Skip to content

"באתי למות" אמרה ילדה בת 13 מקלקיליה למאבטחי מעבר אליהו

הבוקר הגיעה רמדאן עוויסי למעבר, הזוהרה לעצור, סירבה ונעה לכיוון המאבטחים. היא נורתה ברגלה והועברה במצב קל לבית חולים. דודתה של הילדה נורתה למוות באותו מעבר לפני כשנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאבטחי רשות המעברים ירו הבוקר בילדה בת 13 שהתקדמה באורח חשוד לעברם במעבר אליהו הסמוך להתנחלות אלפי מנשה ליד קלקיליה. הילדה נפצעה ברגלה והועברה כש היא פצועה קל לבית חולים. בתחקור ראשוני אמרה הילדה, רמדאן עוויסי מקלקיליה: "באתי למות". לפני כשנה נורתה רשא עוויסי, דודתה של הילדה למוות כשניסתה לבצע פיגוע דקירה באותו מעבר.

הילדה לאחר שנורתה (צילום: תקשורת פלסטינית)
הילדה לאחר שנורתה (צילום: תקשורת פלסטינית)

ממשרד הביטחון נמסר כי מדובר בנערה פלסטינית כבת 13, שהגיעה  בהליכה, כשהיא נושאת תיק חשוד, למעבר כלי הרכב- מקום האסור לתנועת הולכי רגל. מאבטחי רשות המעברים במעבר הורו לה לעצור מספר פעמים, לאחר מכן ירו יריית אזהרה באוויר וכשזו לא עצרה ירו ירייה אחת ברגלה. בבדיקת חבלן לא נמצא דבר בתיקה. הנערה אמרה בתחקור ראשוני במעבר: "באתי למות". היא נפצעה קל ופונתה על ידי מד"א לבית חולים.

לפני כשנה, ב-9 בנובמבר 2015 הגיעה דודתה של הנערה למעבר, התקדמה על הכביש לכיוון מעבר כלי הרכב, ולא נענתה לקראיות המאבטחים שהבחינו בה מרחוק וקראו לה לעצור. לרחר שלא נענתה לקריאות האזהרה פתחו במאבטחים בנוהל מעצר חשוד בעודה ממשיכה להתקדם, ואז ירו באוויר כדי להרתיעה. בתגובה, היא שלפה סכין ובתגובה לכך המאבטחים ירו לכיוונה וירו בה למוות. בין חפציה נמצא מכתב התאבדות ובו דברי פרידה ממשפחתה. "אני לא יודעת מה יקרה לי בסוף הדרך, אני עושה זאת בדעה צלולה", כתבה הצעירה במכתבה. "זאת כהגנה על המולדת, על הנערים והנערות. איני יכולה לסבול את מה שאני רואה ואני לא יכולה לסבול יותר. הוריי, אבי, אמי, אחיותיי, סלחו לי על מה שאעשה. אני אוהבת אתכם. במיוחד את ארוסי. אני מצטערת על כל מה שיקרה לי בדרך ושזו הדרך שבה אני מסיימת את חי."

מעבר אליהו הבוקר (חדשות לפני כולם)
מעבר אליהו הבוקר (חדשות לפני כולם)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן