Skip to content

מדוע כדאי לעשות קורס לגמול השתלמות?

גמול השתלמות ניתן לעובדים המסיימים השתלמויות וקורסים מקצועיים בהיקף של לפחות 400 שעות לימוד. קבלת זכאות לגמול השתלמות מאפשרת לעובד ללמוד מבחר קורסים המוכרים לגמול השתלמות וליהנות מתנאי העסקה טובים יותר. הקורסים נועדו להרחיב את אפיקיו של העובד ולהעניק לו כלים חדשים המאפשרים לו להתמקצע, ובמקרים מסוימים להתקדם בתפקידיו בארגון או לעבור הסבה מקצועית של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גמול השתלמות ניתן לעובדים המסיימים השתלמויות וקורסים מקצועיים בהיקף של לפחות 400 שעות לימוד. קבלת זכאות לגמול השתלמות מאפשרת לעובד ללמוד מבחר קורסים המוכרים לגמול השתלמות וליהנות מתנאי העסקה טובים יותר. הקורסים נועדו להרחיב את אפיקיו של העובד ולהעניק לו כלים חדשים המאפשרים לו להתמקצע, ובמקרים מסוימים להתקדם בתפקידיו בארגון או לעבור הסבה מקצועית של ממש למקצוע יותר חביב עליו. כדאי לדעת כי העובד זוכה לגמול מקצועי ולהטבה כספית עקב השתתפותו בקורסים ייעודיים בהתאם לקבוע בהסכמים הקיבוציים.

למעשה, המטרה העיקרית של גמול ההשתלמות היא "להכשיר" מקצועית כוח אדם המשרת בשירות הממשלתי והציבורי, להעלות את מעמדם של עובדי המדינה בעיני הציבור בישראל, ולשפר את רמתם המקצועית של העובדים. חשוב לציין כי במאי 1979 נחתם הסכם גמול השתלמות בין נציבות שירות המדינה להסתדרות ההנדסאים והטכנאים כדי לתגמל את העובדים ולשפר את רמתם המקצועית. לאורך השנים נחתמו הסכמים עם מעסיקים ואיגודים מקצועיים נוספים.

תוספת שכר ולימודים בחינם לאחר קורס לגמול

קורס לגמול השתלמות נחשב להטבה מהמעסיק אך יש לקורסים יתרונות רבים נוספים, לעובד ולמעסיק. העובד זוכה לתוספת שכר ללא צורך להמתין שנים ארוכות עד להעלאת שכרו, והוא יכול לרכוש השכלה מקצועית הנוגעת לרוב לתחום עיסוקו, ללא צורך לשלם תמורת הקורס מאחר והעלות מוטלת על המעסיק לדוגמא, עובד בחברת יחסי ציבור שנדרש להתחיל לנהל קמפיין שיווק באינטרנט ללקוחות שלו ישלח לקורס לגמול השתלמות בנושא הספציפי על מנת להכשיר אותו לעבודה זו.

כדאי לדעת כי הזכאות לגמול השתלמות שמורה לרוב לעובדים בשירות המדינה, וכן לעובדים במגזר הציבורי, ברשויות מקומיות, במשטרה, במשרד הביטחון ולהנדסאים וטכנאים, אך עדיין קיימים עסקים פרטיים ששולחים את העובדים הוותיקים שלהם לקורס כזה. יש לזכור כי הקורס לגמול השתלמות כרוך בהטבה כספית ולא כל העובדים זכאים לכך. בהתאם להחלטת נציבות שירות המדינה רק עובדים בעלי 12 שנות לימוד לפחות, שלמדו לפחות שנתיים במוסד להשכלה גבוהה, ובעלי דרגה 6 לפחות בדירוג המנהלי זכאים להטבה. כמו כן, העובד אינו יכול לבחור סתם כך את הקורסים מאחר ועליו לבחור קורסים המתאימים לתחום עיסוקו, עם זאת יש מקרים יוצאים מהכלל, וניתן לבחור גם קורסים המעניינים את העובד ורלוונטיים לעבודתו.

יתרונות עבור העובד והמעסיק

עובדים המשתתפים בסדנאות או קורסים לגמול השתלמות זוכים ליתרונות רבים כגון העשרת הידע המקצועי הרלוונטי לתחום עיסוקו של העובד, הרחבת הידע והאופקים בתחומים שונים, לימודים בחינם ללא כל עלות מצד העובד, תוספת שכר, שיפור בתנאי ההעסקה ואפשרות לשבור את השגרה. מעבר לכך, העובד הופך למקצועי יותר ובמידה ויחליט לחפש בהמשך מקום עבודה חדש הוא זוכה לכלים מקצועיים עדכניים המשפרים את יכולותיו, ומאפשרים לו לשפר את תנאי ההעסקה שלו במקום עבודה אחר.

גם המעסיקים מרוויחים מיציאת עובדים לקורסים המוכרים לגמול השתלמות, מאחר והעובדים הופכים למקצועיים יותר, ומשפרים את כישוריהם ויכולותיהם. מעבר לכך, העובד חוזר מהקורסים מאושר יותר ונאמן יותר למקום עבודתו ולמעסיק. השתתפות בקורסים לגמול השתלמות מחדירה מוטיבציה בקרב העובדים וכך המעסיק יכול ליהנות מביצועים טובים יותר של עובדיו ומשיפור משמעותי בביצועי הארגון. בנוסף, המעסיק יכול לחסוך בעלויות כוח אדם מאחר וברשותו עובדים מקצועיים יותר והוא יכול להטיל עליהם תחומי אחריות נוספים במקום להעסיק עובדים חדשים.

לאחר קבלת אישור ממקום העבודה יכול העובד לבחור קורסים שונים במגוון מוסדות לימוד הפרוסים ברחבי הארץ. העובד יכול לבחור מתוך רשימת קורסים המעניינים אותו בתחום רלוונטי הקשור באופן ישיר או עקיף לעבודתו.

2 Comments

  1. מרצה
    15 באוקטובר 2016 @ 8:08

    שטויות- אין מעסיקים פרטיים ששולחים לקורסי גמול. קורסי גמול השתלמות הם כסת"ח לעניין תוספות שכר. קורסי הגמול הם "קורסי נוכחות" כי פרט לחתימה על נוכחות בתחילה ובסוף שיעור – אין צורך לעשות דבר, אפילו לא להקשיב. ברוב המכללות, במיוחד בגל מיעוט הביקורות, אוכליפ-שותים-סורגים-קוראיםועוסקים במחשבים ובסלולר, למרות איסור מלמעלה אבל עם אישור בשתיקה של המרצה/המכללה/פקיד העזר, כי לא יריבו עם הקבוצה או עם ועד עובדים מקומי.
    טוב למדינה אם היתה משלמת מחצית צהתוספת וללא קורסים בכלל והיו ניסכים כספי מעבידים, שמן, דלק ושאר בזבוזים. גוף בדיקה רציני אם היה – הרי היה ממליץ כך. למשל מבקר המדינה אך הוא בודאי לא יבדוק כי גם עובדיו הם עובדי מדינה..

    • שחר גלעד
      17 באוקטובר 2016 @ 18:07

      שלום מרצה, אך אני ממש לא מסכים איתך. נפגשתי לא מעט פעמים בעסקים פרטיים ששלחו עובדים לקורסי השתלמות וכן השקיעו בלימודים. אני אחד מהאנשים הללו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן