Skip to content

משטרת ישראל סכלה פיגועי טרור בחיפה ובצפון

שישה תושבי הכפר ע'ג'ר, בהם ארבעה בני משפחה, מואשמים בעבירות ביטחוניות חמורות לאחר שקיבלו מטעני חבלה מחיזבאללה אותם היו אמורים לטמון במרכזי קניות בחיפה, בעיר נשר ובצומת גולני. התוכנית לא יצאה לפועל בין השאר משום שהנאשם המרכזי שכח היכן הניח את המטענים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל, היחידה המרכזית (ימ"ר) צפון, בשיתוף שירות הביטחון הכללי, חשפה לאחרונה תשתית טרור וסיכלה פיגוע טרור בצפון המדינה, כך הותר היום (חמישי) לפרסום לאחר שפרקליטות מחוז צפון הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד שישה נאשמים מכפר ע'ג'ר השוכן כשחלקו בשטח ישראל וחלקו השני בשטלח לבנון (שלושה אחים, בני דודים וחברים), בגין עבירות ביטחון חמורות, ובהן סיוע לאויב במלחמה, ריגול, מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר, ניסיון ליבוא נשק ועבירות נוספות.
מעובדות כתב האישום, עולה כי סעד קהמוז (אביהם של האחים – דיאב,יוסף וג'מאל), תושב ע'ג'ר שנשפט בשנת 2003 בבית המשפט המחוזי בנצרת בשל כתב אישום בו יוחסו לו עבירות סמים וביטחון מול מי ששיתף פעולה עם ארגון חיזבאללה. נמלט ללבנון בשנת 2006, במהלך ניהול משפטו ומאז הוא משמש כסוחר סמים, הפועל בשירות החיזבאללה.

בסוף שנת 2015, קשר הבן דיאב קשר עם אביו סעד על מנת לבצע הברחות סמים מלבנון לישראל. האב סעד הנחה את דיאב לרכוש שני מחשבים שבאמצעותם יקיים קשר עם מפעיליו בחיזבאללה, באמצעות העברה וקבלה של הודעות דוא"ל מוצפנות. בהמשך הונחה דיאב ע"י מפעיליו בחיזבאללה לרכוש מכשיר טלפון סלולרי לצורך ביצוע צילומים עבור הארגון, וכך הוא עשה.
במהלך החודשים מרץ – אפריל 2016 תואמה בין דיאב לבין החיזבאללה הברחה מלבנון אל ישראל באמצעות חילופי הודעות דוא"ל מוצפנות. בהמשך, ולפי ההנחיות, פגש דיאב באזור הגדר בפעילי חיזבאללה, שהמתינו בצידה הלבנוני של הגדר, וקיבל לידיו שתי חבילות שהכילו 2 מטעני חבלה מאולתרים וכן סכום של 5000 דולר. עוד עולה, כי בחודש מאי השנה התבקש דיאב ע"י חיזבאללה לאתר מקום לביצוע פיגוע בחיפה. דיאב הבין כי מטעני החבלה מיועדים לביצוע הפיגוע והודיע למפעיליו כי הוא מוכן לבצע פיגוע.
דיאב ביצע סיור במקום אך בשל החשש כי בחיפה מותקנות מצלמות אבטחה רבות הוא סבר כי עדיף לבצע את הפיגוע המתוכנן במקום אחר, וחיפש יעד חלופי לביצוע הפיגוע. סמוך לאחר מכן, בעת שנסע דיאב באזור צומת טורעאן, הבחין בתחנת אוטובוס ובה חיילים רבים וחשב כי מקום זה מהווה יעד מתאים לפיגוע, שכן ניתן לפגוע בחיילים רבים, וצילם את המקום.
הפרשיה נחשפה לאחר שדיאב "שכח" היכן בדיוק הטמין את חומרי הנפץ ואלו נמצאו כאמור מאוחר יותר.
ב- 30  ביולי 2016 נמצא על ידי חקלאי בשטח פתוח למרעה בקר וצאן בצדו המערבי של כביש 90 סמוך למטולה תיק ובו 2 מטעני חבלה. החקלאי הזעיק את המשטרה ובדיקת מטעני החבלה ע"י חבלני המשטרה ושירות הביטחון הכללי  העלתה כי מקורם של המטענים הוא מעבר לגבול ומצביעים על מעורבות של חיזבאללה בהחדרתם לתחומי המדינה. החקירה הוטלה על ימ"ר צפון שבתום חקירה מאומצת בשיתוף השב"כ, נחשף כי המטענים הוברחו משטח לבנון לתחומי שטח מדינת ישראל  ע"י מספר חשודים בני משפחה מהכפר עג'ר אשר הסתייעו בבן משפחה נוסף ששימש כאיש קשר בלבנון מול גורמי  חיזבאללה. עם התקדמות החקירה בתאריך 4.9.16 נעצרו 3 החשודים הראשונים: עאדל עוינאת בן 29, מוחסן קהמוז בן21 ו-דיאב קהמוז בן 31. בהמשך החקירה נעצרו 4 חשודים נוספים: ממדוח אברהים בן 21, ג'מיל קהמוז בן 29, יוסף קהמוז בן 34, כולם תושבי ע'ג'ר ו-מאהר חרבואי בן 29 תושב ירכא שבגליל המערבי. כנגד כלל החשודים הנמצאים במעצר הוגש היום כתב אישום בו הם מואשמים בין היתר בעבירות של  מסירת ידיעה למטרת ריגול, סיוע לאויב במלחמה, ייצור יבוא ויצוא נשק בלי רשות, מגע עם סוכן חוץ וסחר בסמים. למעט שאר העצורים,  חרבואי יואשם רק בשל ניסיון הברחת סמים לישראל.

הכפר ע'ג'ר - חציו בישראל חציו בלבנון (צילום מסך)
הכפר ע'ג'ר - חציו בישראל חציו בלבנון (צילום מסך)

עוד עולה מחומר החקירה כי בסוף חודש אוגוסט האחרון ובשל החשש כי מציאת התיק תוביל למעצרו, החליט דיאב להסתיר את שני המחשבים באמצעותם קיים את הקשר עם מפעיליו בחיזבאללה. הוא הכניס את שני המחשבים לשקית אותה הסתיר בתנור עצים, שנמצא בחצר ביתו ואלו נחשפו לאחר מעצרו.
במשטרת ישראל מציינים כי החיזבאללה וארגוני טרור נוספים עושים מאמצים גדולים לבצע פיגוע בשטח מדינת ישראל תוך ניסיון לגיוס משתפי פעולה מקרב אזרחי המדינה וכן כי החקירה שהייתה מהירה יסודית ומסועפת הובילה למעצרם של כל חברי תשתית הטרור ומנעה פיגוע רב נפגעים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן