Skip to content

אושר בוועדת הפנים: חוק סירוב כניסה לתומכי יוזמות חרם על ישראל

ברוב של 9 מול 3, תוך כדי מהומה שעורר חבר הכנסת זחאלקה, אושר החוק לקריאה טרומית. ח"כ סמוטריץ: הגיע הזמן שנפסיק להפנות את הלחי השנייה ונמנע את כניסתם של כל אותם גורמים אנטישמיים. האגודה לזכויות האזרח: הקמת מסך ברזל מפני דעות לא קונצנזואליות מאפיינת משטרים לא דמוקרטים. זחאלקה: מדוע ליהודי מברוקלין שקורא לגירוש ערבים מהארץ […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

ועדת הפנים אישרה היום (שני)  לקריאה ראשונה את הצעת החוק האוסר על כניסה לישראל של תומכי יוזמות החרם על המדינה. ההצעה אושרה ברוב של תשעה תומכים מול שלושה מתנגדים.
"בשנים האחרונות גוברות הקריאות לחרם על מדינת ישראל. נראה כי זוהי חזית חדשה של מלחמה נגדה, שעד כה נמנעה המדינה מלהיערך אליה כראוי. הצעת חוק זו באה למנוע מאנשים או מנציגים של חברות, עמותות וארגונים הקוראים לחרם על ישראל, לפעול בתוך שטחי מדינת ישראל לקידום רעיונותיהם",  נכתב בדברי ההסבר לחוק.

אמסלם (מימין) אתה בריון וחצוף - זחאלקה: לא יעזור לכם (עריכה גרפית - מגפון ניוז)
אמסלם (מימין) אתה בריון וחצוף - זחאלקה: לא יעזור לכם (עריכה גרפית - מגפון ניוז)

את ההצעה יזם ח"כ לשעבר ינון מגל והמשיך לקדמה ח"כ בצלאל סמוטריץ' שאמר לאחר אישורה: "אישרנו היום לקריאה ראשונה הצעת חוק פשוטה וטריוויאלית שמשקפת בריאות טבעית של מדינה שאוהבת את אוהביה ונלחמת באויביה. מדינת ישראל נלחמת במספר חזיתות במקביל – בלחימה של צה"ל בהגנה על גבולותינו ובמלחמה מול תנועת BDS וחרמות על מדינת ישראל. הגיע הזמן שנפסיק להפנות את הלחי השנייה ונמנע את כניסתם של כל אותם גורמים אנטישמיים שפועלים ללא הרף לפגיעה במדינת ישראל"
אישור החוק לא עבר בשקט. ח"כ ג'מאל זחאלקה מטעם הרשימה המשותפת, התנגד להחלטה, זעם וצעק. בעקבות כך החליט יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אמסלם, לסלקו מהדיון. זחאלקה זעם והוצא מהדיון תוך שאחת מסדרניות הכנסת מוציאה אותו בכוח.
לאחר שזחאלקה הוצא אמר יו"ר הועדה: "כשמדובר בפגיעה במדינת ישראל ובהכפשתה ברחבי העולם, הרשימה הערבית המשותפת, נושאת את נס הדגל", ועל זחאלקה: "היכן שהוא יכול להכפיש את מדינת ישראל הוא עושה זאת בצרחות ובאלימות, אני לא מאמין שיש מדינה אחת בעולם שלא הייתה שמה אותו מאחורי סורג ובריח. בדיוק כמו את מורו ורבו עזמי בשארה. מדובר באיש אלים מטבעו עם הרבה שנאת ישראל" אמר אמסלם.

ח"כ זחאלקה: "זהו חוק אנטי דמוקרטי, ובכלל מדוע ליהודי מברוקלין הקורא לגירוש ערבים מותר להיכנס לארץ, ומי שקורא לחרם כדי ללחוץ על ממשלת ישראל שתפעל על פי החוק הבינלאומי ותחדל מכיבושים והתנחלויות, נאסר עליו?".

עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח הגיב לחוק ואמר: "מעברי גבול לא נועדו לסינון עמדות. הקמת מסך ברזל מפני דעות לא קונצנזואליות מאפיינת משטרים לא דמוקרטים. כבר היום החוק מעניק למשרד הפנים שיקול דעת למי לתת להיכנס לישראל ולרכוש בה מעמד. על פי ההצעה, שיקול הדעת יוחלף באיסור גורף, וייאסר על מתן אשרות כניסה ורישיונות ישיבה למי שקורא לחרם, או משתייך לארגון הקורא לחרם. החקיקה עלולה להוביל לחיטוט בעמדותיהם הפוליטיות של מי שמבקשים להיכנס לישראל או לשטחים, ולמניעת כניסה ומעמד ממי שזכאים לכך, כמו בני משפחה של אזרחים, תושבים ותושבי השטחים. יש לזכור, שישראל היא שער הכניסה לגדה המערבית ולכן היא לא יכולה למנוע מאנשים לבקר שם בשל דעותיהם על ישראל".

צפו בעימות בין יו"ר הועדה ח"כ אמסלם לח"כ זחאלקה (צילום: זאב קם – באדיבות nrg )

2 Comments

  1. גורן
    7 בנובמבר 2016 @ 15:46

    סוף סוף חוק טוב מי אמר שישראל צריכה להכניס לארץ אנשים אשר האידאולוגיה שלהם היא חיסול מדינת ישראל כבית לעם היהודי מי צריך גייס חמישי יש לנו כאן מספיק באים מחול הולכים לשטחים מבערים שם "אש" ואחר כך עולים למטוס וחוזרים הבית כגיבורים כן "מעברי גבול נועדו לסינון את אלה שחפצים בחיסול ישראל כמדינה יהודית

    • אליק מאור
      7 בנובמבר 2016 @ 17:14

      מובן גורן. מבחינתך דיקטטורה ואפרטהייד הם אורח חיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן