Skip to content

ראשון 13 נובמבר 2016 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה חברות המזון בלחץ: משרד הבריאות דורש לסמן מוצרים לא בריאים תוך חצי שנה, בחברות המזון מאיימים בלחץ על משרד הבריאות (בריאות) * נמשכת הסערה בדרום קוריאה עקב פרשת שחיתות בו מעורבת נשיאת המדינה (חוץ) * איש השב"כ לשעבר – מרכז חקירת רצח רבין מגיב לטענת נתניהו שהוא פעל נגד ההסתה שמייחסים לו ואומר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

חברות המזון בלחץ: משרד הבריאות דורש לסמן מוצרים לא בריאים תוך חצי שנה, בחברות המזון מאיימים בלחץ על משרד הבריאות (בריאות) * נמשכת הסערה בדרום קוריאה עקב פרשת שחיתות בו מעורבת נשיאת המדינה (חוץ) * איש השב"כ לשעבר – מרכז חקירת רצח רבין מגיב לטענת נתניהו שהוא פעל נגד ההסתה שמייחסים לו ואומר לראש הממשלה – אתה שקרן (פוליטיקה)

תחזית מזג אוויר

היום (ראשון) יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול ירידה קלה בטמפרטורות ועלייה בלחות, אך יוסיף להיות חם מהרגיל לתקופה.

הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קריית שמונה 16-30, קצרין 15-28, צפת 13-25, טבריה 16-30, נצרת 16-27, חיפה 17-25, תל אביב 17-25, ירושלים 14-26, אשקלון 18-25, עין גדי 21-31, באר שבע 15-28, ערד 14-27, מצפה רמון 13-27 ואילת 20-32.

מחר, יום שני, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות אך הן עדיין יהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

ביום שלישי, יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה נוספת בטמפרטורות שיהיו קרובות לממוצע העונתי.

ביום רביעי, יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, וייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה.

פוליטי

חוק ההסדרה: לבני: "נתניהו צריך להכריע האם ישראל היא מדינת חוק או לא"

– בנט: יישובים רבים הוקמו על קרקע פרטית שהופקעה

תאגיד: השר ארדן: "אם תבוא הצעה לבטל אותו אני אצביע נגדה"

– יו"ר התאגיד לנתניהו: הסירוב לתחילת השידורים בינואר נעשה ללא כל בדיקה * לאחר שראש הממשלה ושר האוצר החליטו לא לאשר את הקמת תאגיד השידור הציבורי ב-1 בינואר, שיגר גיל עומר הזמנה לנתניהו לבקר במתקני התאגיד – אבל רה"מ כלל לא הגיב לפנייה * המשך הפעלת רשות השידור במקביל לתאגיד תעלה למדינה כ-2 מיליון שקל ביום (דה מרקר)

העבודה-רבין: צעירי מפלגת העבודה השיקו קליפ קצר ובו מופיעה הסיסמה: "ישראל מחכה לנו" שהיא עיבוד חדש לסיסמת הבחירות של רבין: "ישראל מחכה לרבין". * במפלגה מסבירים כי הם ממשיכים את דרכו של רבין אבל הרעיון הוא להפוך את הזיכרון למנוע לפעולה: "לא רק להתבוסס באבל אלא לחולל שינוי במציאות" (חדשות2)

איש שב"כ שריכז את חקירת רצח רבין הגיב לפוסט של בנימין נתניהו בדף הפייסבוק לפיה טוען ראש הממשלה שהוא פעל כנגד ההסתה שהובילה לרצח יצחק רבין  וכתב לו: אדוני ראש הממשלה אתה משקר * בפוסט נרחב חושף איש השב"כ כי ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון נפגש עם נתניהו חודשים לפני הרצח והזהיר אותו כי להערכת השב"כ תוביל לרצח פוליטי של ראש ממשלה * נתניהו התעלם (מגפון ניוז)

ביטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, מג"ב ושב"כ באיו"ש 4 מבוקשים. 2 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.

בבנימין- בסילוואד נעצר מבוקש. במחנה הפליטים קלנדיה נעצר מבוקש.

בעציון- במחנה הפליטים דהיישה נעצרו 2 פעילי ארגון הטרור "החזית העממית".

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב"ט.

הלילה התקיימו תפילות הילולת רחל במתחם קבר רחל במסגרתן עשרות אלפים פקדו את המתחם. כוחות מהחטיבה המרחבית "עציון" בסיוע לוחמי מג״ב ומשטרה איבטחו את המתחם ואפשרו לקיים את הכניסה כסדרה וללא אירועים חריגים.

בנוסף, הלילה התקיימה כניסה לאתר אלוני ממרא שבעיר חברון, אשר נמצא בגזרת החטיבה המרחבית "יהודה". כוחות צה״ל בסיוע לוחמי מג״ב והמנהא״ז אבטחו את כניסתם של כ-200 מתפללים לאתר ואפשרו לקיים את הכניסה כסדרה וללא אירועים חריגים.

ארגון הטרור חמאס ירה רקטה ארוכת טווח לים במסגרת ניסוי כלים שערך הארגון (mivzaklive)

דרמה בשכם: חמישה ישראלים נכנסו לשכם, במטרה להיכנס למתחם קבר יוסף הצדיק, ללא תיאום בטחוני. * ארבעה מהם נעצרו ע"י המשטרה הפלסטינית והועברו לישראל, * החמישי ברח עם משאיתו, לאחר שנפתחה לעברו אש

מדיני

השגריר הפלסטיני באו"ם: אם נשיא ארה"ב הנבחר יממש את הבטחת הבחירות שלו, הפלסטינים ינקטו את כל האמצעים העומדים לרשותם באו"ם

חבר הקונגרס לשעבר רונאלד קליין: "אל תמהרו להתלהב מההצהרות של טראמפ"

יועצו של טראמפ: "הוא מאמין שכולם בישראל רוצים בשלום"

חוץ

ארה"ב תקלוט פליטים ממחנות אוסטרליים באוקיינוס השקט

אפגניסטן: שגרירות ארה"ב נסגרה עקב שני פיגועים במדינה

ארה"ב: ההפגנות נגד טראמפ ברחבי ארה"ב נמשכות; עשרת אלפים צעדו בניו יורק

·- שני שוטרים נפצעו בהפגנות נגד טראמפ באינדיאנפוליס

·- ארגון ששמו "לא הנשיא שלי" מתכוון לערוך הפגנת ענק נגד טראמפ בוושינגטון ב-20 בינואר, יום השבעתו לתפקיד

– קרי: אפעל ליישום הסכם פריס עד לסיום כהונת ממשל אובמה

– מגישה ברשת התקשורת האמריקנית FOX: טראמפ ניסה לשחד אותי בניסיון להשפיע על סיקור הבחירות

·- נשיא איטליה לשעבר, ברלוסקוני: ברור שטראמפ ואני דומים

ונצואלה: התקדמות במגעים בין הממשלה לאופוזיציה

מיאנמר: 8 הרוגים ו-36 עצורים בהתנגשויות בין הצבא למיליציות מוסלמיות

מקסיקו: נעלמו עקבותיו של מי שהוביל הפגנה נגד מחירי החשמל הגבוהים

דרום סודן: הרוג וששה פצועים במתקפת חמושים נגד אוטובוס

סוריה: כוחות המשטר קוראים למורדים בחאלב לעזוב את העיר

עיראק: גנרל אמריקני: "דאעש משתמש במזל"טים מדגם 'פנטום' לכיוון ארטלריה ומרגמות בחזית מוסול"

קולומביה: הממשלה והמחתרת FARC ניסחו הסכם שלום חדש

קוריאה הדרומית: בכירים במשק נחקרו בפרשת מינויי הנשיאה * נשיאת קוריאה הדרומית תיחקר בפרשת השחיתות במדינה * הנשיאה חשודה בהתערבות לטובת מנהלי תאגידים, * מאות אלפים קראו להתפטרותה

שר ההגנה של ארצות הברית, אש קרטר, הודיע כי ארבעה אזרחים אמריקאים, שני חיילים ושני קבלנים, נהרגו בפיצוץ שאירע בבסיס צבאי של ארצות הברית באפגניסטן * קרטר אמר כי הפיצוץ היה ככל הנראה פיגוע התאבדות, וגרם לפציעתם של עוד 16 חיילים אמריקאים שהתכוננו לתרגיל משותף עם כוחות נאט"ו

חדשות

התיקון לחוק "זכרון השואה והגבורה", שמבקש להוסיף תחת הסעיף הנוגע להנצחתם של חסידי אומות העולם גם יהודים שהצילו יהודים אחרים, מעורר התנגדות עזה ביד ושם (הארץ)

כלכלה

מניותיה של חברת מגל, שהקימה גדרות ביטחון במקומות שונים בעולם וסביב רצועת עזה, עלו מאז זכה טראמפ בבחירות בארה"ב, עקב הבטחתו להקים "חומה ענקית" לאורך הגבול עם מקסיקו (nrg)

מחירי הדיור: צוות בראשות סגן שר האוצר, יצחק כהן, בוחן חלופות השקעה למשקיעי נדל"ן * ההצעה המועדפת על האוצר היא פיקדון בנקאי צמוד למדד מחירי הדיור למשקיעים בדיור בלבד * התוכנית תוגבל רק ל-12 אלף המשקיעים הראשונים שיזדרזו למכור את דירתם בתוך רבעון אחד מהכרזת התוכנית. מדובר בפיקדון שהיקף ההשקעה המתוכנן בו יהיה עד כ-8.5 מיליארד שקל. * על פי התוכנית המסתמנת, המדינה תוציא מכרז לבנקים, שבו יזכה מי שיציע את הריבית הגבוהה ביותר לבעלי הפיקדון. המדינה תתחייב להשלים את הפער שבין הריבית שהציע הבנק (נניח, 1.5% לשנה במשך שלוש שנים), לעליית מחירי הדיור (נניח 4% לשנה במשך שלוש שנים – תוספת תשואה של 2.5% לשנה שהמדינה תסבסד). (דה מרקר)

בריאות

חברות המזון בלחץ: משרד הבריאות דורש לסמן מוצרים לא בריאים תוך חצי שנה * בכיר בתעשיית המזון: "נערב גם את ראש הממשלה, תעשיית המזון לא פראיירית. אם משרד הבריאות ימשיך בגישה הזאת, זה לא ייגמר בזה מבחינתנו" * בכיר נוסף: "היו לחצים שהופעלו על משרד הבריאות בפעם הקודמת, קצת לפני שהם הורידו את קמפיין החטיפים מהאוויר, ולחצים יופעלו גם הפעם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן