Skip to content

סרטון סוכות חינוכי לבתי ספר: חילוני? אתה ה"ערבה" – בטלן שלא לומד תורה

סרטון תעמולה מדהים מופץ באתר האינטרנט "בריין פופ" ובבתי ספר ממלכתיים בחסות ובמימון משרד החינוך. בסרטון סוכות מוצגים ארבעת המינים. האתרוג – תלמיד חכם, לומד תורה ומקיים מצוות. הערבה – החילוני הבטלן, שרוע על ערסל, אינו לומד תורה ולא מקיים מצוות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתוך הסרטון - ילד הערבה החילוני - לא לומד תורה ולא מקיים מצוות ומתבטל בעריסה
מתוך הסרטון - ילד הערבה החילוני - לא לומד תורה ולא מקיים מצוות ומתבטל בעריסה

סרטון תעמולה דתי בו מוצגת החברה הישראלית כארבעת המינים ובהם החילוני מוצג כערבה, שוכב על ערסל, מתבטל,  חסר דעת, לא מקיים מצוות ולא לומד תורה, מופץ בימים אלו בקרב בתי ספר ממלכתיים בישראל. בסרטון מסביר הקריין לתמר מה הם ארבעת המינים. האתרוג מוצג כתלמיד חכם, לומד תורה ומקיים מצוות לעומת ענף הערבה שהוא תלמיד בטלן (שוכב על הערסל), אינו לומד תורה ולא מקיים מצוות. הקריין מסביר כי למרות זאת הוא חלק מהעם היהודי בישראל.
הסרטון מופיע באתר בריין פופ, תחת סמל משרד החינוך בהדגש כי הוא בחסות המשרד ונחשף היום (שישי) לראשונה על ידי כתב רשת ב' שי זילבר.

בסרטון חינוכי שהופץ לבתי ספר יסודיים בשיתוף משרד החינוך ומוקרן במוסדות ממלכתיים מוסבר כי אחד מארבעת המינים הוא ה"ערבה", חסרת הטעם והריח, שמייצגת את מי שאינם לומדים תורה ואינם שומרים מצוות. בסרט מוצג הילד החילוני מתגונן ומשיב לדברי ההסבר כי הוא אינו ערבה אלא אתרוג, בעל טעם וריח שמסמל את מי שלומד תורה ומקיים מצוות.

ממשרד החינוך ומלשכתו של שר  החינוך נפתלי בנט טרם הגיעה תגובה. כשתגיע תפורסם בהתאם

3 Comments

  1. חיה
    22 באוקטובר 2016 @ 19:22

    שמתם לב שזו שעושה מעשים טובים אבל אינה חכמה בתורה היא אישה?!

    • אליק מאור
      22 באוקטובר 2016 @ 20:42

      אלא מה? הדרת נשים והקטנתן היא חלק מהתפיסה הדתית – אם כי כלפי לחוץ יצהירו הרבנים שאין הדבר כך.

  2. ברכה ברטוב
    22 באוקטובר 2016 @ 16:48

    מבחינתי, לומדי הישיבות הם הם הערבה, מתהלכים כסומים בעולם החילוני. אינם יודעים כלל היסטוריה, ספרות כללית, אינם קוראים ספרי הגות ומחשבה, ספרי באוגרפיה, אינם שומעים מוסיקה וכל דבר המחיה את הגוף ואת הנפש. אני – ללא קריאת ספרים, עולמי אינו שלם כלל וכלל. הם נשארו תקועים כמו לפני אלפיים שנה. הבעיה היא שהם הרבה יותר חשוכים מאבותינו הקדמונים. כל היפה בתורה, שיר השירים, קוהלת וכו' – נעלם מעיניהם. מתיחסים אל הגוף כאילו הוא טמא וכל יחסי האישות שלהם זרים ומוזרים. נתקלתי בצעירים חרדים שאינם מבינים כלל דברים טרוויאליים וכל מעייניהם הוא לימוד תורה ושמירה על החילוניות שתלבשנה צנוע, פן הם יתגרו ויגבר עליהם היצר. לכן שומעים לא פעם על פדופילים ואפילו רבנים, כי היצר הוא דבר שאלוהים העניק לנו ואם כולאים אותו, הוא מתפרץ בדרך לא נכונה. איך הם יכולים להיות אתרוג כשעיניהם לטושות החוצה, וכשהם יוצאים הם מבינים עד כמה אינם יודעים כלום. תורה גם אני יודעת ואף למדתי תלמוד לבחינות בגרות והייתי 4 שנים בבני עקיבא כך שהדת אינה זרה לי.. את השפויים שבהם אני נהנית לשמוע, והם אינם מבטלים את החילוניות. איש באמונתו יחיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן