Skip to content

ראשון 09 אוקטובר 2016 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה מסע ירי בירושלים, שוטר ואישה נהרגו, המחבל שהיה אמור להתחיל לרצות היום עונש מאסר בגין אלימות חוסל לאחר מרדף (בטחוני) * דרמה ברשות השנייה: סדן וזינגר הודחו מדירקטוריון חדשות 10 (תקשורת) * נכשל המו"מ בין דויטשה בנק לרשויות בארה"ב (כלכלי) ביטחוני פיגוע ירי ב-3 זירות בירושלים: פיגוע ירי מרכב חולף בגבעת התחמושת בירושלים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

מסע ירי בירושלים, שוטר ואישה נהרגו, המחבל שהיה אמור להתחיל לרצות היום עונש מאסר בגין אלימות חוסל לאחר מרדף (בטחוני) * דרמה ברשות השנייה: סדן וזינגר הודחו מדירקטוריון חדשות 10 (תקשורת) * נכשל המו"מ בין דויטשה בנק לרשויות בארה"ב (כלכלי)

ביטחוני

פיגוע ירי ב-3 זירות בירושלים: פיגוע ירי מרכב חולף בגבעת התחמושת בירושלים מול המטה הארצי: 2 הרוגים ולפחות 6 פצועים * אישה כבת 60 ושוטר כבן 30 נרצחו בפיגוע הירי * מחבל הגיע אל צפון ירושלים ופתח בירי לעבר תחנת הרכבת הקלה סמוך לגבעת התחמושת – ארבעה בני אדם נפצעו. * לאחר מכן הוא נמלט לעבר קבר שמעון הצדיק ופצע שם אדם נוסף, התבצר שם וחוסל.

– המחבל – בן 39 מסילוואן שבמזרח י-ם * ארדן: "המחבל מירושלים בעל תעודת זהות כחולה, לא הייתה התרעה" * המחבל השתחרר ממעצר לפני 5 ימים  והיה אמור להתחיל היום לרצות עונש מאסר * כתב אישום הוגש נגד מוסבח אבו-סביח לפני כשנה, בשל הטענה שברשתות החברתיות העלה פוסטים של תמיכה בטרור ובמחבלים, וכן בארגוני טרור שונים. שר הפנים הוציא נגדו איסור יציאה מהארץ לפני כמה חודשים * הוצא צא"פ על פרטי החקירה

– חמאס: "הפיגוע בירושלים הוא מעשה גבורה" – "תגובה טבעית לפשעי הכיבוש הציוני, קוראים להחרפת הפיגועים"

– בעזה חוששים: ישראל תפתח בגל חיסולים ברצועה ובגדה * מקורות בעזה מדווחים כי הזרוע הצבאית של חמאס הזהירה את אנשיה מפני תגובה ישראלית חריפה על הפיגוע בירושלים. * לפי הדיווחים מעזה אנשי חמאס הוזהרו לא לנוע בגלוי ולשמור פרופיל נמוך (ענין מרכזי)

פוליטי

בטחוני: השר אריאל על הפיגוע: "חלק מהתשובה הוא בנייה בירושלים" * קלמנוביץ': דרושה פעילות מאסבית בכפרים * הנגבי: מורגלים באכזריות ובירי ללא הבחנה של מחבלים * ח"כ ברקו: שר הפנים צריך לפעול לשלילת אזרחות של מחבלים

– ברקת: שוב אנו עדים לטרור האכזרי וחסר הרחמים שפוגע באזרחים" – "נמשיך לקיים את שגרת חיינו תוך מלחמה חסרת פשרות בטרור"

– ח"כ בר לב: אזרחי ישראל משלמים בחייהם מחיר על ההשתהות של רה"מ * הרצוג: מפגעים נתעבים לעולם לא יכריעו אותנו

פרס: נתניהו: "בכוונתי להביא לכך שהקריה למחקר גרעיני תיקרא על שמו של שמעון פרס"

גיוס חרדים: שקד ללפיד: חוק הגיוס של הממשלה הנוכחית הביא לגיוס נרחב יותר של חרדים * שקד טוענת כי התנגדה לחוק הגיוס של הממשלה הקודמת וכי האופוזיציה מנסה להוביל מהלכים שנוגדים את הכרעת הציבור וכי שופטי בג"ץ פוסלים החלטות ממשלה באופן עקבי

מדיני

סרטון חדש של משרד החוץ (של עיוות מציאות), הופק באנגלית עבור מאמצי ההסברה בחו"ל: הפלסטינים כובשים זרים שהגיעו לישראל אחרי שליטה יהודית

חוץ

המלחמה הקרה: ארה"ב מחפשת תגובה להתקפות הסייבר של רוסיה, אך חוששת מהסלמה * אובמה יכול להפעיל את מערך הסייבר שלו נגד מוסקבה, אך מתקפת נגד רוסית על מאגרי רישום בוחרים עשויה לגרום לכאוס בקלפיות, ווושינגטון אינה יכולה להבטיח את שליטתה בתוצאות העימות (הארץ)

איראן: ארה"ב הסירה עוד עיצומים מעל איראן * מחלקת האוצר האמריקאית הבהירה כי ניתן לקיים עסקאות עם ישויות הנשלטות על ידי אישים אסורים באופן חלקי או מלא, אף שהן נעשות בדולרים אמריקאיים. * בכיר כלכלי: "אין ספק שזו הקלה של העיצומים" (nrg)

הבחירות בארה"ב: אחרי שפילג את המפלגה הרפובליקאית, טראמפ הצליח לפלג גם את פוקס ניוז * שני מגישים בכירים ברשת התווכחו אחרי שנטען שטראמפ מתראיין רק אצל מגישים ידידותיים

גרמניה: מצוד נרחב אחר פליט שהכין חומרי נפץ

טורקיה: שמונה חיילים נהרגו בפיגוע בדרום-מזרח המדינה

סוריה: 31 לוחמי דאעש נהרגו בתקיפות הקואליציה בצפון סוריה

רוסיה: המשטרה ירתה למוות בשמונה חמושים בצ'צ'ניה

בריאות

במשרד הבריאות מתקיימת הבוקר הישיבה הראשונה של ועדת סל התרופות * ליצמן לוועידת סל התרופות: לייעד 200 מיליון למחלות קשות

תקשורת

דרמה ברשות השנייה: סדן וזינגר הודחו מדירקטוריון חדשות 10 * מועצת הרשות השנייה החליטה היום להדיח את רמי סדן מתפקידו כיו"ר חדשות 10 כמו גם את זינגר מחברותו בדירקטוריון זאת לאחר שמועצת הרשות השנייה מצאה "אי-דיוקים בטופסי הגשת המועמדות של השניים לכהונה כנציגי ציבור בדירקטוריון חברת החדשות" * החוק דורש ניסיון של חמש שנים לפחות בתפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף נכסים משמעותי. סדן דיווח כי עבד בשערי צדק ב-2006-1986. והיה דובר בית החולים וחבר הנהלת בית החולים, ממונה על כל הפרסומים של בית החולים ואחראי לפרסומים שהופצו בעולם. אולם שבפועל, סדן שימש דובר שערי צדק במשרה חלקית במשך שלוש שנים בלבד, ומעולם לא היה חבר הנהלת בית החולים. בכל אותם שנים הוא עבד לבדו בתחום הדוברות, ולא ניהל אנשים תחתיו * גם בעניינו של הדירקטור זינגר עלו מספר שאלות לגבי הצהרותיו ערב קבלתו לתפקיד. זינגר הצהיר אז כי אין לו כל זיקה פוליטית או קשר לשר מכהן בעבר או בהווה, אך לאחר מכן התברר כי הוא היה מועמד ברשימת יש עתיד בבחירות המוניציפליות בתל-אביב בשנת 2013.

נדל"ן

תוצאות ביניים לסקר bizportal על מחירי הדיור: 46% ממשתתפי הסקר סבורים שבשנה הקרובה מחירי הדירות ימשיכו לטפס (רובם סבורים שתהיה זו עליית מחירי קלה), 17% ממשתתפי הסקר סבורים שהמחירים יתייצבו ו-37% סבורים שנראה ירידות מחירים

כלכלה

דויטשה בנק: דיווח: נכשל המו"מ בין דויטשה בנק לרשויות בארה"ב * לפי הדיווח בעיתון הגרמני "בילד", מנכ"ל דויטשה בנק ג'ון קריאן, שנפגש עם בכירים במחלקת המשפטים האמריקאית, נכשל בניסיון להגיע לפשרה בכל הנוגע לקנס שהוטל על הבנק בעקבות פרשת האג"ח מגובות המשכנתאות * מנכ"ל דויטשה בנק ג'ון קריין נפגש ביום שישי בארה"ב עם נציגי משרד המשפטים האמריקני ונכשל בניסיון להגיע להסכמות. הפגישה הייתה כמובן בעניין דרישת משרד המשפטים האמריקנים לתשלום קנס של 14 מיליארד דולר מצד דויטשה בשל חלקו של הבנק באירועי משבר הסאב פריים בארה"ב בשנים 2007-2008. אותה דרישת תשלום הייתה זו שלקראת סוף ספטמבר הכניסה את הבנק הגרמני לסחרור של ממש ושפל נוסף במחיר המניה.

אשראי: לאומי קארד וההסתדרות ישתפו פעולה בהנפקת כרטיס אשראי חדש * המהלך צפוי לתרום ללאומי קארד, שעתידה להיפרד מבנק לאומי ומחזיקה כיום במועדון צרכני יחד עם שופרסל ופז, כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה (דה מרקר)

שביתה: אחרי שביזבזו 10 מיליארד שקל: חברי אגד מנסים לסחוט עוד 6 מיליארד שקל * חברי אגד קיבלו 10 מיליארד שקל מאז שנת 2000 כדי להיערך לתחרות, אך במקום להתייעל היו להם תוכניות אחרות עבור הכסף הציבורי * כשהברז הציבורי נסגר, מה עושים? שולחים את ההסתדרות לאיים בשביתה (דה מרקר)

שביתה: עובדי רשתות יהודה באשקלון פתחו בשביתת אזהרה ליום אחד על כך שהנהלת המפעל אינה מכירה בהתארגנותם לוועד עובדים בתוך הסתדרות "מען"

מקומי

ירושלים: הרכבת הקלה שבה לפעילות סדירה – לאחר שמוקדם יותר פעלה בשירות מקוצר עקב הפיגוע בגבעת התחמושת

חרדים

בג"ץ: הראשל"צ יוסף תקף את שופטי בג"ץ על התערבותם בנושאי דת: "בחרו בהם לשופטים ולא לרבנים, ואסור להם להתערב בענייני הלכה"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן