עוד אפשרות לחגוג את ה-Black Friday

ישראל מציינת את יום הללא קניות – ב 25  לנובמבר, ואתם מוזמנים לא לקנות כלום! תרבות הצריכה שלנו מאיימת עלינו בכל מובן אפשרי: כלכלי, פיסי, נפשי וכמובן חברתי. אנו קונים ללא מחשבה, ללא הבחנה וללא הכר. ולרוב, בארועי הבלק פריידי, …

Print Friendly

ישראל מציינת את יום הללא קניות – ב 25  לנובמבר, ואתם מוזמנים לא לקנות כלום!

תרבות הצריכה שלנו מאיימת עלינו בכל מובן אפשרי: כלכלי, פיסי, נפשי וכמובן חברתי. אנו קונים ללא מחשבה, ללא הבחנה וללא הכר. ולרוב, בארועי הבלק פריידי, קונים עוד יותר.

צורת הקנייה של המאה הנוכחית, מותירה אותנו אדישים – הן לכסף ולסוג הסחורה אותה אנו קונים והן לסביבה בה אנו חיים.

אנו מעדיפים את הכמות על פני האיכות. דבר זה נכון לגבי כל המוצרים ביניהם מוצרי המזון.

יום שישי השחור, מהווה דוגמת מופת לצרכנות מודרנית במיטבה.

בשנה שעברה היקף המכירות, ביום אחד, נעמד על 4.47 מיליארד דולרים עלייה של 18% לעומת השנה הקודמת וגבוה יותר מהצפי, שעמד על 4.35 מיליון דולר.

מחברת דואר ישראל נמסר כי במהלך "חודש הקניות" נרשמה עלייה של כ-30% בכמות החבילות הנכנסות לישראל.

לשם המחשה, רק ביום שישי שעבר הגיעו לישראל 100 טון חבילות – פי 2.5 מיום שישי ממוצע.

אז איך עוד אפשר לחגוג את הBlack Friday?

ב – Black Friday מרכז לחינוך סביבתי חירייה, מזמינים אתכם לא לקנות כלום!

במקום זה, מומלץ לבלות את יום שישי עם חברים ומשפחה ולהפגין אהבה לא חומרית.

לשים לב לעצמכם, להוצאותיכם, לחברה בא אתם חיים ולמחיר הסביבתי. לצאת לטייל, לבלות עם חברים, לבשל, לשוטט ללא תכלית ברחוב, ללכת לראות אומנות, לשמוע מוסיקה, לרקוד, לחוש את ההנאה מלא לקנות דבר!

מחיר שאינו נמדד רק בכסף, אלא גם בפגיעה במשאבי הטבע, ערמות של פסולת, עובדים מנוצלים, זיהום אוויר ועוד.

אירועי ״יום ללא קניות״ החלו ב-1992 בוונקובר, קנדה, כמחאה נגד תרבות הצריכה והמחיר הסביבתי שלה, מחיר שאינו נמדד רק בכסף, אלא גם בפגיעה במשאבי הטבע, ערמות של פסולת, עובדים מנוצלים, זיהום אוויר ועוד. כיום "יום ללא קניות" מצוין ב-62 מדינות ברחבי העולם, אל מול המיליונים שיוצאים למסעי שופינג חסרי רסן ישנם אלפים שקוראים לחגוג את היום הזה בחגיגת מחאה למען העלאת המודעות לתרבות-הצריכה ולהשפעותיה המזיקות.

דף הארוע בפיסבוק:  יום ללא קניות 2016

כולם מוזמנים

Print Friendly

על אודות יולה זובריצקי

בעלת סטודיו Yula-Designs, לצילום למיתוג וניהול מותג. צילום אוכל, צילום אדריכלות ועיצוב פנים, צילום מוצר ולייפסטייל. מתמחה בצילום וסטיילינג של אוכל – צילום למגזינים, ספרים ועסקים בתחומי האוכל. עוסקת בכל מה ששיך לפתרונות ויזואליים שיווקיים וחווייתיים לעסקים אתר :www.yula-photography.pro
פוסט זה פורסם בקטגוריה איכות הסביבה, כלכלה, פנאי, צרכנות, שופינג. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.