Skip to content

מסמך צה"לי פנימי: התנהלות נכונה יכולה הייתה למנוע ירי מיותר בפלסטינים

ממסמך צה"לי פנימי שתוכנו נחשף היום עולה כי בצה"ל מבינים כי מניעת יד קלה על ההדק והתנהלות נכונה יכולה הייתה לחסוך חיי אדם והרג מיותר של פלסטינים - לפחות בארבעה מקרים בהם הרגו כוחות הצבא פלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסמך פנימי שהופץ בצה"ל מלמד כי התנהלות נכונה של חיילי צה"ל הייתה יכולה למנוע את הירי בפלסטינים בארבעה מקרים שונים, כך חשף הבוקר (חמישי) כתב השטחים של רשת ב' – צחי כהן.

מהפרסום עולה כי מסמך פנימי שהופץ בצבא מלמד כי התנהלות נכונה של כוחות הביטחון בשבוע ביהודה ושומרון הייתה יכולה למנוע את הירי בפלסטינים בארבעה מקרים שונים. באירועים האלה נהרגו שני פלסטינים ושניים נפצעו פצעים קשי. האירועים היו בצומת תפוח, בג'ילזון, בבית אומר ובא-ראם שליד ירושלים.

צומת תפוח: מרוקנים 30 כדור בפלסטינית? מיותר (צילום מסך)
צומת תפוח: מרוקנים 30 כדור בפלסטינית? מיותר (צילום מסך)

על פי המסמך הפנימי בכמה מהאירועים ירו הלוחמים אף שהיו צריכים להימנע מכך. במקצת האירועים הייתה התנהלות מקדימה שגויה של הלוחמים התנהלות שחייבה בסופו של דבר את הירי.

מפקד פיקוד מרכז לשעבר האלוף במילואים אבי מזרחי אומר בעקבות חשיפת התחקיר כי לכל מי שאמר אחרי האירוע של אלאור אזריה שחיילים יפחדו לירות וצריך עורך דין צמוד, "אנחנו מבינים שזה לא המצב. לדבריו, צהל דבק בערכים ובנורמות שהוא חושב שצריך להפעיל וירי של 30 כדורים הוא מיותר ואין לו צורך"
דובר ארגון "בצלם" עמית גילוץ הגיב למסמך ואמר כי כבר "ב-25.11.15 פנינו במכתב לראש הממשלה בו התרענו מפני נורמה של הוצאות להורג ברחובות של פלסטינים. לצערנו לא רק שלא ננקטו צעדים משמעותיים על מנת להתמודד עם מציאות מחרידה זו, פוליטיקאים אף אותתו לצבור כי הריגה בלתי חוקית היא מעשה מתקבל על הדעת."

ירי השוטרים בפלסטינית שהניפה סכין נמשך גם לאחר שנפלה פצועה אל הקרקע

1 Comment

  1. גידי
    28 באוקטובר 2016 @ 12:35

    התנהלות נכונה …? שלנו או שלהם…?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן