Skip to content

התנועה לאיכות השלטון למנדלבליט: פתח בחקירה פלילית כנגד נתניהו ושמרון

באיכות השלטון לא רואים מוצא אחר מאשר חקירה פלילית הנובעת מהחשדות החמורים על מעשים פליליים לכאורה בעסקת המיליארדים שבוטלה על ידי שר הביטחון הקודם וצה"ל שהתנגד לה וחודשה על ידי ראש הממשלה. לשכת נתניהו: הסיבה היחידה לעסקה עם הגרמנים היא שיקולים אסטרטגיים ושיקולים כלכליים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר (רביעי) לאביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה בדרישה  שיורה למשטרה על פתיחת חקירה פלילית כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וכנגד עורך הדין דוד שמרון, בעקבות חשיפת תחקיר בערוץ 10 לפיו מעורב ראש הממשלה ברכישת עסקת צוללות מגרמניה בה מעורב גם שמרון שמשמש לעיתים כפרקליטו של נתניהו.

אמש התפרסם בערוץ 10 תחקירו של העיתונאי רביב דרוקר לפיו ישראל עתידה לרכוש מגרמניה
3 צוללות בשווי של 1.5 מיליארד אירו.

כפי שפורסם בתחקיר, רה"מ ביקש לקדם את העסקה, בניגוד לעמדתם של הדרגים המקצועיים בצה"ל ובכירי מערכת הביטחון, ובין היתר בניגוד לעמדתו של שר הביטחון לשעבר מר משה (בוגי) יעלון.  מהפרטים שעלו נחשף כי יעלון בשמשו כשר הביטחון הקפיא את העסקה לאחר שצה"ל ומשרד הביטחון התנגדו לה. בסמוך לפיטוריו בידי נתניהו והחלפתו בשר הביטחון הנוכחי, אביגדור ליברמן, חידש נתניהו את ההתקשרויות לרכישת הצוללות.

מעבר להיותה עסקה שהדרג הביטחוני-המקצועי מתנגד לה, פורסם גם כי מי שמשמש כבא כוחו של נציג החברה הגרמנית בישראל בעסקת הצוללות, מר מיקי גנור, הוא עו"ד דוד שמרון שמשמש גם כפרקליטו האישי של רה"מ נתניהו.

שמרון ונתניהו (ארכיון - צילומי מסך)
שמרון ונתניהו (ארכיון - צילומי מסך)

"בנסיבות כאלו, וככל שרה"מ אכן ידע כי עו"ד שמרון מייצג את ענייני החברה הגרמנית בישראל, עולל חשש לניגוד עניינים חמור, שמחמיר לנוכח משמעותה הכספית הכבירה של העסקה, שנמדדת בעלות של 1.5 מיליארד אירו מקופת המדינה, לטובת חברה גרמנית.

אם אכן יש אמת בפרסום, היה  ראוי שרה"מ יפטור את עצמו ממעורבות בעסקה המדוברת בעקבות ניגוד העניינים שנוצר ממעורבותו של עו"ד שמרון", נכתב בפניה ליועה"מ.

"חומרת הדברים שעולים ממנו (מהתחקיר א.מ) , מחייבים כי היועץ המשפטי לממשלה יפתח בחקירה פלילית ולבדוק אם אכן כספי ציבור נוצלו באופן לא חוקי תוך ביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, ותוך גרימת נזק לאינטרס הציבורי והקופה הציבורית", קובעים בתנועה.

מטעמו של עו"ד דוד שמרון נמסר בתגובה לתקשורת: "לא שוחחתי מעולם מול גורמי מדינה כלשהם בנושא הפרטת מספנת חיל הים ולא טיפלתי מול גורמי מדינה כלשהם בסוגיית רכש כלי שיט ע"י מדינת ישראל. אשר לפגישה עם יו"ר ההסתדרות, הרי נכון שסברנו שאם אכן תעבור תחזוקת חיל הים במסגרת הפרטת פעילות התחזוקה לגורם אזרחי, כי אז רצוי להגיע להידברות עם ההסתדרות. לא שוחחתי בעניינים אלה מעולם עם ראש הממשלה".

תגובת לשכת רה"מ לתקשורת: "רה"מ נתניהו אינו מכיר את גנור ולא ידע על שום קשר בינו לבין עו"ד שמרון. עו"ד שמרון מעולם לא שוחח עם רה"מ נתניהו בעניין כלשהו הקשור ללקוחותיו. הסיבה היחידה לעסקה עם הגרמנים היא שיקולים אסטרטגיים ושיקולים כלכליים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן