Skip to content

שלישי 27 ספטמבר 2016 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה החרפה בחאלב בסוריה: אסד במתקפה קרקעית רחבת היקף (חוץ) * דיל פוליטי לסגירת תאגיד השידור הציבורי תמורת מס על דירה שלישית? (פוליטי) * חברת המדפסות HP הפעילה תוכנה שמונעת שימוש במילוי דיו שאינו מקורי (צרכנות) ביטחוני התנחלות כוכב יעקב: לאחר לילה של סריקות, הלימודים בישוב מתקיימים כסדרם והחיים שבו למסלולם הרגיל פוליטי מחר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

החרפה בחאלב בסוריה: אסד במתקפה קרקעית רחבת היקף (חוץ) * דיל פוליטי לסגירת תאגיד השידור הציבורי תמורת מס על דירה שלישית? (פוליטי) * חברת המדפסות HP הפעילה תוכנה שמונעת שימוש במילוי דיו שאינו מקורי (צרכנות)

ביטחוני

התנחלות כוכב יעקב: לאחר לילה של סריקות, הלימודים בישוב מתקיימים כסדרם והחיים שבו למסלולם הרגיל

פוליטי

מחר יתפרסם פסק הדין בשני ערעורים בפרשות אולמרט, טלנסקי, ומרכז ההשקעות * כמו"כ תמסר ההחלטה על ערעור המדינה בזיכויו בפרשת 'ראשונטורס'

ח"כ עפר שלח: המשבר בין נתניהו לבנט בעניין הקבינט היה תרגיל פוליטי

פרשת ישראל ביתנו: גרשון מסיקה: רק בחקירת המשטרה הבנתי שהכספים שהועברו למועצה הגיעו לידיים פרטיות

פעילי ימין מפגינים מול משרד ראש הממשלה בירושלים בדרישה להגדיר את המאחז הלא חוקי עפרה יישוב חוקי

שקד: "לא נראה פרשים עולים על עפרה"

פרשת בל"ד: מתוך 36 עצורים שישה נותרו במעצר, בהם שלושה בכירים במנגנון המפלגה * בחקירותיהם של עשרות פעילי המפלגה, עימתו החוקרים את החשודים עם טענות הנוגעות לגיוס כספים מחו"ל. לפי הערכות בבל"ד, יש ניסיון לגייס עד מדינה (הארץ)

ח"כ ביטן הגיש הצעת חוק לסגירת תאגיד השידור הציבורי (זה שלא מונו לו תומכי נתניהו)

בדרך לעוד תרגיל מסריח? מס דירה שלישית תמורת סגירת התאגיד וקבורת הרפורמה בבזק * במערכת הפוליטית טוענים כי מתגבש הסכם, שבמסגרתו כחלון יקבל את המס שהוא מקדם על ריבוי נכסים, שיעבור שינויים לעומת ההצעה המקורית — ואילו נתניהו וביטן יקבלו את הסכמתו של כחלון לאי סגירת רשות השידור. ביטן טען אתמול כי הוא מנהל את המאבקים בנפרד, ובלשכת שר האוצר אמרו כי הם לא מוכנים לדון כעת בפשרות. (דה מרקר)

מדיני

משט חדש נשים לשבירת המצור על עזה, עושה את דרכו מאיטליה לרצועת עזה

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "הפגישה עם אובאמה הייתה מצוינת, על אף חילוקי הדעות בינינו" – "היחסים הבינ"ל של ישראל בפריחה חסרת תקדים" – "קורא לשרים לנסוע לאפריקה"

נתניהו על קלינטון וטראמפ: "לא משנה מי מהם ייבחר – התמיכה בישראל תישאר"

חוץ

אפגניסטן: 12 חיילים נרצחו בשנתם ע"י חיילים שערקו לטאליבן

ארה"ב: הנשיא אובמה אירח בני שבט אינדיאני במשכנו

הבחירות בארה"ב: תוצאות חלוקות בסקרים שאחרי העימות בין קלינטון לטראמפ * בעוד רשת CNN נתנה את הניצחון למועמדת הדמוקרטית, במספר כלי תקשורת בחר הציבור ביריבה כמנצח הגדול. טראמפ עקץ: "תוצאות נהדרות, חוץ מברשת שאני לא צופה בה" (מעריב)

דנמרק: ביהמ"ש זיכה ארבעה אזרחים שהואשמו בסיוע למחבל שרצח מאבטח

טורקיה: 87 אנשי הסוכנות הלאומית למודיעין הודחו מתפקידם

טייוואן: 32 פצועים בסופת טייפון; 5,300 איש פונו מבתיהם * אלפים נותקו מחשמל

מלזיה: תשע שנות מאסר לאדם שהרס אתר היסטורי ב-2012

סוריה: רוסיה: "שר החוץ של סוריה תמיד מוזמן לביקור במוסקבה"

– צבא אסד וכוחות המורדים מנהלים קרבות עזים בחלב

– דיווח בסוריה: המשטר פתח במתקפה קרקעית גדולה בחאלב * כוחות המורדים מדווחים כי כוחות של צבא אסד מלווים ביחידות עילית משוריינות וטנקים פתחו במתקפה נרחבת בעיר ההרוסה. על פי הדיווחים, הכוחות תוקפים ב-4 חזיתות שונות על מנת להשתלט על העיר. אסד ופוטין לא נרתעים מלטבוח באזרחים והעולם שותק

-גורמי רפואה בחלאב שבסוריה מדווחים כי רק שלושים רופאים נותרו בשכונות המזרחיות של העיר

צרכנות

מקורות בתעשייה החקלאית: הממשלה מתכוננת להורדת מכסים על שימורי ירקות וירקות קפואים * מפעלי ירקות קפואים ומשומרים קיבלו עדכונים ממשרדי הממשלה על סקר ראשוני בענף (דה מרקר)

מקומם: חברת המדפסות HP הפעילה באופן חד צדדי ובלי לעדכן את הלקוחות עדכון תוכנה שמונע שימוש במילוי דיו שאינו מקורי. לקוחות קיבלו הודעת שגיאה שהשביתה את המדפסת (כיכר השבת)

נשק נגד האיום הגנרי: החברות מייצרות גרסאות מוזלות לתרופות של עצמן * בניסיון להקדים תרופה למכה שצפויה לפגוע בגרסאות המקור שלהן, חברות תרופות מפתחות גרסה גנרית מוזלת משלהן * הרשויות בארה"ב מעודדות את המגמה, כדי לתרום לירידת מחירים (דה מרקר)

כלכלי

במחירי סוף עונה: בנק דיסקונט  שנסחר במחצית מהונו העצמי יוצא היום של עד 700 מיליון שקל בהנפקת מניות * מטרת הגיוס: הגדלה מואצת של תיק האשראי ושיפור הלימות הון * ביקושים גבוהים של 1.3 מיליארד ש' להנפקת מניות דיסקונט; הבנק גייס 560 מיליון ש'

מנכ"ל אורנג' מכה על חטא: "לא הערכתי נכון את רגישות הנושא, טעיתי" * סטפן רישאר נדהם מעוצמת התגובות לאחר שאמר כי היה "מנתק את היחסים עם פרטנר מחר בבוקר" בשיאו של דיון ציבורי על חרם נגד ישראל (כלכליסט)

דויטשה בנק מכחיש: לא ביקשנו סיוע מממשלת גרמניה * מניית הבנק נפלה אתמול לשפל של 24 שנה עקב דיווח כי ממשלת גרמניה לא מעוניינת לחלץ את הבנק הגדול במדינה * שאלת הסיוע התעוררה לאחר שבשבוע שעבר נחשף כי משרד המשפטים של ארה"ב מבקש להטיל קנס של 14 מיליארד דולר במסגרת חקירה לגבי פעילות הבנק בתחום ניירות הערך מגובי המשכנתאות לפני המשבר הפיננסי. זהו סכום ששווה לשווי השוק הנוכחי של הבנק. (ניו יורק טיימס)

"ראשי הבנקים מצמצמים אשראי לענף היהלומים מחשש למעורבותו בהלבנת הון" * לדברי נשיא בורסת היהלומים, מוביל את המהלך בנק ישראל על רקע היעדר הסכם עם רשות המסים, אולם זה צפוי להיחתם בקרוב (דה מרקר)

חדשות

נחתם הסכם קיבוצי להעלת שכר המינימום לשומרים ומאבטחים * שכר השומרים והמאבטחים יעלה ל-30 ש"ח לשעה עד סוף שנת 2017

ברקת לפולארד: "מייחלים ליום שבו תוכל לבוא לירושלים" * ראש עיריית ירושלים ניר ברקת השוהה בימים אלו בניו יורק, פגש אתמול את האסיר המשוחרר ג'ונתן פולארד והעניק לו את סיכת ירושלים המוזהבת: ״אם ליונתן אסור להגיע לירושלים בירת הנצח של העם היהודי, ירושלים תגיע אליו"

נהג אגד שתועד כשהוא תוקף נוסע ומקלל אותו לעיני כל נוסעי האוטובוס פוטר – אגד: "הנהג אינו עובד עוד באגד בשל רצף מטריד של אירועים הנוגעים למתן שרות ירוד ולוקה בחסר"

אוכלוסיית המדינה ערב השנה החדשה: 8.585 מיליון נפשות כולל למעלה מ-20  אחוז שאינם יהודים

נוסעי טיסת אל-על לרומא חוו אתמול על בשרם את הסכסוך בין הטייסים והחברה: הטיסה המריאה באיחור של 3 שעות, ובסופו של דבר את מטוס אל-על החליף מטוס צ'כי חכור * טייסי אל-על לשר כ"ץ: "השימוש במטוסים חכורים – הונאה צרכנית" * אל-על: "פרקטיקה מקובלת בעולם התעופה" (גלובס)

500 עובדי "אדום אדום" תנובה הפגינו מול משרד האוצר נגד יבוא בשר מחו"ל

מקומי

צומת שוקת: 13 פצועים בתאונה בין אוטובוס לרכב, גבר ותינוקת במצב קשה, אישה במצב בינוני ו-10 פצועים נוספים במצב קל

חרדים

ח"כ הרב מוזס שב ודורש משר האוצר להתנות הסכמי גג בהכללת המגזר החרדי בתכניות הבניה * לדבריו, הציבור החרדי משווע לפתרון יותר מכל מגזר אחר, ולא יתכן להמשיך ולהתעלם ממנו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן