Skip to content

שני 07 נובמבר 2016 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה אירלנד מזהירה את נתניהו משימוש בדרכוניה בידי המוסד (מדיני) * ח"כ ג'מאל זחאלקה התפרע בוועדת הפנים בעקבות אישור הצעת החוק האוסר על כניסה לישראל (פוליטי) * מצרים לקראת הפיכה נוספת? ביום שישי מתוכננת מחאה המונית בעקבות משבר יוקר המחיה (חוץ) * תחזית חדשה: 352 אלקטורים לקלינטון, 186 בלבד לטראמפ (חוץ) * החרדים איימו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

אירלנד מזהירה את נתניהו משימוש בדרכוניה בידי המוסד (מדיני) * ח"כ ג'מאל זחאלקה התפרע בוועדת הפנים בעקבות אישור הצעת החוק האוסר על כניסה לישראל (פוליטי) * מצרים לקראת הפיכה נוספת? ביום שישי מתוכננת מחאה המונית בעקבות משבר יוקר המחיה (חוץ) * תחזית חדשה: 352 אלקטורים לקלינטון, 186 בלבד לטראמפ (חוץ) * החרדים איימו להחריף את ההפגנות, סרבן הגיוס שוחרר מוקדם מהצפוי, ההפגנות בוטלו. (חרדים) * חשש בציבור החרדי: תיקון קטן עלול להפוך את הר יונה ג' לרוב ערבי (חרדים) * לבני על טענות הימין שנתניהו לא הוזמן לעצרת בבכיכר: אי אפשר לסמן, להסית או להתקרנף כל השנה – ואז להתלונן שלא הוזמנו (פוליטי)

פוליטי

לבני בישיבת סיעה: הבכי והנהי של אלה שלא היו בעצרת זה כמו שמנכ"ל בתי הזיקוק יתלונן שלא הוזמן לעצרת של התנועה הירוקה. אי אפשר לסמן, להסית או להתקרנף כל השנה – ואז להתלונן שלא הוזמנו לעצרת שיוצאת נגד זה ונגד רצח פוליטי שהוא התוצאה של זה (מגפון ניוז)

הרצוג: "נפעיל צוות משפטי מיוחד שילחם בתופעת ההסתה"

אושר לקריאה ראשונה: אדם הקורא להחרמת ישראל לא יוכל להיכנס לשטחה

– ח"כ ג'מאל זחאלקה התפרע בוועדת הפנים * לאחר שהצעת החוק האוסר על כניסה לישראל של תומכי יוזמות החרם על המדינה אושרה לקריאה ראשונה, החל ח"כ זחאלקה להתפרע. * לאחר שזחאלקה הוצא בכוח אמר יו"ר הוועדה: "כשמדובר בפגיעה בישראל בעולם, הרשימה הערבית המשותפת נושאת את נס הדגל" (מגפון ניוז)

ערכאות: לבני: מקווה שלבג"ץ לא ייבחרו שופטים שחושבים כמו השרה שקד

– שקד על סערת שופטי העליון: נעשה מאמץ להגיע להסכמות

– ח"כ קרא מוחה על אי הכללת מועמד דרוזי לשופט בבית המשפט העליון

הסדרה: השר בנט: "מצפה מכל חברי הממשלה לתמוך בחוק ההסדרה"

מדיני

ישראל: סרבנות הפלסטינים תגרום למשבר מים בגדה וברצועה

מלך ירדן: "נמשיך להגן על המקומות הקדושים לאיסלאם בירושלים"

ישראל לצרפת: לא נשתתף בוועידה שתכונס נגד עמדתנו * בפגישה עם השליח הצרפתי לתוכנית השלום, הבהירו נציגי ראש הממשלה כי ישראל לא תקבל פתרון שאינו משא ומתן ישיר עם הרשות הפלסטינית

דרכונים בשימוש המוסד: אירלנד מזהירה את נתניהו משימוש בדרכוניה בידי המוסד * האירים זועמים לאחר שנחשף כי נעשה שימוש בדרכונים איריים בפרשת חיסולו של איש החמאס אל מבחוח. החיסול מיוחס לישראל בתקשורת הזרה. השגריר באירלנד זאב בוקר נמנע מלהתחייב שישראל לא תעשה שוב שימוש בזהות אירית. דבריו הובנו באופן שמעורר סערה. ממשלת אירלנד נזעקה להזהיר את נתניהו האחראי העליון על המוסד מהישנות פרשיות נוסח אל מבחוח. * הפרשה גרמה למשבר מתמשך ביחסי ישראל ואירלנד. משרד החוץ בירושלים פרסם הודעה לפיה דברי השגרירי ״הוצאו מהקשרם״. עם זאת ישראל אינה עומדת בהודעה בדרישה האירית להצהיר כי סוכני מוסד לא יסתובבו בעולם עם דרכון אירי. (ענין מרכזי)

חוץ

הבחירות בארה"ב: העיתון האמריקני "לוס אנג'לס טיימס" עדכן אתמול את מפת האלקטורים שלו בפעם האחרונה לפני הבחירות * לפי המפה, המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון זוכה ל-352 אלקטורים, בעוד יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ זוכה רק ל-186. כדי לזכות בנשיאות על המועמד או המועמדת לזכות בקולותיהם של לפחות 270 אלקטורים. (וואלה)

– סקר ABC: קלינטון מובילה על טראמפ ב-4% * סקר CBS: קלינטון זוכה ל-45% תמיכה, טראמפ ל-41%

– סקר בלומברג שנערך בין שישי לראשון (טרם הודעת ה-FBI) – קלינטון מובילה ב-3%

– CNN ביקשה מהדמוקרטים שאלות לריאיון עם טראמפ * על פי תכתובות ב"וויקליקס", נראה שאנשי הרשת התייעצו עם ראשי הוועידה הדמוקרטית לקראת ריאיון שנערך עם המועמד הרפובליקאי במאי, ואף קיבלו מהם רשימת שאלות שיופנו אליו (nrg)

– אנשי מפלגתו של טראמפ בקונגרס טוענים כי הניחו את ידם על 650 אלף תכתובות הדוא"ל אותם חקר ה-FBI, וכי יעברו עליהם בעצמם

ויאטנם: 15 הרוגים בשיטפונות במרכז המדינה, אלפים נותרו ללא קורת גג

טורקיה: החל משפטם של 36 אנשי דאע"ש הנאשמים בפיגוע באנקרה

מצרים: סעודיה הודיעה כי לא תספק נפט למצרים עד להודעה חדשה * הודעתה של סעודיה, שהייתה אמורה לתרום למצרים נפט בכ-23 מיליארד דולר, מסבכת עוד יותר את המצב הכלכלי במדינה. * ביום שישי מתוכננת מחאה המונית בעקבות משבר יוקר המחיה

ניקרגואה: הנשיא אורטגה מוביל בבחירות עם 71.3% תמיכה – בדרך לכהונה שלישית ברציפות

דרום סודאן: 9 בני אדם נהרגו ו-11 נפצעו מירי בבירה ג'ובה

סומליה: 19 בני אדם נהרגו בחידוש הקרבות במרכז המדינה

סוריה: רוסיה: נמשיך את ההפוגה בחאלב אם המורדים לא יתקפו

סין: אושר חוק האוסר על פרסום תוכן "הפוגע בלאום"

– סין הדיחה שני מחוקקים צעירים בהונג קונג לאחר שסירבו להישבע לה אמונים * השניים, נשאו במהלך השבעתם בפרלמנט בהונג קונג דגל בו נכתב: "הונג קונג היא לא סין". בייג'ין הבהירה כי השניים לא יוכלו להישבע לתפקידם מחדש, ונערכת להפגנות מחאה בדומה למחאה ב-2014 (הארץ)

עיראק: מוסול: חילופי אש כבדים בין הכוחות הכורדים לכוחות דאע"ש

הפיליפינים: הנשיא דוטרטה ביטל עסקת נשק עם ארה"ב

תימן: שוחרר אזרח אמריקני שהוחזק בשבי המורדים החות'ים

חדשות

סייבר: אתר ההדלפות "ויקיליקס" הודיע כי השרתים שתומכים בו נמצאים תחת מתקפה של האקרים.

מקלט: בית הדין לעררים: דחיית בקשות מקלט בשל איחור בהגשתן אינה סבירה * ההחלטה מתחה ביקורת על התנהלות רשות האוכלוסין וההגירה, ועשויה להשפיע על יותר מאלף אריתראים וסודאנים שבקשתם נדחתה על הסף (הארץ)

סביבה: המשרד להגנת הסביבה: באשדוד יש ריכוזים גבוהים של חומרים מסרטנים * לפי דו"ח מצב איכות האוויר ל-2015, באזור התעשייה בעיר נמדדו חומרים רעילים בשיעור גבוה הרבה יותר מבחיפה, בהם מתכות כבדות שלפי הערכות נפלטו ממפעלים לייצור סוללות ומיחזור מתכות (הארץ)

האלימות המשטרתית: נערב בת 18 נפגעה ממכתזית שכוון לעברה ע"י המשטרה בדרכה לאוטובוס בירושלים * הנערה נפגעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים

צרכנות

עיצום כספי בסך של 170,280 שקל על חברת 012 בשל איחור בניתוק מנויים

תחבורה

התוכנית של משרד התחבורה: מחירון חלפים – בלי זהות היצרן * המחירון המקוון היה אחת מבשורות הרפורמה בענף הרכב, אבל יבואני החלקים התחליפיים לוחצים על משרד התחבורה להסתיר את שם המותגים שעמם הם עובדים * איגוד המוסכים: "ציון שם היצרן יסייע למוסכים לסנן מוצרים פגומים" (דה מרקר)

תקשורת

אחרי הדחת רמי סדן: זוהר קדמון-סלע מונתה ליו"ר חדשות 10 * במסגרת מסמך ניגוד העניינים של קדמון, נאסר עליה לייצג לקוחות הקשורים לחברת החדשות, והיא הצהירה כי תפסיק את קשריה עם בכירים בעלי עניין או שאינם בעליי עניין הקשורים לערוץ (דה מרקר)

נדל"ן

מחירי הדיור: מחקר חדש מזהיר: "חשש למפולת במחירי הדירות" * ד"ר נועם גרובר ממכון שורש למחקר חברתי כלכלי מפרסם היום מחקר עדכני לגבי שוק הדיור בישראל – עם אזהרה חד משמעית: החל משנת 2013 הדביק קצב הבנייה ואף עבר את הביקוש הטבעי לדירות – "בתקופה הקרובה ייתקלו המשקיעים בדירות בקושי גובר במציאת שוכרים"

התרי בניה: בית המשפט פסל היתרי בנייה לשכונה חדשה בצור הדסה * התושבים ביישוב הקהילתי טענו כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ניסתה לעקוף הוראה של המועצה הארצית להסדרת צירי התחבורה באזור, ללא סמכות ובניגוד לדעתם של אנשי מקצוע – השופט קיבל את טענתם (דה מרקר)

חרדים

גיוס: בחור הישיבה שנעצר  בעקבות סירובו לשתף פעולה עם חוק גיוס בני הישיבות המשודרג, שוחרר היום, מוקדם יותר מהמתוכנן ביום ו'. * בעקבות השחרור בוטלו ההפגנות שתוכננו להערב מול ביתו של מפקד הממ"ח בתל השומר
רפורמים: הרבנות מחרימה סיור בכותל בגלל השתתפות הרפורמים * אף נציג מטעם הרבנים הראשיים לא ישתתף בסיור של ועדת הפנים ביום שלישי על רקע המשבר סביב הפשרה הרפורמית בכותל המערבי

הסיעות החרדיות זועמות:  ועדת הפנים אישרה את הסיכום שהושג עם מנכ"ל משרד הדתות, ולפיו במקרים מסוימים תוכל אישה להצטרף לוועדה שתבחר את הרבנים האזוריים

רבה של ירושלים הראשל"צ הגר"ש עמאר מבקר בימים אלו בקהילות היהודיות בגרמניה. במהלך הביקור, בשל התראה ביטחונית, בוטל אחד הסיורים המתוכננים של הרב (kikar)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן