Skip to content

מאות מורים הפגינו מול משרד החינוך

המורים מוחים על הקיזוזים והטעויות שנעשו בתלושי משכורותיהם. "הגעתי למצב שלא יכולתי לקנות חיתולים ופורמולה לתינוקת שלי " סיפרה אחת המורות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מאות מורים הפגינו מול משרד החינוך (צילום: דן בר-דוב)

מאות עובדי הוראה היום (יום ד') כדי למחות מול משרד החינוך (הריק, יש לציין לרגל חופשת החג) בתל אביב. במחאה על קיזוז כספי שגוי ממשכורותיהם. המורים מוחים על טעויות שנעשות בתלושי המשכורת שלהם ועל קיזוזים שונים ומשונים בשכרם. המפגינים נשאו שלטים, שעליהם נכתב בין היתר "שכר מלא בזמן" ו"מחדל השכר – לא טעות, מדיניות", וקראו "לא, זה לא טעות – המחדל מדיניות". מורה אחת קראה לזה "ספטמבר השחור של עובדי הוראה" שכן מידי ספטמבר, מזה שנים חוזרת התופעה על עצמה.

אייל נמר, ממובילי המחאה, שנשא דברים בהפגנה קרא  "הגיע הזמן לשינוי סדר עדיפויות במשרד החינוך. לא רפורמה באזרחות או מתמטיקה – הגיע הזמן להעלות את עובדי ההוראה לראש סדר העדיפויות. קודם כל עובדי הוראה ורק אחר כך חמש יחידות, כי בלעדינו לא יוכלו לקיים את התוכניות האלו". ועוד הוסיף  "אנחנו רוצים תלוש שכר ברור ושקוף מהחודש הראשון לעבודה".

מחדל השכר לא טעות,מדיניות (צילום: דן בר-דוב)

נועה, מורה מיוקנעם, שגם בן זוגה עובד הוראה סיפרה במהלך ההפגנה על המצב הקשה אליו נקלעה בעקבות הקיזוז במשכורותיהם : "אני ובעלי מורים, ויש לנו תינוקת קטנה. החודש קיבלנו 10,000 שקלים פחות . אני לא מצליחה לתאר את הבושה של להגיע לסופר ולא להיות יכולה לקנות חיתולים או פורמולה לתינוקת שלי. נאלצתי לפנות להורי שיסייעו לנו"

מורים בהפגנה (צילום: דן בר-דוב)

במכתב שכתבו המורים המוחים  לשר החינוך נפתלי בנט נאמר " אנחנו מבקשים להיפגש איתך – כי אנו מאמינים שרק בידייך, שר החינוך, היכולת לשנות.

אתה לא שותף למחדל בשנים קודמות – וביחד אתך, שר החינוך, אנו בטוחים כי נביא שינוי לטובת כולנו. ביחד אתך, שר החינוך, נוכל לתת מענה אמיתי למחדל השכר הגדול שחוזר בכל שנה מחדש.

אין לנו עניין בסכסוך עבודה או תביעת ענק לצורך כותרות אישיות בעיתונים. אין לנו רצון לקיים שביתה, הפגנות וכו'. אנחנו כאן בשביל לשים קץ למחדל. עובדי ההוראה דורשים שינוי בסדר העדיפויות – שכר מלא ובזמן מהמשכורת הראשונה לפני כל עניין אחר במשרד.

אנו, מארגני המאבק, מוכנים ורוצים להדבר עם השר בנט כדי לייצר פתרון מקיף לנושא! אך יחד עם זאת, איננו מוכנים לקבל כל הדברות של ארגון והסתדרות המורים עם השר בנט במידה ולא יתקיימו כל דרישותינו! לא ניתן ליושבי ראש האיגודים לעשות סיבוב פוליטי על הגב שלנו פעם נוספת!"

ילדי המורים זכו לשיעור באזרחות (צילום: דן בר-דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן