמים: מתקפות בסוריה כוונו לשיירת סיוע הומניטרי

– בעקבות הפצצת חיילי אסד: עימות במועצת הביטחון בין רוסיה לארה"ב * שגרירת ארה"ב באו"ם תקפה: "הרוסים צבועים" * הרוסים השיבו: "האמריקנים רשלנים ומסייעים לדאעש" (ישראל היום)

– ארה"ב: "מזועזעים מתקיפת שיירת הסיוע של האו"ם בחאלב"

-צרפת: "התקפת שיירת הסיוע בסוריה מוכיחה את נחיצות הפסקת האש"

– צרפת: אסור לעצום עיניים בנושא המתקפות הכימיות בסוריה

קוריאה: צפון קוריאה ערכה ניסוי של מנוע רקטי לשיגור לוויינים לחלל

חדשות

מסתמן: המפקחת על קופות החולים תורחק מדיוני סל התרופות בשל יחסים עכורים עם שר הבריאות ליצמן. * הוועדה תחל לעבוד באוקטובר עם תקציב של 460 מיליון שקל (הארץ)

משלחת מטעם המרכז להגירה בינלאומית ולקליטה יצאה בתחילת השבוע לקייב כדי לקדם הבאת עובדים מאוקראינה במסגרת הסכם בילטרלי בין ישראל ואוקראינה שיאפשר הבאתם של עובדים זרים לענף הבנייה

ישראל וסין ידונו בירושלים בקידום הסכם סחר חופשי בין שתי המדינות * אתמול נפגש נתניהו, בלשכתו בירושלים, עם יו"ר הפרלמנט הסיני, ז'אנג די-ג'יאנג * בנובמבר תגיע לישראל משלחת בכירה של ממשלת סין לדון בקידום הסכם סחר חופשי בין המדינות. * ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מינה היום את מנכ"ל משרדו, אלי גרונר, לעמוד בראש הצוות הישראלי לשיחות אלה, שהן בעלות חשיבות ראשונה במעלה לכלכלת ישראל. (דה מרקר)

הרכבת: נצטרך להשבית פעמיים נוספות את הפעילות לכשבוע * מנכ"ל הרכבת הודיע כי סגירת תחנות ת"א השפיעה על כ-100 אלף נוסעים שהתעכבו. עוד ציין כי כחלק מהעבודות על קו ת"א-ירושלים, יידרשו להשבתה נוספת (מעריב)

בעולם

צ'ונאד סגדי, חבר פרלמנט לשעבר במפלגה אנטישמית קיצונית בהונגריה שגילה את יהדותו, החליט לעלות לארץ.

תקשורת

נערכים ליום שאחרי ערוץ 2: אודי אנג'ל במגעים להשתלט על ערוץ 10 * אודי אנג'ל, בעל השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת, מנהל מגעים לרכישה של ערוץ 10 או למיזוג בין שתי החברות. תג המחיר לערוץ 10 בעסקה מוערך ב-250 מיליון שקל. המשא ומתן בין הצדדים נפתח לאחר שמשא ומתן קודם למיזוג בין קשת לרשת ירד בשלב זה מעל הפרק * ב-1 בנובמבר אמורות שתי הזכייניות להגיש בקשה רשמית לקבלת רישיון קבוע לשידורים (דה מרקר)

החופש בחדשות 10 תחת איום * מינויו של רמי סדן לתפקיד יו"ר חדשות 10 על ידי בעלי המניות מטעם RGE עשוי לסמן קריאת כיוון מצד בעלי מניות ערוץ 10 * הקבוצה גם רוצה לזכות במכרז להפעלת ערוץ הכנסת, ולשם כך עשויה לנסות לשמור על מערכת יחסית תקינה עם לשכת ראש הממשלה (דה מרקר)

תחבורה

הרכבת הקלה בירושלים העלתה בחמש השנים האחרונות את שיעור השימוש בתחבורה הציבורית בעיר ל-30%, ו-15% מנוסעיה זנחו את מכוניתם הפרטית (דה מרקר)

כלכלי

ישראלום של קבוצת ברונפמן פישר, מכרה מניות שופרסל ב-100 מיליון שקלים תוך יומיים * כעת נותרה הקבוצה עם החזקה של 8.5% בלבד * ימים ספורים לאחר הדיווח על העסקה למכירת 4% ממניות שופרסל לידי דסק"ש בסכום של 133 מיליון שקלים דיווחה הקבוצה על מכירת 5.5 מיליון ממניות החברה בסכום של 78.1 מיליון שקלים ואתמול דיווחה הקבוצה על מכירה של עוד 1.5 מיליון מניות ב-21.3 מיליון שקלים * יוזכר כי בהסכם עם דסק"ש, זו האחרונה מקבלת אופציה להגדיל את ההחזקה ברכישת 9 מיליון מניות באותו המחיר, למימוש מלא או חלקי תוך 90 יום (bizportal)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן