Skip to content

"דוקטור סטריינג'": בנדיקט קמברבאץ' מכשף בצורה מופלאה

הקומיקס המפורסם של מארוול מגיע למסך הקולנועי, בסיפור פסיכדלי וטירוף ויזואלי • מומלץ לצפות ב-IMAX ובתלת מימד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדיוק כמו שרוברט דאוני ג'וניור נכנס באופן אידיאלי לכפפות של "איירון מן" וריאן ריינולדס משעשע מתמיד כגיבור "דדפול", גם בנדיקט קמברבאץ' מגלם למופת את "דוקטור סטריינג'".

"דוקטור סטריינג'": בנדיקט קמברבאץ' בדמות שסובלת מתסמונת האלוהים

השחקן הבריטי, שמאמץ בסרט זה מבטא אמריקני, רחוק שנות אור מתפקידו בסדרת הטלוויזיה "שרלוק הולמס", ובזכות קסם אישי הוא מחדש את היקום הקולנועי של מארוול. "דוקטור סטריינג'" – פרי יצירתו של הבמאי סקוט דריקסון (התמחה כבמאי סרטי האימה: "גירוש השדים של אמילי רוז" (2005), "רוח זדונית" (2012), "לילה מסוכן" (2014) ועוד), מטפס כמה מדרגות ביצירתו הקולנועית ודואג לסנוור את הצופים חזותית, מוסיף שנינות ועל זה פילוסופיה קיומית, שלא ראינו מאז סדרת "המטריקס" או "התחלה" (2010). ראו את הסרט ב-IMAX ובתלת מימד, כדי לזכות בטריפ ההזוי של השנה. מעל כל הקצפת, הוסיפו את הדובדבן המכונה קמברבאץ', שבהחלט מעלה את הרף בכל מה שאפשרי באמנות הפנטזיה המבוססת על קומיקס.

"דוקטור סטריינג'", הראשון במה שעומד להפוך לסדרת סרטים מצליחה במיוחד, הוא סיפור מקורי. גם אם העולם של מארוול מורכב מקבוצה של גיבורים יהירים במיוחד (ראו טוני סטארק לדוגמה), גם דמותו של קמברבאץ' סובלת מתסמונת האלוהים, והוא עושה זאת מצחיק ואכזרי כאחד. סטפן סטריינג' הוא מנתח בעל ידי זהב ואגו ענק. הוא אפילו לא מטפל בחולים שהוא חושב שהוא יכול לרפא. לצידו, רייצ'ל מקאדמס ("כל הזמן שבעולם") מגלמת את כריסטין פלמר, רופאת חירום שאוהבת אותו, למרות שסטריינג' חושב שערב רומנטי איתה זה להזמינה להרצאות שלו. ואז, בלילה חשוך – בעת שהוא שולח הודעת מסרון תוך כדי נהיגה, הרופא מתרסק עם הלמבורגיני שלו, וחייו משתנים ללא היכר.

הקומיקס עצמו נוצר בשנת 1963 על ידי סטיב דיטקו וסטן לי, וישועתו של הרופא נמצאת, בהתאם לתקופה בה נכתב, במיסטיקה מזרחית בקטמנדו, שם הוא פוגש את האחת (טילדה סווינטון, "רכבת הקרח"), בתפקיד שלפי הקומיקס, אמור היה להיות דמות של גבר אסייתי. כבר היו לא מעט מחאות ברשת בנושא, אבל סווינטון מקרינה עוצמה בתפקיד, כריזמטית ומושכת את עיניי הצופים. כדי להוסיף על המסתורין, לצידה עומד מורדו (צ'יווטל אגיופור, "12 שנים של עבדות"), אחד המאסטרים בשירות של האחת. תקראו למאסטרית ולאנשים לצידה איך שתרצו, רק לא כת…

גיבור הסרט מנסה ללמוד ענווה וכוח פנימי, אך האם הם ירפאו אותו? האם ילמד לכופף ולקפל את מושג הזמן לצורות שונות, והאם ידיו שנפגעו בתאונת הדרכים יוכלו ליצור כשפים? שלושת השחקנים הראשיים שולחים את הצופים לסדנת לימוד כשפים, ואופי הלימודים הוא מה שהופך את הסרט למצמרר עיניים, בליווי פסקול מאלף. בצד האחר של המתרס, הוסיפו את מאדס מיקלסן ("ניצוד") כנבל המגלם את קאסיליוס, האדם שבגד באחת, וגנב חלק מספרי הכשפים הסודיים.

"דוקטור סטריינג'" הוא סרט מיוחד, עומד בפני עצמו, ומנותב הצידה משאר סרטי מארוול בזכות ייחודיות זו. הסרט גם מספק אינספור הפתעות, כמו גלימת ריחוף, מפגש עם הממד הכהה, זירת קרב ברחובות ניו יורק שנראית כאילו המסו את התמונה הקולנועית לתוך קליידוסקופ ועוד, והיפה בכך, שקמברבאץ' לא מפסיק לחדש גם את דמותו.

אם אתם חובבי מארוול, הישארו גם למחצית מכותרות הסיום, ותזכו לראות סצינת בונוס המרמזת על התקדמות בעולם "הנוקמים". אבל כרגע "דוקטור סטריינג'" חי בעולם משלו, וזה נפלא.

XXXXX

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן