Skip to content

חמישי 10 נובמבר 2016 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה איראן הקימה בסוריה מפעל לייצור טילים נגד ישראל (בטחוני) * טראמפ מתחיל בחפיפה – אובמה וטראמפ נפגשו – התקיימה פגישה טובה (חוץ) * אפקט בית שמש: קריאות בקליפורניה להיפרד מארה"ב (חוץ) * ניאו נאצים הפיצו פרטי עסקים ומוסדות בבעלות יהודית בגרמניה (חדשות) פוליטי גדעון סער: "שעת מבחן לממשלה, יש לצאת בבנייה נרחבת בירושלים" […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

איראן הקימה בסוריה מפעל לייצור טילים נגד ישראל (בטחוני) * טראמפ מתחיל בחפיפה – אובמה וטראמפ נפגשו – התקיימה פגישה טובה (חוץ) * אפקט בית שמש: קריאות בקליפורניה להיפרד מארה"ב (חוץ) * ניאו נאצים הפיצו פרטי עסקים ומוסדות בבעלות יהודית בגרמניה (חדשות)

פוליטי

גדעון סער: "שעת מבחן לממשלה, יש לצאת בבנייה נרחבת בירושלים"

ח"כ מיקי זוהר: אתעקש על כך שבימי שישי לא יהיה מסחר בבורסה

ח"כ עודה נאם לזכר ערפאת ברמאללה * ליברמן: "נפעל שלא יהיה חבר כנסת" * ח"כ עודה: "הגעתי לרמאללה כדי להעביר מסר של שלום"

ביטחוני

איראן הקימה בסוריה מפעל לייצור טילים נגד ישראל * באירוע לציון יום השנה למותו של מייסד תכנית הטילים, אישר מפקד הצבא את דבר הקמת המפעל שנועד לאיים על "האויב הציוני". לדבריו, הסיוע שניתן לחיזבאללה ב-2006 הוכיח את עצמו: "ראינו איך הם התמודדו אחרי שעזרנו להם" (nrg)

הותר לפרסום: 9 ערבים מהשומרון וממזרח י-ם נעצרו בחשד למעורבות בפעילות טרור * נתפסו 120 ק"ג חומר נפץ

מדיני

חטופים: נתניהו ביקש ממדבדב: לחץ על חמאס בנושא השבת גופות החיילים והאזרחים שבעזה * לדברי פקיד ישראלי בכיר, ראש ממשלת רוסיה השיב בחיוב לבקשה. בניגוד לארה"ב ומדינות האיחוד האירופי, רוסיה מקיימת קשרים עם חמאס ומנהלת דיאלוג עם הנהגת הארגון באופן קבוע (הארץ)

ארה"ב: משרד החוץ מעריך כי הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, צפוי לצמצם את מעורבותה של ארה"ב במזרח התיכון בכלל ובסכסוך הישראלי-פלסטיני בפרט (הארץ)

– בדרכו לבית הלבן הבטיח טראמפ להעביר את מבנה השגרירות מתל אביב לבירת ישראל. * בכירים בישראל מביעים תקווה שטראמפ ישנה את המדיניות, אבל שר בכיר מצנן את ההתלהבות: "אין לנו ציפיות גדולות שזה ישתנה" (חדשות2)

– דיפלומטים ערבים: "מטה טראמפ אמר שנתעלם מדבריו – הנשיאות תהיה אחרת" * רשת אלערביה דיווחה כי אנשי דיפלומטיה ערבים קיבלו מסרים מרגיעים במהלך קמפיין הבחירות. * ראש הלשכה המדינית של חמאס: "אם מדיניות החוץ של ארה"ב לא תתוקן – נשנה אותה" (מעריב)

רוסיה: ראה"מ נועד עם עמיתו הרוסי * נתניהו: "יש ברית גדולה ואחווה בין שני העמים" * ראש ממשלת רוסיה: "האתגרים משותפים – נפעל נגד הטרור"

– ניר ברקת: מקווה שגם רוסיה תעביר את השגרירות לירושלים

– נחתם הסכם לשיתוף פעולה בתחום החקלאי בין ישראל לרוסיה

חוץ

ארה"ב: משרד החוץ יטיל סנקציות על 4 אנשי ג'בהת א-נוסרה

– אובמה וטראמפ נפגשו: "הייתה לנו שיחה מצוינת‎" * אובאמה לטראמפ: נעשה הכל כדי שתצליח בתפקידך * טראמפ: "מצפה לעוד פגישות עם אובמה" * אובמה: "אני מעודד מהמחויבות של טראמפ לעבוד איתי"

– הבית הלבן: משרדי הממשלה יחלו לעבוד עם טראמפ כבר השבוע

– דיווח: תפקיד שר האוצר בממשל טראמפ הוצע למנכ"ל בנק ג'יי.פי מורגן

– יועצו של הנשיא הנבחר לענייני מדיניות חוץ, אמר כי הסכם הגרעין עם איראן לא התחשב באינטרסים של מדינות ערביות שכנות וכי יש צורך לשנות בו כמה סעיפים.

– אפקט בית שמש: יממה לאחר שטראמפ נבחר לנשיא החלו קריאות של תושבים בקליפורניה בדרישה להיפרד מארה"ב.

– תמיכה נפשית הוצעה לסטודנטים בשל בחירת טראמפ (ישראל היום)

– סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפאקס: סגן שר החוץ הרוסי מאשר: דיפלומטים רוסים בכירים היו בקשר עם נציגים במטה טראמפ לפני הבחירות

– קרן המטבע העולמית: "מצפים לעבוד עם ממשל טראמפ"

– ראשת ממשלת בריטניה התקשרה לברך את דונלד טראמפ – "נמשיך לפתח היחסים המיוחדים"

– נשיא לבנון באיגרת ברכה לטראמפ: "מקווים שבחירתך תהווה הזדמנות"

– נסיך סעודיה: "מצפה לשים את המחלוקות עם טראמפ בצד"

סומליה: ארה"ב: המיליציה שנהרגה בסומליה בתקיפת חיל האוויר האמריקאי – לא א-שבאב

סוריה: רוסיה: הארכת משך ההפוגות בחאלב תסייע לטרוריסטים

סעודיה: 14 נפצעו מירי שבוצע בידי חות'ים בגבול עם תימן

עיראק: לפחות 1,360 פעילי דאע"ש נהרגו עד כה במבצע לשחרור מוסול

חדשות

60 ימי מחבוש וחודש עבודות נגזרו על שני חיילי נחל שהציתו מחסן של פלסטיני מתוך שיעמום

אנטישמיות: ארגון ניאו נאצי פרסם ברשת החברתית שורה ארוכה של עסקים, מוסדות ויחידים החיים ופועלים בגרמניה. * הפירוט נועד לעודד ביצוע פיגועים נגד היעדים שיש להם מחנה משותף אחד: כולם בבעלות יהודים. המשטרה פתחה בחקירה אך הדף טרם הוסר מהרשת החברתית. * בפרסום מופיעה גם מפת גרמניה ובה סימוני המטרות (ענין מרכזי)

כלכלה

קבוצת דלק זכתה במכרז לרישיון קידוח בקנדה בהשקעה של 36 מיליון ד’ (ספונסר)

בעולם

בעקבות נצחונו של טראמפ: האיש העשיר ביותר במקסיקו הפסיד 5 מיליארד דולר * עשירי העולם הפסידו הון כולל של 41 מיליארד דולר בשל תוצאות הבחירות בארה"ב. הפזו המקסיקני צנח ב-12% וקרלוס סלים, האיש החמישי בעושרו בעולם, הפסיד למעלה מ-9% מהונו (כלכליסט)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן