Skip to content

משפט גירושים: כשהגבר מרוויח מיליון ₪ נטו לחודש, הוא יכול לשלם 40 אלף ₪ מזונות

בית משפט שדן בגובה דמי מזונות ורכוש, פתח לעינינו צוהר קטן לחיי העשירון העליון. בני זוג, עולים מצרפת חשפו בפני שופט בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב אורח חיים שאיננו מוכר לרוב הציבור בישראל ולפיו הוצאות המשפחה עמדו על כ-150 אלף שקלים בחודש. הבעל טען כי הוא מרוויח פחות מ-6000 שקלים בחודש אך הציג חלק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני מרוויח רק 10 אלפי ₪ בחודש" טען מולטי מיליונר בבית המשפט לענייני משפחה וחויב לשלם מידי חודש לגרושתו 30 אלף ₪ מזונות לילדיה ועוד  10 אלפי ₪ לה עצמה, סך הכל 40 אלף ש"ח לחודש.
כך פסק היום (שני) השופט יהורם שקד שופט בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב בתביעת מזונות של האישה מבעלה לשעבר.
יתכן מאוד ודיון זה בבית המשפט לא היה מעניין לציבור ולא מגיע לידיעתו אילו סירב האב לחשוף את חשבונות הבנק שלו בבית המשפט אך בחר למסור פרטים חלקיים על עסקיו השונים. וכך, מהמשפט לתביעת מזונות בו ייצגו פרקליטי צמרת את בני הזוג, עלה אורח חיים השייך לעשירון העליון בישראל.
בני הזוג, עולים מצרפת, נישאו ועלו לישראל בתחילת 2010 ובסמוך לנישואיהם חתמו על הסכם ממון. על פי הסכם הממון סוכם מה משותף לשניים בעוד הרכוש של מהבעל עליו לא סוכם, נשאר בחזקתו הבלעדית.  מאז נולדו להם  שלושת ילדים איתם והם חיו בדירת פאר מרווחת שרכש הבעל על שם שניהם במרכז הארץ. אלא שבשנת 2015 עלו יחסיהם על שרטון והבעל החליט לעזוב את ביתם המשותף ואתו הגישה תביעה בה ביקשה את סעדה והחזקתה בדירה המשותפת לבני הזוג.  באפריל 2016 התגרשו בני הזוג אך האישה ביקשה את פסק דין בית המשפט בבית משפט השלום ולא בבית הדין הרבני.

האישה: מוכנה להתפשר ולקבל 700 אלף ₪ כתשלום חד פעמי

האישה, בעלת השכלה גבוהה הצהירה בבית המשפט כי מאז נישואיהם לא עבדה יום אחד. היא הסבירה כי בעלה "איש עסקים המנהל עסקים חובקי עולם, איש עתיר נכסים ולבעלותו זכויות נכסים וכספים בסכומים של עשרות מיליוני שקלים העומדים לרשותו ולבעלותו".
היא פרשה לפני בית המשפט את אורחות חייה בהן הוצאות המשפחה שולמו על ידי בעלה במלואן ואלו כללו בין השאר העסקת עןזרת בית ו 2 מטפלות. היא דרשה מזונות לה ולילדיה בסך 55 אלף שקלים לחודש לתקופה של 12 שנה. אך הסכימה לקבל ממנו 700 אלף שקלים כתשלום חד פעמי.
מנגד טען בעלה כי כל הכנסותיו מגיעות ממשכורת של 10 אלפי קלים ועוד 4 אלפי אירו מעבודתו בחברה זרה. גרושתי, טען הבעל, אישה מעירה ומשכילה ואין כל סיבה שלא תצא לעבוד ולכלכל את עצמה. עם זאת הסכים הבעל לשלם לאם ילדיו סך של 2000 ₪ לחודש עבור כל אחד משלושת ילדיו ולהשתתף בשכירות דירה שתשכור האישה עד לסכום של 8 אלפי שקלים לחודש.

הבעל: בגלל המשפט הכנסותיי ירדו  ל-5700 ₪ לחודש

בתצהיר שהגיש הבעל בספטמבר 2015, הצהיר הבעל כי בגלל המשפט ירדה הכנסתו ל 5700 ₪ לחודש. לגבי נכסיו, הדירות והחברות שבבעלותו טען פרקליטו של הבעל : "אין כל רלוונטיות לנכסים של הבעל לשיעור המזונות שיש לפסוק לטובת הילדים".
"אמירה זו אינה מתיישבת עם הדברים שאמר הבעל בחקירתו הנגדית", קבע השופט והוסיף כי גם החלטתו של הבעל שלא להציג חשבונות ודפי בנק המעידים לאמיתות דבריו פגעה באמינות דבריו הנוגעים ליכולותיו הכלכליות. "החלטתי לא להראות את דפי הבנק שלי", הסביר הבעל, "מה שחשוב, מאחר ויש לנו הסכם ממון, החשיבות היחידה היא להראות את הנכסים שלי, זה לבדיקה אם אני מסוגל לשלם את מה שדרשו ממני עבור אשתי והילדים וההוצאות האישיות שלי לא קשורות לאם אני מסוגל או לא מסוגל לשלם מה שבית המשפט יחליט". "בעל דין שלא מסר פרט…יראוהו כמי שמודה בפרט שמסר בעל הדין שכנגד בעניין הנדון", פסק השופט.

נכסים בעשרות מילוני אירו והכנסה חודשית של לפחות מיליון ₪ נטו

בין רשימת הנכסים שמסר הבעל לבית המשפט על מנת שאלו יישארו באחזקתו מכוח הסכם הממון עולה כי הוא מחזיר ב95.5% ממניות חברה בשווי 53 מיליון ₪,  100%נ ממניות חברה אחרת, חשבון בנק עם יתרה של 6 מיליון ₪, חשבון בנק אחר עם  יתרת זכות של 1.5 מיליון ₪, חשבון בנק נוסף בו קיימת יתרת זכות של 40 אלף ₪, מעבדות באירופה שהניבו ב 2014 רווח של 1.8 מיליון אירו,  דיבידנד שמשך הבעל ביוני 2015 בסך של 800 אלף אירו, חשבון בנק בפריז עם 35 אלף אירו, מעבדה דנטלית שמניבה רווח של 300 אלף אירו לשנה והכנסות מחברה צרפתית שהוא בעליה היחידי שהניבו 11.7 מיליון אירו מתוכם רווח נקי של 1.3 מיליון אירו, 2 מכוניות בשווי 230 אלף ₪, 4 דירות בפריז שהוא העריך את שווין בחצי מיליון אירו, וחשבונות בנק נוספים בצרפת ובארצות הברית "ואין המדובר ברשימה סגורה", הדגיש השופט.
לאור זאת הצהרתו של הבעל כאדם שמרוויח 5700 ₪ נדחית על ידי מכל וכל, פסק שקד, "אני מעריך את הכנסותיו של הבעל בכמיליון ₪ לחודש בערכי הנטו לכל הפחות", כתב השופט.
לאישה השכלה גבוהה ממוסד לימודים יוקרתי צרפתי", קבע בית המשפט "והיא אף דוברת 4 שפות", לכן העריך השופט את יכולותיה להשתכר 7000 ₪ לחודש, אותם הפחית מסך המזונות שפסק לה.
את רמת החיים הגבוה של בני הזוג ניתן היה ללמוד מסך ההוצאות החודשיות של בני הזוג וביניהן:  רכישת מוצרי קוסמטיקה חודשית בסך 3.5 אלפי שקלים, רכישת ביגוד והנעלה חודשית בסך 4.8 אלפי שקלים, אחזקת רכב חודשית בעלות של 4 אלפי שקלים, ועוד חופשות חודשיות בארץ ונסיעות לחו"ל בנוסף.  בסך הכל תבעה האישה מבעלה לשעבר מחצית מהוצאותיהם החודשיות –   ודרשה כי בן זוגה לשעבר ישלם מידי חודש  כ 74 אלף ₪. "

השופט אני בספק רב מאוד אם מה שאפסוק יפגע ברמת חייו של הבעל

אין המדובר בפסיקת מזונות שעלולה לפגוע ברמת חייו של החייב", פסק השופט והוסיף: "אני בספק רב מאוד האם החיוב אשר יוטל על האב ישפיע על איתנותו הכלכלית או על רמת חייו".  מרגע שנפרדנו, טען הגבר, גרושתי "החלה להוציא מהחשבון המשותף ..סכומי כסף רבים ומוגזמים". הוא דרש מבית המשפט לפסוק כי על גרושתו להשיב לו כרבע מיליון שקלים שהם חצי מהסך שמשכה לעצמה. "עד סגירת החשבון השותף" טענה האישה, משכתי בהתאם לרמת החיים לה הורגלנו והיות ולא נותרה לי מקור הכנסה האחר. באשר לדירתם המשותפת טען הבעל כי על פי החוק הצרפתי, הדירה המשותפת שערכה עומד על 8.5 מיליון ₪ נרכשה מכספיו ולכן הדירה שייכת לו. שקד לא קיבל את עמדתו והשאיר 50 אחוז מערכה לטובת האישה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן