Skip to content

שדולת ארץ ישראל על בחירתו של טראמפ: "אפשר להשליך לפח את רעיון 2 המדינות"

שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשות חברי הכנסת סמוטריץ וקיש תתכנס כבר היום לדון בתוצאות. ראש מועצת שומרון מברך את טראמפ: "זהו יום חג גם לישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנשי הימין בכנסת חוגגים. הבוקר (רביעי) הודיעה שדולת א"י בכנסת כי בעקבות תוצאות הבחירות המסתמנות בארה״ב תקיים היום שדולת א״י בראשות ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ, דיון מיוחד עם כל חברי הכנסת החברים בשדולה על משמעות התוצאות.
בהודעת הזימון שיצאה הבוקר לחברי הכנסת נאמר: "היום תם עידן 2 המדינות.  ניצחון המפלגה הרפובליקנית, שערב הבחירות הסירה מהמצע שלה את רעיון 2 המדינות – מאפשר גם לישראל להשליך לפח האשפה של ההיסטוריה את הרעיון המסוכן הזה.
היום תם גם עידן not one brick – ההקפאה הארוכה שאובאמה כפה על ישראל הגיעה לסיומה. נתכנס לחשיבה משותפת כיצד עלינו, על האפשרויות החדשות שנפתחו לפנינו". לשון ההודעה.

חברי השדולה - סמוטריץ, מועלם וסטרוק-בסיור (צילום ארכיון -מירי-צחי)
חברי השדולה - סמוטריץ, מועלם וסטרוק-בסיור (צילום ארכיון -מירי-צחי)

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הזדרז הבוקר לברך ואמר:  "אני מברך את דונלד טראמפ על בחירתו. זהו יום חג לא רק לארה"ב אלא גם למדינת ישראל ההתיישבות ביו"ש. זכתה בידיד אמיתי. במערכת הבחירות הבעתי בגלוי את תמיכתי בטראמפ כי זו הייתה שעה חשובה להתיישבות, לשומרון שזוכה כעת לנשיא אוהד ואוהב ישראל אשר תומך התיישבות בשומרון.

מי שכבר הצהיר בגלוי על תמיכתו בהתיישבות ומי שיועצו הבכיר דייויד פרידמן הצהיר בפנינו על תמיכתו לא רק בזכויות היהודים ביו"ש אלא אף בסיפוח יהודה ושומרון למדינת ישראל.

אנחנו מצפים לביקורו הראשון של הנשיא הנבחר טראמפ, אני מזמין את טראמפ להגיע לבקר גם בשומרון ערש ההיסטוריה של העם היהודי ולב ליבה של מדינת ישראל."

משה סוויל, מ"מ ראש המועצה האזורית גוש עציון הזרז ובירך את טראמפ על הניצחון: "אני מזמין אותו לביקור בגוש עציון המקום בו צמחו המנהיגים הגדולים של העם היהודי. הוא הוסיף ואמר שטראמפ שהצליח מתוך מגע אישי עם האנשים שבשטח, ימצא בגוש את האנשים הפשוטים שבונים את שיתוף הפעולה והעתיד. הוא סיים בתקווה שכעת יפתח עידן חדש, אמיץ, מחובר לשטח ולא כזה שבנוי על הלך הרוח במסדרונות של משרדי ממשל שונים"

5 Comments

  1. נגב מערבי
    9 בנובמבר 2016 @ 17:47

    לפני 2 מדינות לפח, וסיפוח בכנסת של הגדה המערבית [ומה עם רצועת עזה?], פשוט בהרבה הוא לראות את ביצוע החלטת קונגרס ישנה של העברת השגרירות האמריקאית משפת הים בתל אביב לאוויר הצח של ירושלים.

  2. גורן
    9 בנובמבר 2016 @ 15:31

    חשבתי לתומי שתהיה כתבה גדולה על הבחירות אבל כנראה שמי שניצח הוא לא אהוד על המערכת בקיצור אם הגברת הייתה זוכה הינו קוראים כאן כמה טוב יהיה לעולם ולאמריקה למרות מסע השמצות והפחדה שערכו לטראמפ העם האמריקאי החליט די לו עם השחיתות של הגברת והנוכלות וכנראה החליט לבחור בטראמפ אחרת בקשר ליחסי ישראל ארצות הברית אני מאמין שגרוע יותר לא יהיה רק יותר טוב

  3. גידי
    9 בנובמבר 2016 @ 13:21

    אליק,
    השמאל חי בעולם הישן השקרן והמסואב. הבחירות באמריקה צריכות ללמד את הקרן החדשה,v15 ,בצלם,ושוברים שתיקה, שצדק ועוצמה מוסרית חזקים מכסף.

    • אליק מאור
      9 בנובמבר 2016 @ 15:09

      גידי, בהיכרותי את מחשבותיך שהועלו לא פעם כתגובות, תגובתך לא מפתיעה.
      אם לרצות שוויון מגדרי, אנושי, חברתי – זה להיות שמאל,
      אם להעדיף ערכים על אינטרסים זה להיות שמאל,
      ואם להעדיף ארגונים כמו בצלם ושוברים שתיקה על גזענות, משטר אפרטהייד ורעיונות פשיסטים זה להיות שמאל,
      אז אני בהחלט גאה להיות שמאל
      אם לכבד נשים כיצורים אנושיים כמוני, כמוך, ולא כחפצים לשימוש והחפצה, בלי להדירן בשם איזו דת מוטרפת משום מקום ומשום מעמד
      זה להיות שמאל,
      אם לכבד כל אדם בלי קשר לצבע עורו, דתו, גזעו, מינו ומוצאו, זה להיות שמאל,
      ואם להעדיף יושרה על שחיתות שלטונית, זה להיות שמאל
      אז אני גאה להיות שמאל
      ולבסוף:
      לו הבעלים של נתניהו, מר שלדון הריסון, בעלי ההימורים, הקזינו (והזונות שבהם), היה מקים קרן אנושית שתעניק משאבים טובת הציבור, במיוחד לזה החלש והמוחלש, כמו שעושה הקרן החדשה
      אולי הייתה לימין המסואב, המושחת, ההזוי והמסוכן לעתידנו – נקודת זכות
      רק שאין.
      אז אל תתבלבל חבוב, ותבלבל בין ענייני מוסר וצדק, יושרה והגינות.. לבין מזמורי הבמבו ג'מבו של המתנחלים הקיצוניים, של מוטרפי הדת ושאר השובניסטים..
      ובענייני אינטלקט..
      מדבריך והדוגמאות שהנך מביא עולה כי בתחום זה אתה לא חזק במיוחד (בלשון המעטה)
      לכן גידי,
      לך לך אל הצל,
      מצא אותו ותשירו הלל

    • גורן
      10 בנובמבר 2016 @ 9:23

      גידי שלום
      מדוע היבחרו של דונאלד טראמפ הוא יום עצוב לשמאל לתקשורת ולפלסטינאים הרי האיש אוהד ישראל מאשר קודמו זה צריך להיות יום שמח אני קורא את כל המאמרים של התקשורת הישראלית וניתן לחשוב שאסון נפל עלינו אם זה רע עבורם סימן שזה טוב לעם ישראל הכי מצחיק שהכתובת הייתה על הקיר אבל הם התקשורת גם כאן וגם בארצות הברית המשיכו במסעות הפחדה ודמוניזציה בדיוק כמו שעשו לרונלד רייגן אמרו שחקן סוג ג לא מבין בפוליטיקה העולמית ויבא למלחמת עולם שלישית נדמה לי שהוא הביא לנפילת האימפריה הקומוניסטית וחלקו הגדול בגלסנוסט

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן