Skip to content

ראשון 25 ספטמבר 2016 (צהריים)

כותרות המהדורה טרוריסט שהיה מעורב ברצח ישראלי ב-2003 מת בכלא רימון (בטחוני) * האוצר ממליץ: לאחר את הזמן בו נשים יכולות לקבל קצבת זקנה (חדשות) * רכבת אווירית לאומן: 160 טיסות ייצאו בערב ראש השנה מנתב"ג לאוקראינה (חרדים) * נס בנתיבות: ילדה בת שנתיים נפלה מקומה רביעית ולא נפגעה (מקומי) * רבה הראשי של צרפת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

טרוריסט שהיה מעורב ברצח ישראלי ב-2003 מת בכלא רימון (בטחוני) * האוצר ממליץ: לאחר את הזמן בו נשים יכולות לקבל קצבת זקנה (חדשות) * רכבת אווירית לאומן: 160 טיסות ייצאו בערב ראש השנה מנתב"ג לאוקראינה (חרדים) * נס בנתיבות: ילדה בת שנתיים נפלה מקומה רביעית ולא נפגעה (מקומי) * רבה הראשי של צרפת הרב יוסף חיים סיטרוק זצ"ל (חרדים)

בטחוני

אסיר ביטחוני שרצח ישראלי ב-2003 התמוטט בכלא בעת פעילות כושר בחצר האגף בו הוחזק בכלא רמון ומת  * ב-2003 הוא ארב לסוחר הפחם היהודי מנתניה שבא לרכוש פחם בכפר, ורצח אותו באכזריות מטווח קצר.  * דיווח ערבי: המחבל יאסר דיאב חמדונה מת בכלא הישראלי כתוצאה משבץ מוחי

– בעקבות מות האסיר הביטחוני בכלא: שביתת רעב של האסירים הפלסטינים

8 חודשי מאסר לשייח ממזרח י-ם שקרא "לשחוט יהודים" * ארגון חוננו על גזר הדין של השייח': "מעט מדי ומאוחר מדי"
חיל הים ירה לעבר סירות דיג בצפון רצועת עזה

בקבוק תבערה נזרק לעבר כביש 443 סמוך לתחנת הדלק דור אלון, אין נפגעים

הלילה נעצרו 5 מבוקשים ביהודה ושומרון, 2 מתוכם פעילי חמאס

המשטרה תפסה במחנה הפליטים שועפט אמל"ח בהם סכיני קומנדו וגרזנים

מדיני
אבו מאזן דוחה את הזמנתו של נתניהו לנאום בכנסת
אבו מאזן: "נתניהו ביקש מהרוסים פסגה וכאשר הסכמנו הוא חזר בו" * יו"ר הרשות הפלסטינית רמז כי קריאתו של ראש הממשלה, במהלך נאומו באו"ם, להגיע לכנסת, היא "תרגיל" שנועד למנוע פגישת פסגה בין שני המנהיגים (מעריב)

בסוף השנה צפויות להיערך בחירות לראשות הלשכה המדינית וסגנו של משעל, איסמעיל הניה, צפוי להיות המועמד היחיד בהן ולזכות לתמיכתה של איראן * במסגרת המינוי אמור הניה לעזוב את רצועת עזה תמידית ולעבור עם משפחתו לקטאר, שם ישב יחד עם הנהגת חו"ל של חמאס בדוחא * הניה נחשב לאיש החזק של חמאס ברצועה, ראש הנהגת הפנים של הארגון. כיהן כראש הממשלה בעזה מאז השתלטות חמאס על רצועת עזה בשנת 2007 ועד שזו פוזרה במסגרת הרכבת ממשלת הפיוס עם פתח ב-2014.

ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני: אין מקום להקמת מדינה פלסטינית בשלב הזה

ג'ון קרי: ישראל הופכת למדינה דו־לאומית, יש לפעול או "לסתום את הפה" * בדיון סגור ביקר שר החוץ האמריקאי בחריפות את מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים ואמר שהיא עשויה להוביל למלחמה. דיפלומטים מערביים ציינו כי קרי ביקר גם את הפלסטינים, אך התמקד בהתנחלויות (הארץ)

פוליטי

כחלון: "תחליטו – לסייע לזוגות הצעירים או לאלפיון העליון" * שר האוצר על מיסוי בעלי 3 דירות: "הקואליציה תצטרך לבחור אם הם תומכים בהחלטה שמסייעת למעמד הביניים, או מצטרפים ליאיר לפיד שמגן על האלפיון" (גלובס)

עשרות פעילי בל"ד מפגינים מול ביהמ"ש בחיפה בשל העצורה בפרשה הכספית

חוץ

אירן: רוסיה מעוניינת לרכוש מאתנו טכנולוגיה לייצור מל"טים

רוסיה סיפקה למצרים שלושה מסוקי Mi-8T משודרגים

חשד: דאעש השתמש בפגזים עם גז חרדל נגד חיילי ארה"ב

ארה"ב: לפחות תשעה בני אדם נפצעו באירוע ירי באוניברסיטה באילינוי

– שישה בני אדם נפצעו באירוע דקירה בקמפוס בבוסטון

ירדן: נרצח עיתונאי ירדני שהיה ידוע בעמדותיו נגד "האחים המוסלמים" * זאת לפני כניסתו למשפט בו נאשם בהפצת קריקטורה הלועגת לאיסלאם"

סוריה: דיווח: 323 בני אדם נהרגו בהפגזות בחאלב בשבוע האחרון * לאחר מספר ימי הפוגה התחדשו בסוף השבוע האחרון הקרבות בחאלב שבסוריה, התמונות ודיווחים שמגיעים מהמקום מלמדים על אסון הומניטרי חסר תקדים אפילו במונחים של סוריה המוכה והמדממת

– שר החוץ הבריטי: רוסיה אשמה בהארכת המלחמה בסוריה ובפשעי מלחמה

עיראק: 7 בני אדם נהרגו ו-28 נפצעו בפיגוע התאבדות בבגדד

תאילנד: תאילנד תקנוס את ראשת הממשלה לשעבר במיליארד דולר * הקנס מוטל על ינגלוק שינאוואט, שהודחה ב-2014 בהפיכה צבאית, בגלל תוכנית במסגרתה רכשה הממשלה אורז מאיכרים במחירים גבוהים

חדשות

הליגה נגד השמצה: "נאומו של רוחאני מדגים שאין עדויות להתקדמות באיראן"

המשטרה הירוקה פשטה על אתרי פסולת פיראטיים בחיפה ובטייבה * חמש משאיות וטרקטור הוחרמו ל-30 ימים בשל הטמנת פסולת בסמוך לחיפה

דיווח: אלביט תשתתף במכרז מערכת שו"ב לחיל הים של הפיליפינים

הוועדה לבחינת גיל הפרישה לנשים הגישה החודש לשר האוצר, משה כחלון, את המלצותיה הסופיות. הוועדה ממליצה כי גיל הפרישה הנוכחי לנשים – 62 – יועלה ל-65 בתוך 12 שנה. * גיל הפרישה הוא הגיל שממנו יכולות נשים לקבל קצבת זקנה מהמוסד לביטוח לאומי וכן קצבת פנסיה מקרנות הפנסיה הוותיקות. על פי חוק, כל אשה רשאית לעבוד עד גיל 67, ובגיל זה רשאי המעסיק, על פי חוק, לשלוח את העובדת לפנסיה. * החשש הגדול באוצר הוא מחזרה על התהליך שעברה ועדה דומה שהתכנסה ב-2011 והמליצה על העלאת גיל הפרישה ל-64. ההתנגדות להמלצותיה היתה גורפת, כשכלל חברות הכנסת שילבו ידיים ודחו את הצעה – והסכימו לדחות את הדיון בנושא ל-2016. *  ח"כ יחימוביץ'. לא ידוע מה תהיה עמדתו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני (דה מרקר)

עשרות חקלאים מפגינים במחאה על אישור משרד החקלאות לייבא עגבניות מחו"ל * התאחדות האיכרים אירגנה הפגנת חקלאים בנמל אשדוד נגד יבוא עגבניות לארץ, עליו החליט משרד החקלאות בתיאום עם משרד האוצר. בהזמנה להפגנה נכתב, כי מטרת ההפגנה היא למחות "נגד יבוא העגבניות מטורקיה, אשר הציפו את רשתות השיווק והותירו את העגבניות הישראליות להירקב בשדות".
חיים כץ לא מתכוון להאריך את כהונת מנכ"ל ביטוח לאומי שלמה מור יוסף * מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי פרופ' שלמה מור יוסף יעזוב את תפקידו בסוף השנה (כלכליסט)

הוועדה לאנרגיה אטומית מנסה להציל את הכור בדימונה * למרות הדיווחים על פגמים בטיחותיים רבים שנמצאו בליבת מתקן הגרעין המיושן, הוחלט להאריך את חייו עד 2043 (מעריב)

פרופסור איתן גלבוע מומחה לתקשורת בינלאומית וראש ביה"ס לתקשורת וראש המרכז לתקשורת בינלאומית באונ' בר אילן, בראיון למוסף 'כל השבוע' של הפלס: אובמה פועל נגד הטרור, אך הסכם הגרעין עם איראן מתעלם מבעיות נוספות כנושא הטילים והטרור. למעשה ההסכם עשה רק טוב לאיראנים הסנקציות הוסרו, והיא ממשיכה בפיתוח הטילים למרות שנאסר ע"י מועצת הביטחון * הרווחה הכלכלית שהיתה אמורה להוביל לחיזוק המתונים באיראן לא הצליחה, הכסף הלך לחיזוק הטרור * הסכם הסיוע עם ארה"ב אינו מבוטל, כשבמקביל המאבק מול הסכם הגרעין היה נצרך ; ההתקפות של ברק ויעלון על נתניהו הן חסרות אחריות, לא נכונות מונעות ממניעים פוליטיים ובעיקר מסבות נזק רב לישראל

מאיר ג'בדנפר, עיתונאי בכיר בג'רדיאן BBC, FOX, CNN, מומחה לעניני איראן ומלמד במרכז הבינתחומי בהרצליה, בראיון למוסף 'תצפית' של הפלס: איראן מהווה איום אסטרטגי על ישראל אך לא איום קיומי. גם האיראנים יודעים שע"פ פרסומים זרים יש לישראל יכולת גרעינית, ואם תנסה להשמיד את ישראל היא תושמד, וזה מנוגד למטרתה החשובה ביותר הישרדות * ההתנהגות של נתניהו מול ארה"ב שירתה בסופו של דבר את איראן המנסה כבר שנים רבות ליצור קרע בין ישראל לארה"ב * הסכם הגרעין תמך רבות לביטחון העולם, היום ניתן לפקח על הספקים, וההסכם גם מנע ל-15 השנים הקרובות את פיתוח הגרעין.

צרכנות

חל גידול של 35% במספר האפריקאים שעזבו מרצון את ישראל מתחילת השנה
אף שהצהירו כי מוצרים נגועים לא הגיעו לחנויות: ירידה במכירות יוניליוור וצבר

– יוניליוור רשמה ירידה של עד 30% במכירות של דגני בוקר כריות נוגט של יוניליוור ביום שישי, וירידה של כ–20% בממוצע במכירות הממוצעות של דגני הבוקר של יוניליוור * יוניליוור סבלה מירידה של כ-80% במכירות באירוע הסלמונלה הקודם ואולם באחרונה מכירות דגני הבוקר של החברה כמעט חזרו לעצמן באופן מלא, בין היתר בגלל מבצעים. "המכירות של כריות כבר חזרו לעצמן לגמרי עד שארע האירוע הנוכחי, כי זה מוצר שאין לו תחליף זהה אצל המתחרים. ביתר דגני הבוקר של יוניליוור נותרה ירידה של 5%–10% – וכעת מדובר על ירידה גדולה נוספת", אומר בכיר ברשת שיווק

– במכירת סלטי צבר של אסם חלה ירידה של 25%–35%

מותג טונה חדש: "רוצים להיות מספר 2 אחרי סטארקיסט" * חברת זקארי החלה למכור מותג טונה בשם פסיפיקו, שמיוצר בתאילנד ויופץ בארץ על ידי אסם. * "אין מספר 2 חזק ואיכותי אחרי טונה סטארקיסט. הורדת המכסים לא הכניסה שחקנים חדשים למדף". * אין בשורת מחיר, אבל המוצר לא יקר: 7-5 שקלים ליחידה ו-20-19 שקל לרביעייה, אם כי המשקל נמוך: 140 גרם. (ynet)

בעולם

איסלנד שוקלת לתבוע רשת מרכולים בריטית בעלת שם זהה * ממשלת איסלנד אישרה ידיעות לפיהן היא שוקלת לתבוע רשת מרכולים בריטית בגין השם שבחרה לעצמה — איסלנד (Iceland Foods). קבוצת גופים איסלנדיים, בהם הממשלה עצמה, שוקלים לדרוש מבית הדין שיוציא צו ביטול על רישום המותג "איסלנד" באירופה, 46 שנים אחרי היווסדו, במטרה לאפשר לחברות אחרות להירשם תחת שם זה.

כלכלי

יו"ר ועדת הרפורמות נגד הבנקים בעניין מכירת השליטה בישראכרט * ח"כ אלי כהן מסרב לאשר את בקשתם של שני הבנקים הגדולים לדחות בכמה שנים את מכירת השליטה בכרטיסי האשראי. (מעריב)

מכון היצוא: שפל של 6 שנים ביצוא סחורות במחצית הראשונה 2016 * לפי הנתונים, בתקופה זו חלה ירידה ביצוא הסחורות ליעדי היצוא המובילים של ישראל; יצוא הסחורות ללא יהלומים ירד בכ-5.2% והסתכם בכ-24 מיליארד דולר בלבד (ספונסר)

מקומי

באר שבע: פועל כבן 40 נפל מגובה של כ-6 מטרים, מצבו בינוני

גבעת זאב: פועל בן 30 נפגע מכף של מחפרון, מצבו בינוני

ירושלים: פעוטה בת כשנתיים פונתה לבית החולים במצב אנוש, לאחר שאיבדה הבוקר את ההכרה בביתה בשכונת נווה יעקב

נתיבות: נס: נפלה מקומה רביעית ולא נפגעה * ילדה בת פחות משנתיים טיפסה על החלון ונפלה מקומה רביעית. נפילתה נבלמה בחוטי הכביסה ולא נגרם לה נזק. המשפחה: "אנחנו מודים לאלוקים על כך. זה באמת נס" (כיכר)

פתח תקווה: מיכל של חומצה נפל מרכב מסחרי, כוחות כיבוי הגיעו למקום ; תושבים מתלוננים על צריבות

רמת השרון: פועל כבן 50 נפל מגובה, מצבו קשה

ראשון לציון: בן 60 נפגע מחפץ כבד שנפל עליו ; מצבו בינונידים

חרדים ברכבת אווירית לאומן
160 טיסות ייצאו בערב ראש השנה מנתב"ג לאוקראינה, זאת בנוסף לטיסות שעתידות להגיע לאומן, ממדינות נוספות ברחבי העולם * ערב ראש השנה, רשות שדות התעופה נערכת ליציאת חסידי ברסלב לעיר אומן שבאוקראינה למסע החג המסורתי שעיקרו תפילות ראש השנה על קברו של הצדיק רבי נחמן מברסלב. * מיום רביעי הקרוב ועד יום ראשון הבא ערב ראש השנה, ייצאו כ-160 טיסות בינלאומיות מנמל התעופה בן-גוריון עם מעל 30 אלף חסידי אומן בדרכם לאוקראינה. * נתב"ג נערך עם צוות מתוגבר ומיומן לנוסעים לאומן בימים שלפני ראש השנה. הליכי הרישום לטיסה, הבידוק הביטחוני וביקורת הדרכונים לטיסות יבוצעו בטרמינל 1 ובטרמינל 3. חשוב לבדוק מבעוד מועד מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה, לפי חברת התעופה ומספר הטיסה. * על-מנת להקל על תהליך הטיסה, הנוסעים מתבקשים להגיע לשדה התעופה 4 שעות לפני מועד ההמראה המתוכנן. לנוסעים מומלץ לבצע צ'ק-אין לטיסה מהבית * לשימוש הנוסעים הותקנו מעברים אוטומטיים למחזיקי דרכון ביומטרי, ומומלץ להצטייד בדרכון כזה. כל נוסע רשאי לשלוח מזוודה תקנית אחת במשקל עד 20 ק"ג, ובנוסף ניתן לקחת למטוס תיק יד בגודל סטנדרטי במשקל שלא יעלה על 8 ק"ג. * בנתב"ג עומדים לרשות הנוסעים בתי כנסת, מסעדות כשרות, מגוון חנויות, חניה לטווח ארוך וכן שירותי הסעה מטרמינל 3 לטרמינל 1 וחזרה ללא תשלום.

חרדים

זעם בקרב ציבור שומרי השבת, על אוזלת היד של נציגיהם בכנסת, המחזיקים את הממשלה, כשלזעמם בשבת האחרונה בוצעו "חילולי השבת" ברכבת ישראל באישור הממשלה הנוכחית * מנכ"ל רכבת ישראל בראיון לגל"צ הבוקר: יש לנו אישור ממשלתי אז אנחנו עובדים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן