Skip to content

חוטובלי הורתה למשרד החוץ להפסיק כל קשר עם מרכז מינרבה לזכויות אדם

סגנית שר החוץ הורתה להשעות את הקשר עם המרכז, שעוסק בקידום מחקר אקדמי בנושאי זכויות אדם, והסבירה כי הדרישה באה עקב שיתופי הפעולה שלו עם ארגונים אנטי ציוניים כמו "הוועד הציבורי למניעת עינויים", "בצלם" ועוד. האוניברסיטה העברית: "המרכז לא פוליטי ולא תומך בארגונים או בממשלה". השרה לשעבר ח"כ ציפי לבני: "במקום להתנהל לטובת הפוליטיקה הפנימית, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הנחתה אמש  (שני) את משרד החוץ להשעות את הקשר עם "מרכז מינרבה לזכויות אדם", הפועל בחסות האוניברסיטה העברית. זאת, כך נטען,  על רקע שיתוף הפעולה של מינרבה עם שורה של ארגונים אנטי ישראלים, כמו הוועד הציבורי למניעת עינויים בישראל, גישה, בצלם, המוקד להגנת הפרט, במקום, עמק שווה ועוד.

חוטובלי
חוטובלי

סגנית שר החוץ חוטובלי אמרה כי "לארגונים אלה רקורד של התעלמות מזכויות האדם של היהודים, רובם מעורבים בפעילות אנטי ישראלית ומשרד החוץ לא ישתף פעולה עם ארגונים המכפישים את ישראל מעל כל במה אפשרית".
כמו כן, סגנית שר החוץ חוטובלי דרשה להסיר באופן מידי את שמו של משרד החוץ הישראלי מהאתר של מינרבה שציין את המשרד כאחד מתומכיו: "משרד החוץ מעולם לא מימן את הארגון הזה, שבמסווה של פעילות אקדמית, מקדם אג'נדה פוליטית בשיתוף פעולה עם ארגונים רדיקליים".

מרכז מינרבה בפקולטה למשפטים בירושלים
מרכז מינרבה בפקולטה למשפטים בירושלים

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) הגיבה לדברים אלו הבוקר (שלישי) ואמרה כי במקום להתנהל לטובת הפוליטיקה של הבית היהודי, על סגנית שר החוץ להתנהל לטובת מדינת ישראל וכי פעילות מרכז מינרבה היא חלק משמירת הצביון הדמוקרטי בישראל. "כשרה בממשלות ישראל" אמרה לבני, "לא תמיד אהבתי את פעולות המרכז, אבל זהו חלק מהדמוקרטיה בישראל וחשוב לשמור עליו".

מהאוניברסיטה העברית נמסר: "מרכז מינרבה לזכויות אדם הוא גוף אקדמי לא פוליטי, שנהנה ממוניטין בינלאומי, הפועל במסגרת האוניברסיטה העברית ומעודד הוראה ומחקר בתחום זכויות האדם. במסגרת הפעילות שלו חושף המרכז את הסטודנטים לעמדותיהם של ארגוני זכויות אדם שונים, כמו גם לעמדותיהם של גופי ממשלה רלוונטים, אך אינו מעניק תמיכה לארגונים או לממשלה".

חוטובלי ממשיכה למעשה קו ימני ניצי המוביל את הממשלה לפיו כל דעה ופעולה הנוגדות את הקו הימני ניצי של ממשלת ישראל נתקלות בגינוי וניסיון השתקה ב קרב משרדי הממשלה.
כך הודיע לפני שלושה ימים ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הנחה את יו"ר הקואליציה דוד ביטן  "לפעול מיד עם תחילת מושב הכנסת לשינוי חוק השירות הלאומי, כך שלא ניתן יהיה לבצע שירות לאומי בשורות ארגון "בצלם". בעבר פניתי ליועץ המשפטי לממשלה כדי לשנות את החוק ולעצור את הביזיון הזה, ומאחר ונאמר לי שיש צורך בשינוי חקיקה – כך אפעל", כתב נתניהו בדף הפיסבוק שלו.
נתניהו התרעם על הופעתו של חגי אלעד מנכ"ל ארגון זכויות האדם בצלם בפני חברי מועצת הביטחון של האום בדיון מיוחד שיוחד לבעיית ההתנחלויות בשטחים. אלעד קרא לפורום המדינות לעזור לישראל לפתור את בעייות הכיבוש בשטחים ולפעול להפסקת ההתנחלויות בהם. בדיון השתתפה גם נציגת "ידידי שלום עכשיו" שחיזקה את דבריו של אלעד.
נתניהו כינה את  ארגוני בצלם ושלום עכשיו כארגונים קיקיוניים וכתב: "בדמוקרטיה הישראלית באים לידי ביטוי גם ארגונים קיקיוניים והזויים כמו 'בצלם'. אבל רוב הציבור יודע את האמת". דובר הבית הלבן התייחס אמש גם הוא לסוגיית ההתנחלויות ואמר כי ארה"ב מודאגת מאוד מהתפשטות ההתנחלויות. "הממשל האמריקאי מעריך את המידע שמפרסמים שני הארגונים על המצב בגדה המערבית" אמר הדובר והדגיש כי ארה"ב סבורה שממשלות צריכות להגן על חופש הביטוי וליצור אווירה בה כל הקולות יכולים להישמע.
חגי אלעד מנכ"ל בצלם דחה מכל וכל את דברי ראש הממשלה והודיע כי ארגונו והוא כעומד בראשו פועלים מאהבת המדינה ומבקשים להביא לקיצו סכסוך דמים שנובע בחלקו מהתיישבות מתנחלים בשטחים הכבושים על אדמה פלסטינית.

2 Comments

  1. גורן
    19 באוקטובר 2016 @ 18:04

    אנשים לא מבנים זו ממשלת ימין וזכותה של הממשלה לקבוע מה כן ומה לא הימין לא מבצע מדניות של מר"צ לכן הביקורת לא במיקומה דמוקרטיה דמוקרטיה לפעמים צריך להגן על המדינה מהדמוקרטיה הזו החותרת למעשה תחת השלטון בזרועותיה השונות של ארגונים קיקיונים עם שמות שונים שלמעשה המטרה שלהם לפגוע במדינה ולהחליף את השלטון לא בדרך הדמוקרטית מהאוניברסיטה העברית נמסר: "מרכז מינרבה לזכויות אדם הוא גוף אקדמי לא פוליטי חחחחחח אחלה בדיחה תעבור ברשימת המרצים בכל אותם ארגונים " אקדמיים" תמצא את מיטב המרצים מהשמאל כשציפי ליבני הייתה בשלטון בטח שהיא לא אהבה את אותם ארגונים אבל עכשיו מה לא עושים כדאי להוריד את הימין מהשלטון הכל כשר גם אם זה מסריח

    • אליק מאור
      19 באוקטובר 2016 @ 19:24

      אענה לך בפשטות – בסופו של יום? הפשיזם לא יעבור

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן