Skip to content

השמאל אשם

אז הגיע הזמן שנפסיק לחפש מתחת לפנס את המנהיגים. הם לא שם! הם בשטח ברחובות עסוקים בעשייה, הם אינם מדברים הם פועלים, הם גברים, הם נשים, הם בני אדם. הם לא מפורסמים וטוב שכך, לחלקם רטוריקה וורבלית יוצאת מהכלל והם אכן מסוגלים לסחוף אחריהם המונים. אבל כדי למצוא אותם ולרתום אותם לעגלה המקרטעת יש צורך […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האמת היא שהכותרת איננה בדיחה כלל וכלל. מן הסתם הגיע הזמן שניקח אחריות לטפשות שלנו. וכשאני מתכוון לשמאל אני מתכוון לשמאל העולמי לא רק הישראלי, כולם בלי יוצא מהכלל הם היינו הך.

האשמה

רעיונות מורכבים מדי – גרפיטי POLO – אביניון: צרפת

דונאלד טראמפ לא ניצח בבחירות בארה"ב כי הוא נגד ה"מערכת", טראמפ הוא ה"מערכת": מיליונר מפונק שירש את הונו מאביו ושפשט רגל 4 פעמים והבנקים נחלצו לעזרתו. טראמפ ניצח כי השמאל בארה"ב, כמו בעולם כולו וגם בישראל, לא מצליח לתפוס כי רוב הבוחרים אינם מסוגלים להבין יותר מדי מילים בנות יותר משתי הברות. רוב הציבור לא מסוגל להבין רעיון שמורכב מיותר מארבע מילים פשוטות ברצף, ובטח שבטח לא מסוגל להבין כיצד יתכן שכל בני האדם שווים כשיש כאלו שצבעם, דתם, תרבותם, ואמונתם שונים. טראמפ הבין את זה וטראמפ השתמש בזה.

האמת היא, שברוב טיפשותנו, לקחנו את כללי התקינות הפוליטית קצת רחוק מדי. אמנם יש הצדקה לתקינות פוליטית אבל יש גבול (אני למשל חירש כמו אבן, אבל כללי התקינות הפוליטית מגדירים אותי כמאותגר שמיעתית וזה פתטי, שום מאותגר ושום בטיח אני חרש וזהו). התעקשנו כל כך על התקינות הפוליטית שהגענו למצב של סתימת פיות. ניסינו להסביר לאנשים חסרי השכלה, תאוריה יפהפיה אבל בדרך אפוקליפטית. הפחדנו אותם והם התקוממו. כי אין דבר שהם מבינים טוב יותר מאשר פחד. רק שבמקום לפחד מתוצאות האי תקינות הפוליטית הם הניחו את האשמה על כל אלו שלשמם ובשמם אנחנו תקינים פוליטית. ו…אכלנו אותה שוב.

ביום בו ילמד השמאל לשחק את המשחק הפוליטי, לשקר ולהסית ולהפיץ שנאה. אולי אז יש סיכוי שישלוט. ביום בו נבין, שרעיונות גדולים מסובכים מדי בשביל אנשים קטנים. ביום בו נפסיק להציג את "התמונה הגדולה" ובמקומה נציג פרטים קטנים פשוטים ומדוייקים. ביום בו נלמד שגם אנחנו לא מסוגלים לשנות הכל במכה אחת, ונפסיק לאחוז אחד את השני בגרון כי "זה לא מספיק שמאל" ונתחיל לנוע צעד אחר צעד (ביחד) אולי אז נגיע לשלטון, נכון להיום "הצלחנו" להעמיד רוב מוצק של בורים ועמי ארצות על הרגליים האחרויות ואפילו מהפיכה אלימה כבר לא אפשרית. אז מה אם אנחנו צודקים?

מנהיגות

השלב הראשון הוא להציב מנהיגות. לא המנהיגים אינם נמצאים בכנסת ולא בשום פרלמנט אחר, כל מנהיגי השמאל בעולם הם אפסים דמגוגים, שדורכים במקום עם אותן ססמאות חסרות משמעות שנים. בלי כוח בלי תקווה ובעצם בלי אנרגיה. מישהו מכם רואה את זהבה גלאון מנהיגה מחנה כלשהו? גם לא מחנה צופים. וגם לא עיתונאים, שחקני תאטרון, ובטח שבטח לא גנרלים, שגם עם האינטילגנציה שלהם גבוהה במעט מהרגיל, הם עדיין חיילים בנשמתם דהיינו אנשים שמקבלים פקודות. וכל מה שהם באמת יודעים זה, בדיוק מה שאנחנו לא זקוקים לו… מלחמה.

אז הגיע הזמן שנפסיק לחפש מתחת לפנס את המנהיגים. הם לא שם! הם בשטח ברחובות עסוקים בעשייה, הם אינם מדברים הם פועלים, הם גברים, הם נשים, הם בני אדם. הם לא מפורסמים וטוב שכך, לחלקם רטוריקה וורבלית יוצאת מהכלל והם אכן מסוגלים לסחוף אחריהם המונים. אבל כדי למצוא אותם ולרתום אותם לעגלה המקרטעת יש צורך להרים את הראש כי אור הפנס מסנוור.

ביחד בלי פלגנות - ציור קיר, מארסיי: צרפת

וללכת איתם ללא דגלי מפלגות ופלגים ופילוגים וסיסמאות. לצאת להפגנות ללא דגלי מפלגות, כי לדגלים של מר"ץ למשל (עם כל הכבוד למרות שלא נשאר הרבה) אין שום משמעות, מר"ץ יכולה להוביל את את השמאל רק עמוק יותר לקרקעית בריכת הבוץ הפוליטית. גם הדבר הזה שנקרא המחנה הציוני, הוא בסך הכל עוד אוסף אקראי של אינטרסנטים עלובים חסרי חוט שדרה או עקרונות.

ללכת איתם אף על פי שהם לא יהיו טהרנים. כן זה איום ונורא אבל כל מסע מתחיל בצעד בודד, ופינוי התנחלויות למשל זה לא צעד זה מסע בפני עצמו. אז סבלנות, החיים אינם זבנג וגמרנו אלא אוסף של תהליכים שבסופם ורק בסופם יש תוצאות.

וכשמצאתם מנהיג, פרקו את כל המחנות , בלי יוצא מהכלל. פרקו את כל המפלגות ואחדו את כולן תחת גג אחד, חסלו כל זכר ממה שהם היו פעם ו… שנו את המסר.

והמסר?

המסר הוא בעצם כל הסיפור והוא גם בעצם תמצית כל מה שכתבתי לעיל. המסר חייב להיות קצר פשוט וחיובי. אין טעם להפחיד באפוקליפסה אנשים הפוחדים מהצל של עצמם. אבל יש טעם להבטיח ולהוכיח להם שיש אפשרות לחיים טובים יותר, יש אפשרות למצוא "איפה הכסף" ולחלק אותו לציבור, יש אפשרות להוזיל את יוקר המחיה ואיך, דיור בר השגה איננו מדע בדיוני, יש כלים לקצוץ לטייקונים את הכנפיים לפני שיקצצו לנו את השערות. אבל החשוב מכל הוא לא מה נעשה, אלא מה תהיה התוצאה של מעשינו. פינוי ההתנחלויות והוצאת הצבא מהשטחים ישחרר סכום עתק שיאפשר להפריח את השממה שנוצרה, בעידן נתניהו, בפריפריה. הסבת הנושא מההתנחלויות לשיקום הפריפריה תשנה לחלוטין את השיח הציבורי. חיסול הפריבילגיות של הטייקונים תאפשר לצמצם את המיסים של הציבור. לכל פעולה יש השלכות ועל ההשלכות החיוביות צריך לשים את הדגש. כי אותו ציבור שחי בפחד חייב להבין שהאלטרנטיבה היא …תקווה.

מסר של תקווה - גרפיטי: POLO - אביניון: צרפת

ועוד יותר חשוב להצהיר בגלוי על חסול כל פריבילגיה של נבחרי ציבור ולהעמיד אותם, עירום ועריה (כולם) מול הציבור, ללא חסינות, עם ביקורת מס חד שנתית שתתואם עם הצהרת ההון בטרם כניסתם לתפקיד. כדי להוכיח לציבור אחת ולתמיד שעבורינו כולם שווים בפני החוק. להבטיח ולקיים שנמלא את הכלא בכל מי שרק יעז לגנוב מהציבור, להבטיח ולקיים שוויון הזדמנויות ושכר מוחלטים. רק כך נוכל להסביר לציבור מה פירוש "כל בני האדם שווים".

להראות לציבור שיש אלטרנטיבה והיא חיובית ואפשרית ואפילו במהירה בימינו. וכל זה לא חייב להעשות במילים מורכבות במיוחד. אחרי הכל השמאל מפוצץ בקופירייטרים…

8 Comments

  1. גידי
    16 בנובמבר 2016 @ 13:54

    עמית ,הכתבה מזכירה לי באסלם ,"תאקייה" היינו הונאה ,התחזות, והסתרת האמת. אני רואה עכשיו כל כך הרבה קריאות והכאה על חטא היהירות,ההתנשאות והשקר מכיוון השמאל .וכן קריאה למנהיגות , זה די ברור לי שיש כאן מטרה פוליטית , עקבית, חד־כיוונית. אנרכיה ככלי לעקיפה של רצון הבוחרים.רוצים לערער את השלטון, להחליש את כוחה של הממשלה, להקטין את המשילות בכל מיני תלונות שווא למבקר המדינה וכו.., לפתוח את המדינה להשפעות של גורמים פוליטיים שונים ומשונים שהמשותף לכולם הוא שהם לא זכו בסמכות לגיטימית להשפיע ולשנות את החברה והמדינה. הם תמכו בשלל העמותות והאירגונים הקיקיוניים שצצים פה כפטריות אחר הגשם, ומציעים לכל אחד להיות מנהיג ומוביל עמדות ומעצב דעות ומשפיע…הלעגתם את עצמכם תמיד .
    כל שמאלני בעל יושרה יודה, לפחות בפני עצמו, שהאסון הכי גדול בניצחון של טראמפ הוא שעכשיו הימנים בארץ יקבלו ביטחון עצמי ויעזו למרבה הזוועה, לפתוח את הפה והממשלה תמשול ברוח הימין ,נראה שהשלטון מובטח בשמונה שנים קרובות ,עמית למי יש כוח להמתין…?
    לסמכות להשפיע יש רק מקור אחד וניתן לקבל אותה רק במקום אחד: המקור הוא רצון העם כפי שבא לידי ביטוי בבחירות דמוקרטיות, והמקום הוא הקלפי.הלעגתם את עצמכם תמיד אבל עכשיו באמת די ,עמית תציע הצעות אמת בלי התנשאות בלי "תאקייה" ונדון בהם…!

    • עמית מנדלזון
      16 בנובמבר 2016 @ 19:21

      לך אין לי הצעות, טוב לך עם גנב כראש ממשלה. תהיה בריא. הכתבה הזו איננה פונה לאנשים כמוך שבמילא לא יבינו מילה. היא פונה לשמאל. אתה המלכת את נתניהו ונותן לו רשות לגנוב לך ולכל אזרחי מדינת ישראל בלי בושה ובלי משוא פנים. שיבושם לך. אל תצפה ממני להציע לך הצעות הרי טוב לך עם ממשלה מושחתת

    • גורן
      17 בנובמבר 2016 @ 20:04

      זה מה שעשתה או ניסה לעשות ברית המועצות בתקופת הקומוניזם לערער את השלטון בהפגנות הסטודנטים בשנות ה60 למשל בצרפת באנגליה בדרם אמריקה גם ביפן ניסו בשנות ה70 שיטה ידועה ליצור אנרכיה בדיוק כמו עמית כתב מלחמת אחים מרד שיטה ידועה לא חדשה

      • עמית מנדלזון
        18 בנובמבר 2016 @ 0:29

        אלוהים ישמור גורן אין לי מושג מאיפה אתה מביא את השטויות האלו. אבל ניא רק כדי לסבר את אוזנך מנהיג מרד הסטודנטים קוראים לו דניאל בנדיט כהן והוא מכהן כחבר בפרלמנט האירופי. ו… בניגוד לארה"ב וישראל קומוניזם חוקי בצרפת ויש בה מפלגה קומוניסטית. כי רק הישראלים והאמריקאים לא מבינים מה משמעות הקומוניזם ולמה נכשל ברוסיה (רמז… בני אדם מחורבנים שמחפשים כוח) אבל אתה כל כך שבוי בכביכול ידע שלך. תהיה בריא רק שמן הסתם כדאי שתפסיק לקחת את כל מה שדוחפים לך לראש כמובן מאליו ותעשה בו שימוש עצמאי

  2. גורן
    15 בנובמבר 2016 @ 17:16

    אז כך הציבור נעבר וטיפש השמאל לא מסית ולא משקר וחלילה לא מפיץ שנאה וראית שכולם לאחר שמצאו מנהיג כולם אחריו היכן שאל את שלי יחמוביץ שאל את פרס ז"ל שאל את החתרנות תחת כל מנהיג לא ראיתי שמפרקים מחנות הכול ענין של אגו ענק בכל מנהיג בקשר לשמאל ולסיסמאות צודק כבר מזמן אמרתי לך הם טובים בסיסמאות ריקות מתוכן בסיסמאות לא מנצחים בבחירות מה שאתה מחפש זה אוטופיה גן עדן יצר האדם רע מנעוריו גזענות קיימת בכל עם אין עם נקי מגזענות ושנאת האחר מה לעשות בני האדם לא נולדו שווים זו האמת השמאל לא אשם הסחורה שהוא מציע אין לה קונים ונשאל השאלה למה ולא כולם טיפשים זו הטעות שלך ושל חבריך להתיחס לאחרים כטיפשים וז עולה לכם ביוקר היוהרה ההתנשאות כי בכתיבה שלך יש התנשאות ויוהרה שבגללם מחנה השמאל לא מרוממם בבחירות כי היחס הזה לציבור הרחב הוא בומרנג

    • עמית מנדלזון
      15 בנובמבר 2016 @ 17:26

      אין אפס גורן אתה צודק וזה מה שאני אומר. זה שמחנה הימין לא חכם לא משנה את העובדה שצריך לדבר איתו בגובה העיניים. כל בני האדם שווים נקודה. הם לא יוצאים מאותה נקודת מוצא אבל יש לכולם את אותו פוטנציאל בתנאים אובייקטיביים. ותנאים אובייקטיביים הם הבסיס לשוויון. נכון אני מתנשא, אבל… לא בכדי

      • גורן
        17 בנובמבר 2016 @ 20:06

        עמית בגלל ההתנשאות השמאל מפסיד מפסיד מפסיד תבין

        • עמית מנדלזון
          18 בנובמבר 2016 @ 0:30

          זה בדיוק מה שאני כותב אבל זה לא אומר שאין סיבה להתנשאות. הימין עדיין לוקה באינטיליגנציה נמוכה, חוסר השכלה בסיסית וניזון ממה שמאביסים אותו בלי להשתמש בראש הפרטי שלו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן