Skip to content

חמישי 29 ספטמבר 2016 (מהדורת הבוקר)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי) היום: נאה עם עלייה קלה של הטמפרטורות. הלילה: לרוב בהיר. שישי: נאה. ללא שינוי ניכר של הטמפרטורות. שבת: נאה עם עלייה של הטמפרטורות. יעשה חם מהרגיל לעונה. ראשון: נאה עם עלייה קלה נוספת של הטמפרטורות. ייעשה חם מהרגיל עד שרבי ברוב האזורים. שמעון פרס – דרכו האחרונה נשיא ארה״ב ברק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: נאה עם עלייה קלה של הטמפרטורות. הלילה: לרוב בהיר.

שישי: נאה. ללא שינוי ניכר של הטמפרטורות.

שבת: נאה עם עלייה של הטמפרטורות. יעשה חם מהרגיל לעונה.

ראשון: נאה עם עלייה קלה נוספת של הטמפרטורות. ייעשה חם מהרגיל עד שרבי ברוב האזורים.

שמעון פרס – דרכו האחרונה

נשיא ארה״ב ברק אובמה הנחה להוריד את דגלי ארה״ב בכל 51 המדינות לחצי התורן בעקבות מותו של הנשיא התשיעי הישראלי שמעון פרס. זו הפעם השישית בלבד בהיסטוריה של ארה״ב שדגלי המדינה הורדו לחצי התורן עבור אישיות זרה.

היום החל מהשעה 08:00, יסגרו לתנועת כלי רכב כלל הצירים המובילים לרחבת הכנסת :

רח' קפלן, זוסמן, כביש 16 המקיף את הכנסת.

הצירים הנ״ל ישארו סגורים עד למחרת בבוקר, עת יציאת מסע הלוויה לכיוון הר הרצל.

לרשות הציבור המבקש להגיע לרחבת הכנסת שם יונח הארון, עומדים חניונים בחינם, מהם ניתן יהיה להגיע לרחבת הכנסת באמצעות מערך היסעים (שאטלים).

חניונים בירושלים:

חניון הרכבת במתחם התחנה.

חניון טדי.

חניון גבעת התחמושת.

חניון עין יעל ליד גן החיות.

חניונים מחוץ לירושלים:

חניון לטרון

מודיעין חניון 'חנה וסע'

במהלך היום צפויה חסימה לסירוגין של כביש 1 לכיוון מזרח (בפרט מנתב"ג לירושלים), עקב הגעה של אח"מים רבים ללוויה.

מוקד התנועה של משטרת ישראל יעדכן את ציבור הנהגים באשר למצב העומסים והחסימות בצירים, כך שמומלץ להיות קשובים לאמצעי התקשורת. חייגו – 110

עקב חסימות התנועה הנדרשות ונוכח הצפי להגעה של אזרחים רבים ללוויה מכל רחבי הארץ, צפויים עומסים כבדים בצירים המובילים לירושלים –  כביש 1 וכביש 443.

פוליטי

מנדלבליט אישר לזמן לחקירה את חברי הכנסת זועבי וזחאלקה במסגרת פרשת בל"ד

ביטחוני
במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, לוחמי משמר הגבול ושוטרי מחוז ש״י באיו״ש 10 מבוקשים. 9 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט.

במנשה- בנור א-שמס נעצר מבוקש.

בבנימין- במ.פ אל עמרי נעצר מבוקש. במזרע א-נובני נעצר מבוקש.

בעציון- בבית ג׳אלא נעצרו 3 מבוקשים. בצוריף נעצר מבוקש.

ביהודה- בבית עווא נעצר מבוקש. בתפוח נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמא"ס. בדיר צמת נעצר מבוקש.

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט.

בנוסף, במהלך סריקות אמל"ח בשיתוף שוטרי מחוז ש״י בכפר בית ג׳אלא שבחטיבה המרחבית "עציון", נמצאו 3 נשקי ציד, 2 אקדחים, ציוד צבאי, תחמושת ומאות כדורים.

כמו כן, במהלך סריקות אמל"ח בכפר דיר צמת שבחטיבה המרחבית "יהודה", מצאו כוחות צה״ל נשק מייצור עצמי.

הממצאים הועברו לחקירת כוהב״ט.

מדיני

שר החוץ המצרי ייצג את מדינתו בהלווייתו של פרס

אובמה הורה להוריד את דגלי ארה"ב לחצי התורן לזכר פרס * בצעד יוצא דופן קרא נשיא ארה"ב להורדת הדגל בבית הלבן, בבסיסים צבאיים ובשגרירויות ברחבי העולם. אובמה צפוי להגיע להלוייתו של פרס שתתקיים מחר בירושלים

חוץ

סוריה: ארגון אופוזיציה סורי: פתרון פוליטי אינו מעשי לסיום הלחימה

עיראק: ארה"ב: אין חשד לחומר כימי בפגז שדאעש ירה לבסיס צבאי בעיראק

ארה"ב: הפנטגון הודיע כי הטיל שארגון "המדינה האסלאמית"  ירה לעבר בסיס אמריקני בעיראק בשבוע שעבר לא הכיל חומר כימי, כפי שחששו תחילה. חומר שומני שנמצא על שבר של הטיל הצביע בבדיקה ראשונית על שימוש בגז חרדל. לדברי גורם רשמי, בדיקה נוספת שנערכה שללה את החשד.

חדשות

הקרחונים הנמסים בגרינלנד מאיימים לחשוף מתקן גרעיני סודי * מומחים חוששים כי מתחם סודי ביותר של צבא ארה"ב משנות המלחמה הקרה ובו פסולת רעילה, שנחשב קבור לעולמים מתחת לכיפת הקרח בגרינלנד, ייחשף בתוך כמה עשורים בשל ההתחממות הגלובלית (הארץ)

מעבר טאבה בין ישראל למצרים ייקרא "מעבר בגין" * השר כץ: אין ראוי ממנחם בגין שיזם וחתם על הסכם השלום עם מצרים, שהקשר החי בין המדינות יקרא על שמו. הטקס נערך בדיוק ביום בו נערכה בכנסת ההצבעה על הסכמי קמפ דיוויד (port2port)

צרכנות

מדוע חומר שאסור להכניס לסבונים עדיין נמצא במשחת שיניים * טריקלוזן, הכימיקל שייאסר לשיווק בסבונים אנטי-בקטריאליים לפי הודעת ה-FDA לאחרונה, עדיין מותר לשימוש במותג קולגייט טוטאל (הארץ)

כלכלי

ועדת המכסות של משרד הכלכלה פרסמה אתמול (ד') את ההליך התחרותי ליבוא גבינות קשות ("גבינה צהובה") לשנת 2017. במסגרת זו תחולקנה הקצאות בהיקף של 5,600 טון ליבוא גבינות קשות בפטור ממכס. * מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג: ההליך התחרותי ליבוא גבינות קשות, שמשרד הכלכלה החל להפעיל כבר לפני כשנה וחצי, כבר הביא להגברת התחרות ולהפחתת המחירים לצרכן (גלובס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן