Skip to content

הפגנת כוח אנטי פשיסטית מרשימה במארסיי

כשהגיעו הצועדים לבית המשפט הם נתקלו בניידות השטרה שהגיעו מכיוון אחר לחלוטין. קבוצת המפגינים הראשונה חמישה איש נושאי שלט פשוט התנגשו (בדיוק כך) בניידת המשטרה (רכב המכיל 9 שוטרים מצויידים וחמושים) ועצרו את הניידת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המפלגה הימנית הקיצונית, היא גם המפלגה השלישית בגודלה בצרפת החזית הלאומית (FN), חשבה לפתוח במארסיי את שנת הבחירות הקרובות במסע הסתה כנגד מהגרים. למה שהופיע מולה, היא לא היתה מוכנה וכמוה גם המשטרה.

החזית האנטי פשיסטית, מסיכות זה עניין הכרחי כי המשטרה מתעדת – צילום: עמית מנדלזון
צעירים עם ביצים - צילום: עמית מנדלזון

כבר שבוע שהקריאה להתייצב להפגנת נגד מתגלגלת ברחבי העיר ובעיקר בשכונות הפופולריות הותיקות במארסיי, הקוצים בישבנה של משטרת מארסיי והעיריה. להפגנת הימין הקיצוני התייצבו כמאה איש לבנים ומאוד צרפתים, מוגנים על ידי קבוצת גלוחי ראש עם סרט זרוע האומר "אבטחה" ולמעלה ממאה שוטרים.

פעילי ונבחרי החזית הלאומנית מאחורי חומת שוטרים - צילום: עמית מנדלזון

בצידו השני של המתרס התייצבו כ-800 איש מהגרעין הקשה של תנועות השמאל האגרסיביות יותר בראשות גוף הנקרא "פעולה האנטי פשיסטית". חבורת צעירים וצעירות שאיננה חוששת להכנס למאבק פיזי עם המשטרה. יחד עימם ללא שלטי מפלגה התייצבו פעילי שמאל וסתם אזרחים צעירים ומבוגרים כאחד שבאו לקרוא "ברוכים הבאים מהגרים פשיסטים הסתלקו".

נשים וגברים כאחד, צעירים ומבוגרים - צילום: עמית מנדלזון

המפגינים נעצרו בחומת שוטרים ענקית וחמושה עד השיניים, שחצצה בינהם לבין אנשי החזית הלאומית. ולאורך כמעט כשעה וחצי עמלו המפגינים בקולי קולות להפריע לעצרת הימין ועשו זאת בהצלחה לא מעטה.

עד אשר החלו אנשי הימין לפרק את השלטים ואז לפתע פנו המפגינים לאחור והחלו צועדים (ללא רשיון כמובן) אל תוך העיר, הפגנת כוח מרשימה במיוחד, שגררה בפעם הראשונה תגובות משתאות מהעוברים והשבים, העסוקים בקניות לסוף השבוע.

המפגינים ניצלו את מבוכת המשטרה, שריכזה את כל כוחותיה ואף חסמה פיזית את הכיכר בה נערכה ההפגנה במקור, והחלו לנוע בין רחובות העיר, הכדי לשוב לאותה כיכר אבל מאחורי המחסומים. אולי בכדי להתעמת פיזית עם אנשי הימין.

ישבן חשוף - מפגין מציג את הסחורה למשטרה - צילום: עמית מנדלזון
נעים לאורך רחוב סנט פרול רחוב הקניות המרכזי של העיר - צילום: עמית מנדלזון

כשהגיעו הצועדים לבית המשפט הם נתקלו בניידות השטרה שהגיעו מכיוון אחר לחלוטין. קבוצת המפגינים הראשונה חמישה איש נושאי שלט פשוט התנגשו (בדיוק כך) בניידת המשטרה (רכב המכיל 9 שוטרים מצויידים וחמושים) ועצרו את הניידת. מכאן ואילך הכל היה מהיר במיוחד יד נשלחה אל מחוץ לחלון וזרם גז מדמיע נורה לעבר הקבוצה הראשונה (ואנוכי מיד מאחוריה, כך שרק בדרך המקרה הצלחתי לצלם משהו אחרי כן בעיניים דומעות). השוטרים פרצו מחוץ לרכב והחלו משליכים רימוני גז מדמיע וענן ענקי של גז אפף את כל האזור.

שוטרים עצבנים והרבה גז מדמיע - צילום: עמית מנדלזון

מסתבר שבלשי היחידה ללוחמה בפשע (מה פתאום הם בעניין?) ניסו לבצע מעצרים בהצלחה לא גדולה במיוחד, וכל האירוע הסתיים בעצור בודד.

לקראת הבחירות הקרבות  (2017) אנחנו עומדים לצפות באירועים רבים מהסוג הנ"ל, והמשטרה תמשיך תעמוד לצידם של כל הגופים הפוליטיים. אבל גם המשטרה יודעת שצעירי מארסיי זוכים לפופולריות הולכת ומתגברת  והעצבנות בקרב השוטרים נובעת בין היתר מההפתעה שבגודל הפגנת הנגד. והעובדה שהפעם נלוו אל הפעילים האנטי פשיסטים כל המפגינים ללא זהות מפלגתית פשוט אזרחים מהשורה.

7 Comments

  1. גורן
    17 בנובמבר 2016 @ 20:13

    עמית שלום
    שאלה אישית מה תעשה כאשר מארי לפאן נבחרת לנשיאת צרפת ואני מבין שיש לה סיכוים די טובים

    • עמית מנדלזון
      20 בנובמבר 2016 @ 10:12

      לא אעשה כלום, מעבר לעובדה שאני לא מאמין שתבחר (בסיבוב השני היא כבר היתה פעמיים (פעם אביה ופעם היא) מרין לה פן כמו פוליטיקאי, אולי חכמה ונבזית מרבים אחרים אבל היא חלק מאותה שיטה. ולא היא תהיה זו שתשנה אותה.

      • גורן
        20 בנובמבר 2016 @ 13:36

        חשבתי שלא תוכל לחיות תחת שלטון פשיסטי נאצי ימני גם הרבה לא האמינו שטראמפ יבחר והוא נבחר מוזר……..

        • עמית מנדלזון
          20 בנובמבר 2016 @ 19:03

          הבעיה גורן שאתה רואה דברים כימין ושמאל ושחור ולבן. אני ראיתי כבר מעבר מימין לשמאל ו…כלום לא השתנה. ראיתי שתי ממשלות מבצעות התאבדות פוליטית ואני מאמין שמרין לה פן היא חלק ממערכת שנשלטת על ידי הכסף. לאורך השנים הוכח שהחזית הלאומית היא שוט שהציבור בצרפת משתמש בו כדי להעניש את הממשלה הקודמת ובסיבוב השני כולם בסופו של דבר מתייצבים לצד המנהיגים הכביכול שפויים. ואני אומר כביכול כי מנהיגי מפלגות המרכז הם נוכלים הן מרכז ימין והן הסוציאליסטים

          • גורן
            21 בנובמבר 2016 @ 10:16

            עמית שלום ובוקר טוב
            האמת אני לא מאמין למה שאני קורא אתה כל הזמן זועק הפשיזם משתלט בישראל ישראל מזכירה את גרמניה שנות השלושים והינה אולי אי אפשר לדעת יעלה שלטון " פשיסטי" בצרפת ואתה לפתע נעלם דום זה לא מפריע לך הרי עזבת [ או ברחת מהפשיזם הישראלי] לפתע זה לא שמאל ולא ימין אלה נו עוד ממשלה איך תוכל לחיות אם השלטון הפשיסטי החדש בצרפת יתחיל לגרש מהגרים מוסלמים לפעול בזרוע קשה נגד המוסלמים החיים בצרפת גם אם לא תענה לי אני מבין כי נוח לך לחיות בצרפת והשאר זה שטויות פשיזם ימין קיצוני שמאל הכול בבלת העקר שמה שקשה לך והפריע לך זה השלטון הפשיסטי הישראלי ובראשו ביבי וההמון הנבער עבורך אני מקווה שמארי לא תנצח רק עבורך כדאי שתוכל להמשיך לחיות באירופה הנאורה אני מקווה שתיקח את תגובתי ברוח טובה

          • עמית מנדלזון
            21 בנובמבר 2016 @ 11:16

            תבין גורן, באירופה זה עדיין לא קרה בישראל זה מתרחש עכשיו. הסצנריו של לה פן בארמון הנשיאות אפשרי אם כי כבר פעמיים חרקו הצרפתים שיניים ומנעו את זה בסיבוב השני והם ימנעו את זה שוב. ואם לא? הרי שבסיטואציה הנוכחית מרין לה פן זורקת המון מילים באוויר אבל לגרש בעלי זכויות היא לא יכולה. מה שכן היא יכולה להמשיך את המדיניות מדכאת עובדים של הולנד וסרקוזי וזה אני מאמין שתעשה. אני פשוט מאמין שהיא חלק אינטגרלי ממערכת פוליטית מושחתת שכוללת את כל המפלגות הגדולות (כולל הקומוניסטים) שנשלטת על ידי בעלי ההון. תוסיף לזה את העובדה שאירופה היא לא רק צרפת ואני יכול ללכת לאן שארצה עם הדרכון שלי ותבין מדוע אני לא מתרגש

  2. גורן
    6 בנובמבר 2016 @ 9:30

    עמית שלום
    אתה יודע שבסוף הימין ישלוט בצרפת לא בגלל האידאולוגיה שלהם אלה בגלל הטרור הערבי שהגיע עד לסף הבית וכמובן אלפי המהגרים ששוטפים את אירופה הנוצרית הלבנה שמרגישה מאוימת ובצדק

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן