Skip to content

הטכניון מציג: פורמולה SAE תוצרת בית

מזה מספר שנים פועל הטכניון במסגרת הפקולטה להנדסת מכונות ומציג רכב פורמולה שתוכנן, עוצב ונבנה על ידי סטודנטים בשיתוף פקולטות נוספות. בסוף שבוע שעבר הושק הרכב החדש שייצג את הטכניון וישראל בתחרויות "Formulla SAE" הבינלאומיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באירוע חגיגי שהתקיים במהלך ימי חמישי ושישי שעבר הושק רכב מרוצי הפורמולה מבית היוצר של הפקולטה להנדסת מכונות של הטכניון על המסלול במתחם הקרטינג  החדש של "מגה קארטינג" שבצים סנטר בבית שאן.  השקת הרכב הייתה שיאה של ההכנה לקראת השתתפות הרכב על צוותו בתחרות הבינלאומית שתיערך בקיץ הקרוב בגרמניה.
האירוע התקיים בארגונם של סטודנטים מהטכניון אשר השתתפו בבניית וייצור הרכב, ואחרים מתחומים שונים בטכניון אשר לקחו חלק פעיל ומשמעותי להצלחתו של הפרויקט כגון רכש, לוגיסטיקה, שיווק, פרסום ועיצוב הרכב.

צילום: סלאם ח'יר
צילום: סלאם ח'יר

צוות של סטודנטים מ-5 פקולטות שונות במוסד הטכניון תכנן וייצר רכב מרוצים במסגרת "פורמולה SAE" , והשתתף השנה (2016) בתחרויות בהונגריה וצ'כיה והצליח להתברג לעשירייה הראשונה של רכבים מסוג זה אשר תוכננו ונבנו על ידי סטודנטים מאוניברסיטאות חשובות וטובות בעולם.

צילום: סלאם ח'יר
צילום: סלאם ח'יר

"Formulla SAE" הינו פרויקט סטודנטיאלי שעיקרו תכנון וייצור מכונית מירוץ ייחודית והשתתפות בתחרויות בינלאומיות מול האוניברסיטאות הטובות ביותר מכל רחבי העולם ואשר ממומן בעיקרו על ידי חברות שונות כנותני חסות ותמיכה כמו : REDBULL , AMG, BMW , FORD ואחרים.

בחמישי האחרון זה קרה, רכב המירוץ מבית היוצר של הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון הופיע על המסלול ובעוד רעש המנוע מהדהד באזני הנוכחים, החלו בהקפות במסלול המפותל כהכנה ותרגול הנהגים של העונה החדשה לקראת השתתפות בתחרות הבינלאומית.

צילום: סלאם ח'יר
צילום: סלאם ח'יר
צילום: סלאם ח'יר
צילום: סלאם ח'יר

למחרת היום, בשישי, הזמינו הסטודנטים את נותני החסויות והתורמים כאות כבוד והוקרה ואפשרו להם לנהוג ברכב יום לאחר שחיממו להם את המנוע .
בשיחה עם אחד התורמים שנהג ברכב, אמר התורם: " זוהי חוויה של פעם בחיים , תמיד חלמתי לנהוג ברכב מרוצים והפעם זה היה במעין הגשמת חלום."

הפורמולה הטכניות – מפרט טכני
מנוע בנזין סוזוקי 600 GXR
4 צילינדרים הספק 80 כ"ס
מומנט – 30 קג"מ
אורך –  200 ס"מ
גובה מעל הכביש 50 מ"מ
גובה מרבי  120 ס"מ
צמיגים 13/7.5/20
משקל 253 ק"ג
מהירות מרבית 140 קמ"ש
צריכת דלק 12 ליטר לשעה
החלפת צמיגים ממוצעת בכל 30 הקפות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן