Skip to content

שני 26 ספטמבר 2016 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה ארגון הטרור נאסר סלאח א-דין בעזה מציג טיל ארוך טווח (בטחוני) * גדעון סער מתכוון לחזור לפוליטיקה (פוליטי) * רוסיה הציעה לישראל ב2010 להקפיא את מכירת סוללות ה-S-300 לאיראן תמורת טכנולוגיית מל"טים ישראלית (חדשות) * גפני מאיים: אם חוק מס 3 דירות לא יעבור דרך ועדת הכספים נצביע נגד התקציב (פוליטי) * אין […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

ארגון הטרור נאסר סלאח א-דין בעזה מציג טיל ארוך טווח (בטחוני) * גדעון סער מתכוון לחזור לפוליטיקה (פוליטי) * רוסיה הציעה לישראל ב2010 להקפיא את מכירת סוללות ה-S-300 לאיראן תמורת טכנולוגיית מל"טים ישראלית (חדשות) * גפני מאיים: אם חוק מס 3 דירות לא יעבור דרך ועדת הכספים נצביע נגד התקציב (פוליטי) * אין גבול ליהירות ולציניות: נתניהו מגיש עתירה כנגד משרדו, היועה"מ והממונה על חופש המידע על מנת למנוע פרסום חשבונות הכביסה שלו ושל רעייתו 

פוליטי

גדעון סער: "אצטרך לחזור לפוליטיקה, זו השנה שבה יקרו הדברים" * השר לשעבר התייחס לאפשרות כי ישוב לחיים הציבוריים: "אין יום שלא פונים אלי הרבה מאוד אנשים ומבקשים. אם אראה שיש רצון, בתקופה שזה יהיה רלוונטי, אסיק את המסקנות" (מעריב)

נתניהו עתר לביהמ"ש בניגוד לדרישת היועמ"ש * ראש הממשלה בנימין נתניהו עותר באופן חסר תקדים נגד משרדו, משרד ראש הממשלה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונגד הממונה על חופש המידע במשרדו ענת רביבו, במטרה למנוע את פרסום חשבוניות הכביסה של המעון הרשמי ע"פ בקשת העיתונאי רביב דרוקר

פרשת ישראל ביתנו: ח"כ רוזנטל: "החיילים נופלים והקודקוד מצליח לחמוק" * ח"כ לוי-אבקסיס: "אין מקום לשחיתות במרחב הציבורי"

– עורך דינו של סטס מיסז'ניקוב: "טיוטת כתב האישום מגלה שבוצע מעצר שווא ב-2014"

– כתבי האישום בפרשת 'ישראל ביתנו' לא כוללים את ראש מועצת השומרון גרשון מסיקה. לדבריו הוא לא שולל קאמבק: "אני יכול להתמודד על כל תפקיד במדינה" (סרוגים)

גפני: "מיסוי דירה שלישית לא יגיע לוועדת כספים? נצביע נגד התקציב" * יו"ר ועדת הכספים מתנגד להעברת הדיון בחוק לוועדת הרפורמות שבראשה עומד איש כולנו ח"כ אלי כהן. לדבריו "אם הנושא יועבר לוועדה אחרת האוצר יצטרך לחפש את הקול שלי במליאה" (כלכליסט)

שר האנרגיה יובל שטייניץ: הסכם הגז עם ירדן לאספקת גז ל-15 שנה תמורת 10 מיליארד דולר הוא הסכם היסטורי -"מתנגדי מתווה הגז צריכים לבקש סליחה מעם ישראל" – לו קמפיין ההטעיה ההזוי שהובילו היה מצליח – ישראל הייתה מאבדת את אחד מנכסיה האסטרטגיים החשובים ביותר.  – "חתימת ההסכם עם ירדן היא הישג לאומי חשוב ביותר. זהו ציון דרך חשוב בחיזוק היחסים ושיתוף הפעולה האסטרטגי בין ישראל לירדן ולאזור כולו."

– המטה למאבק הגז: מברכים על ההסכם עם ירדן ובלבד שיביא לפיתוח מאגר לוויתן. ששטייניץ יבקש סליחה

– יחימוביץ': הקישור בין העברת המתווה לחתימת העסקה עם ירדן היום היא "בורות עמוקה"

מדיני

חברי קונגרס מוסלמים בארה"ב לחמאס: החזירו הנעדרים

נתניהו: לאחר הפגישות עם קלינטון וטראמפ – משוכנע שהקשר עם ישראל יישאר חזק – "משוכנע שהקשר עם ארה"ב ילך ויתחזק"

משרד החוץ הפלסטיני: "לא נהיה המחיר שמשלמים המועמדים כדי לזכות בקולות יהודיים"

הרשות הפלסטינית נגד טראמפ: "מזלזל בחוק הבינלאומי" * ברשות הפלסטינית תקפו בחריפות את דברי המועמד הרפובליקאי בפגישתו עם נתניהו, שבהם הבטיח שיכיר בירושלים כבירתה המאוחדת של ישראל. בכיר הרשות, סאיב עריקאת, אמר כי "אמירותיו הן זלזול בחוק הבינלאומי ובמדיניות החוץ של ארה"ב" (nrg)

נשיא המדינה המריא לביקור ממלכתי באוקראינה

ביטחוני

מטען מאולתר הושלך לעבר מתחם קבר רחל, אין נפגעים

ארגון הטרור נאסר סלאח א-דין בעזה מציג טיל ארוך טווח * במפגן כוח שערך הארגון ושודרה ברשת אלמיאדין הלבנונית הציג הארגון טיל חדש, שלטענתו יכול לפגוע בכל המטרות האסטרטגיות של ישראל. * פעילי הארגון הציגו תמונות של תהליך הייצור של הטיל, לצד תיעוד שיגורי הניסיון שלו.

חייל נפצע באורח קל בתאונת אימון במהלך אימון ירי במתקן אדם

גופת האסיר הבטחוני שרצח לפני 13 שנה אזרח  ישראלי ומת אתמול כתוצאה משבץ מוחי הועברה למשפחת האסיר.

חוץ

ארה"ב הטילה סנקציות נגד חברה סינית בעקבות סחר עם צפון קוריאה

איראן: איראן שחררה פרופ' קנדית שנעצרה בטהרן לפני שלושה חודשים כשבאה לבקר את משפחתה

ארה"ב: 23 פצועים בתאונה בין שני אוטובוסים בניו ג'רזי

הבחירות בארה"ב: עימות נשיאותי ראשון: טראמפ וקלינטון ייפגשו הלילה בניו יורק * היום בלילה יתקיים העימות הנשיאותי הראשון מבין שלושה. פרשנים הגדירו את האירוע המפגש האולטימטיבי בין פוליטיקה לבידור ויש החוזים כי הוא עשוי להפוך לרגע מכריע במרוץ (הארץ)

– לפי סקר חדש של בלומברג המירוץ לנשיאות צמוד מתמיד: דונלד טראמפ והילרי קלינטון בתיקו. בסקר אחר שמכיל 2 מועמדים נוספים, טראמפ מוביל

– מטה טראמפ על תמיכת ה"ניו יורק טיימס" בקלינטון: "לא מפתיע"

בריטניה: בכיר יהודי בלייבור פרש: "הנהגת המפלגה שונאת את ישראל"

טורקיה: שישה חיילים נהרגו בעימותים בדרום-מזרח המדינה בעימותים עם כוחות כורדים

סוריה: רוסיה: "האשמות ארה"ב ובריטניה כלפינו פגעו בסיכוי לפתור את המשבר בסוריה"

סקוטלנד: לאחר ברקזיט הקשר עם בריטניה יתבסס בעיקר על הסכמי סחר

צרכנות

תוכנית: חוק חדש יאסור על סיטונאים להוריד חד צדדית את התמורה לחקלאים * משרד החקלאות מקדם חוק שיחייב מסחר הוגן בין חקלאים לסיטונאים * החוק יטיל על הצדדים חובה לערוך את ההסכמים ביניהם בכתב ויעגן שקיפות בדיווחים ביניהם, איסור הטעיה וכללים נוקשים לפסילת סחורה (דה מרקר)

חדשות

שיבושים בטיסות אל על בשל קושי באיוש המטוסים בטייסים * טיסת אל על ללונדון נדחתה למחר

ויקיליקס: ב-2010 ישראל קיבלה הצעה מרוסיה להקפיא את מכירת סוללות ה-S-300 לאיראן תמורת טכנולוגיית מל"טים ישראלית. עבור הטכנולוגיה הישראלית רוסיה הייתה מוכנה לשלם מיליארד דולרים. * ישראל התחייבה לארה"ב שלא תעביר לרוסיה את הטכנולוגיה הכי חדישה בתחום (nrg)

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד המטפלת הסיעודית שקשרה קשישה בבני ברק לספסל ברחוב – "מעשי המטפלת ראויים לגינוי, אך אינם עולים לכדי עבירה פלילית"

כלכלי

בנק ישראל הותיר את הריבית במשק בחודש אוקטובר ללא שינוי ותעמוד על 0.1%

נגידת בנק ישראל פלוג: "מס דירה שלישית יוריד את מחירי הדיור – על חשבון עלייה בשכר הדירה"

שטראוס קבעה תקרת שכר למנכ"ל גדי לסין – 8 מיליון שקל * החברה פרסמה את ההודעה בהמשך למו"מ שניהלה בעניין עם בעלי המניות, לקראת כינוס האסיפה היום. התגמול ללסין כולל שכר, מענק וחלוקת אופציות (כלכליסט)

חוק שכר הבכירים חותך את השכר של רוסק עמינח ב-5.8 מיליון שקל * על פי מדיניות התגמול החדשה של לאומי, שהותאמה למגבלות שכר הבכירים, שכרה השנתי של מנכ"לית הבנק יעמוד על 2.34 מיליון שקל – מול 8.1 מיליון שקל ב-2015 (כלכליסט)

מקומי

ירושלים: רכב מסחרי פגע בקיר ברחוב מעאדי בן ג'ביל , 10 בני אדם נפצעו קל בהם 9 ילדים

צפת: השריפה אתמול בבניין מגורים נגרמה בשל תקלה במכשיר מיקרוגל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן