Skip to content

3 מיליון חתמו על עצומה הקוראת לאלקטורים: בחרו בקלינטון – לא בטראמפ

תוך כדי מהומות והפגנות כנגד דונאלד טראמפ ברחובות ניו יורק וערים אחרות בארצות הברית, מדווחת הערב רשת Fox news, כי תנועה פוליטית חדשה מנסה לשנות את המציאות ולשכנע אלקטורים לעבור מצידו של טראמפ ולהצביע עבור הילארי קלינטון. עד כה חתמו על העצומה יותר מ 3 מיליון אמריקאים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת החדשות Fox news, מפרסמת הערב (שבת) בכותרת הראשית  ידיעה המדווחת על תנועה פוליטית חדשה שהתארגנה בימים האחרונים וככל הנראה  בתמיכתה של הילרי קלינטון, המנסה לגייס רוב אלקטוראלי לבחירתה של הילארי קלינטון לבית הלבן. התנועה פרסמה עצומה שקוראת לאלקטורים להצביע עבור קלינטון ולא עבור טראמפ ועליה חתמו עד כה יותר מ – 3 מיליון בוחרים.
על פי הפרסום מסתבר שהחוק המקומי בכמה מדינות מאפשר לאלקטורים לעשות כך זאת ולאחרים לעשות כך תוך תשלום קנס זעום.
על פי החישוב, זאת כולנו יודעים, זכה  דונאלד טראמפ ברוב האלקטורים והלכה למעשה מתנהל כרגע הליך הכנת צוות שריו ואנשי ממשלו לקראת כניסתו לבית הלבן הצפויה לקראת ה- 20 בדצמבר הקרוב.  ראשית על טראמפ להיבחר, וכאן הקוץ שבאליה – טראמפ צפוי לזכות בבחירות באופן רשמי אך ורק בתאריך ה-19 בדצמבר, שאז יתכנס בית הנבחרים החגיגי לכינוס בודד אחד להצביע על בחירתו של טראמפ. הליך המוכר לכולנו מהשבעות נשיאי רצות הברית בעבר.
אלא שהפעם, כך לפי הדיווח, עורכי הדין ופעילים למען קלינטון גילו את הפרצה בחוק וכעת הם מנסים לשכנע נציגים לפעול על פי מצפונם ולא על פי הצפוי מהם, כלומר לשכנע כמה עשרות אלקטורים שיעברו מהצד של טראמפ לצדה של קלינטון, על מנת להפוך את הקערה על פיה.

עורכי הדין שבתנועה הזו, כך מדווח,  מסתמכים על החוק המקומי במדינות כמו אריזונה, ארקנסו, ג'ורג'יה, אינדיאנה ואחרות המאפשרות לנציגים שנשלחו לבית הבוחר את הנשיא לשנות את הצבעתם.
בחלק מהמדינות שבארצות הברית הנציגים לא מחויבים באופן מוחלט לבחור במועמד כזה או אחר וגם אם מוטל עליהם קנס, הרי שמדובר בקנס זעום. סכומי כסף קטנים שתומכיה של קלינטון להוטים לשלם אותו בעבורם.

צילום דף החדשות הראשי של Fox news
צילום דף החדשות הראשי של Fox news

אחד הטיעונים הפוליטיים של אותם שתדלנים שפונים אל האלקטורים נבחרי הציבור האמריקאי טוען כי בחירתו של טראמפ מבוססת על סעיף ישן בחוקה האמריקאית המאפשר לבחור בנשיא (במקרה הנוכחי בטראמפ) גם אם הוא לא קיבל את רוב הקולות.
בעניין זה צודקים השתדלנים. עם תום ספירת הקולות בארצות הברית הובהר סופית כי טראמפ קיבל 60 מיליון קולות ואילו הילרי קיבלה 60.45 מיליון קולות. הפער הזה לטענתם הוא סיבה טובה מאוד לשנות את ההצבעה ולא להפגין נאמנות לטראמפ שלדעתם הפסיד בבחירות בחישוב הפשוט.

הבית, או המכללה של הגוף הבוחר, מכילה 538 נבחרים שהם מייצגים למעשה מספר כולל של מספר הנבחרים בסנאט ובקונגרס יחדיו אך הם נחשבים נבחרים בפני עצמם שכל שליחותם מתחילה ומסתיימת בהצבעה אחת בחודש דצמבר.
התנועה הזו פרסמה עצומה  עליה חתמו כבר שלושה מיליון אמריקנים ובה נכתב: "זו ההזדמנות שלנו להרחיק את טראמפ מהבית הלבן". מספר היעד של התומכים בעצומה הוא 4.5 מיליון חותמים.
כאן המקום לציין כי ניסיון דומה היה בבחירות בין בוש הבן לאל גור בשנת 2000.  אז עמד בין שני המתמודדים הפרש של מספר נציגים בודדים בלבד לטובת אל גור,  אבל הניסיון ההוא כשל וכאמור מעולם לא נבחר נשיא אמריקאי על פי רוב המצביעים במדינות אלא על פי תמיכה של נציגי המדינות בלבד כפי שקובעת החוקה. גור קיבל בשעתו יותר ממיליון קולות מאשר בוש אבל בוש קיבל יותר אלקטורים בהפרש קטן ולכן זכה בנשיאות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן