Skip to content

חזון הרכבת הקלה בתל אביב – תצטרכו שירותים? עשו בבית

מתכנני הרכבת הקלה התל אביבית תכננו את הכול, אך כרגיל שכחו משהו חיוני – שירותים ציבוריים. רק בשתי תחנות מתוך עשר תחנות תת קרקעיות של הרכבת הקלה בתל אביב ייבנו שירותים ציבוריים. בשאר – יאלץ הציבור להסתדר לבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ויכוח בין משרדי הממשלה והגופים האחראים על הקמת הרכבת הקלה בתל אביב בשאלה האם להקים שירותים ציבוריים בתחנות הרכבת הקלה המוקמות בימים אלה בתל אביב – הוא שהוביל לכאורה למצב בו כמעט ולא יהיו שירותים ברכבת, כך נחשף לראשונה באתר החרדי "כיכר השבת". עיקרון הוויכוח נסוב סביב הרצון לחסוך בהוצאות הכלולות בבניית שירותים ציבוריים בתחנות הרכבת.

מפרטים ראשוניים עולה כי עם סיום התכנון הראשוני, התברר במשרד הבריאות – האמור בין היתר לאשר את הפרויקט – כי רק בשתי תחנות מתוך עשר תחנות תת קרקעיות ימוקמו שירותים ציבוריים.

שר הבריאות החרדי, יעקב ליצמן זקף גבה ובמשרד הבריאות פנו לנתיבי תחבורה עירוניים, הגוף האחראי על העבודות, בבקשה להוסיף לתכנון את השירותים הציבוריים, אך בנת"ע התנגדו לכך, מתוך רצון לחסוך בהוצאות של אחזקת תאי השירותים – כך לטענת משרד הבריאות.

הרכבת הקלה - מודרנית אך ללא שירותים (הדמיה מאתר הרכבת)
הרכבת הקלה - מודרנית אך ללא שירותים (הדמיה מאתר הרכבת)

מעיריית תל אביב נמסר: "קיימת אי בהירות לגבי ההכרח להקים שירותים ציבוריים בכל תחנות הרכבת הקלה. הנושא יוכרע בקרוב".
בנת"ע מנסים להרגיע בתגובה עמומה: "עדיין אין תכנון מפורט של התחנות. התכנון כולל תאי שירותים קבועים במרבית התחנות התת קרקעיות".
בינתיים טוב יעשו נוסעיה העתידיים של הרכבת הקלה אם ידאגו לצרכיהם בבית, לפני הנסיעה ברכבת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן