Skip to content

שוטר יס"מ – רס"מ יוסף קרמה ועובדת הכנסת בפנסיה לבנה מליחי נרצחי פיגוע הירי

הלווית שוטר היס"מ תתקיים היום בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. הלווייתה של מליחי תתקיים היום, בבית ההלוויות קהילת ירושלים בגבעת שאול. חבר כנסת אלוף במיל' אייל בן ראובן (מחנה ציוני) תוקף את הממשלה: "הדרג המדיני לא חותר למגעים ופתרון ומסתתר מאחורי גבם של לוחמים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותרו לפרסום שמות שני הרוגי הפיגוע שאירע הבוקר (ראשון) בירושלים. רס"מ יוסף קירמה ז״ל, 29 (הועלה בדרגה לאחר מותו) התגייס למשטרת ישראל לפני כארבע שנים, הותיר אחריו אישה, הורים ושני אחים ולבנה חממה, תושבת ירושלים כבת 63. הלוויתו של קירמה תתקיים הערב (ראשון) בשעה 17:30, בחלקה המשטרתית בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. הלווייתה של לבנה מליחי תתקיים היום, ב 19:30, בבית ההלוויות קהילת ירושלים בגבעת שאול
מליחי הותירה אחריה בעל, שלוש בנות וששה נכדים. לבנה מליחי עבדה בכנסת יותר מ 30 שנה, תחילה במזנון הכנסת ואחר כך התקבלה כעובדת כנסת מן המניין ועבדה שנים רבות במחלקת המשק. עובדי הכנסת הוותיקים זוכרים אישה חמה מאד, אהובה על הכול, מסורה, אכפתית וצנועה. גם לאחר צאתה לגמלאות בשנת 2010, המשיכה לבנה מליחי להיות בקשר עם הכנסת והמשיכה להשתתף באירועי הכנסת השונים ממש עד לימים אלה. מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ שלח תנחומים למשפחתה: "עובדי הכנסת המומים מהרצח הנורא וכואבים יחד עם משפחתה של לבנה מליחי שרבים בכנסת הכירו היטב. תנחומיי בשם כול משפחת הכנסת. יהי זכרה ברוך"

לבנה מליחי ויוסף קרמה נרצחי הפיגוע
לבנה מליחי ויוסף קרמה נרצחי הפיגוע

יוסף ז"ל, לוחם ביחידת הסיור המשטרתית (יס"מ) במחוז ירושלים, נורה הבוקר במהלך חילופי האש עם המחבל תוך שהוא מבצע מרדף רכוב אחריו וחותר למגע בחירוף נפש על מנת לנטרל את המחבל ולמנוע פגיעה נוספת בחפים מפשע.  קרמה פונה לבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא פצוע באורח אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייו, עד שלבסוף נאלצו לקבוע את מותו.  הוא התגייס למשטרת ישראל לפני כארבע שנים, הותיר אחריו אישה, הורים ושני אחים.
בחודש דצמבר אשתקד, במהלך סיור בגזרת ירושלים הבחין יוסף ז"ל באדם שהסתובב בצורה חשודה ליד גן ילדים בעיר. יוסף ז"ל, ושותפו לסיור החליטו לבדוק את החשוד ובחיפוש על גופו איתרו סכין. בחקירתו הודה החשוד שתכנן לבצע בפיגוע דקירה. על פועלו  הוענק שוטר היס"מ ציון לשבח ממפקד מחוז ירושלים. בני משפחתו, השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, מפקד מחוז ירושלים,  ניצב יורם הלוי, מפקדים וחברים לנשק ילוו את יוסף ז"ל בדרכו האחרונה ויחלקו לו כבוד אחרון.

קירמה ולבנה  נרצחו הבוקר (ראשון) מירי המחבל תושב הכפר סילוואן בשתי זירות שוהות באזור גבעת התחמושת בירושלים, לא רחוק מבניין המטה הארצי של משטרת ישראל. בפיגוע הירי נפצעו עוד חמישה בני אדם,  שלושה נפצעו באורח בינוני ושתי נשים באורח קל. אחד מפצועי ירי הפיגוע הוא אזרח פלסטיני בן 63. הפצועים פונו לבתי החולים בבירה, המחבל נוטרל בירי שוטרים ונהרג. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר בזירת הפיגוע כי לא היו התרעות ממוקדות, וציין כי המחבל שביצע את הפיגוע נשא תעודת זהות כחולה.

תיעוד מצמרר – הרגע בו נורה שוטר יס"מ

מחקירה ראשונית העלתה כי המחבל, תושב קלנסוואה  נסע ברכבו מכיוון צומת הגבעה הצרפתית, המשיך בנסיעה במהירות לכיוון תחנת הרכבת הקלה מול המטה הארצי ופתח בירי לעבר כמה בני אדם שעמדו בתחנה. כתוצאה מהירי נפצעה אישה באורח אנוש שמתה מאוחר יותר מפצעיה. הוא המשיך בנסיעה לכיוון צומת קלרמון-גאנו וירה לעבר שתי נשים שהיו ברכבן.

המחבל המשיך בנסיעה לכיוון שייח ג'ראח, עצר את רכבו בצד הכביש, הבחין בצוות לוחמי יס"מ שנסעו לכיוונו באופנועים וירה לעברם. כתוצאה מהירי הזה נפגע שוטר באורח אנוש, שמת מפצעיו, ושוטר נוסף נפגע באורח קל. צוות לוחמי משמר הגבול שקיבל את הדיווח והיה בסמוך הבחין במחבל ברכבו, ירה בו והרג אותו. בשל דיווחים של אזרחים, כוחות הביטחון ערכו סריקות אחר חשודים נוספים וחשדות אלו נשללו.

המחבל, תושב הכפר סילוואן במזרח העיר, היה אמור להתייצב היום בכלא רמלה על מנת לרצות מאסר בגין פרסומי שטנה ברשת הפייסבוק ומעשי אלימות, אך לא התייצב. הוא נסע במהירות מכיוון צומת הגבעה הצרפתית ופתח באש לכיוון ישראלים בתחנת הרכבת הקלה מול המטה הארצי. לאחר מכן המשיך דרומה וירה באישה ששהתה ברכבה. בכניסה לשכונת שייח ג'ראח עצר את רכבו. בדקה הזו הוא הבחין בצוות לוחמי יס"מ על אופנועים שנסעו לכיוונו וירה לעברם. קירמה, אחד מלוחמי היס"מ שחתר למגע, נפצע באורח אנוש ושוטר נוסף נפצע באורח קל. צוות לוחמי מג"ב שקיבל את הדיווח והיה בסמוך הבחין במחבל ברכבו עם נשקו וביצע ירי מדויק לעברו ונטרלו. ממד"א נמסר כי חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול רפואי ל-8 פצועים בסך הכול.
בתחילה פונו האישה וקירמה לבית החולים הדסה עין כרם בבירה, אך ניסיונות ההחייאה בהם כשלו ומותם נקבע במקום. בנוסף אליהם פונו לבתי החולים בירושלים חמישה פצועים בדרגות שונות. פרמדיק מד"א אהרון אדלר, שטיפל בחממה סיפר על רגעי הדרמה. "כשהגעתי למקום האירוע ברחוב חיים בר לב הבחנתי באישה כבת 60 עם פצע ירי בפלג גופה העליון, היא הייתה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים, העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ שלנו שהייתה למקום והיא פונתה לבי"ח הדסה הר הצופים כשמצבה אנוש".

ראש עירית ירושלים ניר ברקת הגיב לפיגוע ואמר: "שוב אנו עדים לטרור האכזרי וחסר הרחמים שפוגע באזרחים תמימים ומנסה לשבש את שגרת חיינו ולפגוע בנו. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים. לא ניכנע ונמשיך לקיים את שגרת חיינו תוך מלחמה חסרת פשרות בטרור ובהסתה הפרועה. אני משבח את כוחות הביטחון שפעלו מיד, יצרו מגע ונטרלו את המחבל ומבקש לחזק אותם בעבודת הקודש שהם עושים במהלך כל השנה ובמיוחד כעת בתקופת החגים.  אני מבקש מהציבור לגלות אחדות, עוצמה ונחישות במלחמה כנגד טרור המפגעים הבודדים ולהמשיך בשגרת החיים". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע בפתח ישיבת הממשלה שנערכה הבוקר: "חווינו בירושלים פיגוע ירי של מחבל רכוב. הוא פגע בכמה אנשים. אנחנו עדיין מבררים את הפרטים והכוחות פועלים בשטח. אני מבקש לשלוח איחולי הצלחה לפצועים – וגם לומר, כפי שזה נראה מהדוחות שאנחנו מקבלים שהייתה כאן פעולה מהירה ונחושה מאוד של שוטרי משטרת ישראל שדלקו אחרי המחבל וחיסלו אום במהלך חגי תשרי תוך ערנות מקסימלית ואחריות". השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שהגיע לזירת הפיגוע, אמר לעיתונאים כי לא הייתה התרעה ממוקדת על פיגוע במקום והדגיש כי מדובר במחבל בעל תעודת זהות כחולה.

ח"כ האלוף במיל' איל בן ראובן (מחנ"צ) הגיב בעקבות הפיגוע והאשים את הדרג המדיני שמסתתר מאחורי גבם של לוחמים ואיננו חותר למגע ופתרון מדיני. "הערכתי העמוקה ללוחמים שחתרו למגע וסיימו את האירוע במהירות. אני משתתף בצער המשפחות ומאחל החלמה לפצועים", אמר חבר הכנסת, והאשים את הממשלה כי  אינה עושה דבר להביא את הסכסוך עקוב הדם לידי פיתרון. "הדרג המדיני מסתתר מאחורי גבם של הלוחמים ואיננו חותר למגע ולפתרון מדיני הכולל היפרדות בין החברה הישראלית לחברה הפלסטינית"" אמר בן ראובן, "לאורך זמן, זהו הפתרון האפשרי היחידי ולשם צריך לחתור, מתוך עמדת כח שנשענת על כוחות הביטחון המצוינים שעומדים לרשותנו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן